Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور کمرنگ زنان در عرصه‌های اقتصادی در کهگیلویه به‌دلیل عدم زیرساخت‌ها و اولویت بکارگیری مردان در این عرصه‌ها بیشتر بوده و همین عامل سبب کاهش فرصت حضور زنان شده است. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، حوزه بانوان سال‌های زیادی است که در دولت‌های مختلف مغفول و محروم مانده و توجهی به این حوزه نمی‌شود، این در حالی است که یکی از شاخص های اساسی توسعه پایدار و توانمندسازی، مشارکت سیاسی زنان در فرآیند تصمیم‌گیری های ملی و بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی نقش بسزائی در توسعه و نوسازی هر کشوری دارد و با درک اهمیت این مشارکت، هر کشوری باید تلاش کند که موانع مشارکت زنان را مرتفع ساخته تا زمینه‌های دستیابی به رشد و شکوفایی جامعه در همه عرصه‌ها فراهم شود.

حضور زنان در ابعاد مختلف سیاسی به‌عنوان نیمی از نیروهای انسانی در جوامع بشری از پیش نیازهای توسعه یافتگی سیاسی بشمار می‌رود و از سویی دیگر مشارکت زنان از دو جنبه بهره‌وری جامعه از نیروی آنان و همچنین احساس رضایت از شرکت در سازندگی کشور از سوی خود زنان، قابل تأمل است.

  زنان با ارائه راهکارهای توانمندسازی نظیر مشارکت سیاسی می‌توانند سهمی تعیین کننده درساختار تصمیم‌گیری ملی و بین‌المللی ایفاء نموده و سیاستگذاری و مدیریت تغییر الگوهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را بدست گیرند.

جمعی از بانوان فعال اجتماعی کهگیلویه به نمایندگی از جامعه بانوان شهرستان با فرماندار کهگیلویه دیدار و باحضور مشاور اموربانوان فرماندار کهگیلویه در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت، نشست هم‌اندیشی برگزار کردند.

زیرساخت‌های ورزشی بانوان در شهر بوشهر افزایش می‌یابدکاهش نرخ مشارکت اقتصادی زنان در لرستان؛ لزوم ارتقا توانایی‌ و مهارت‌افزایی بانواننگاهی به جایگاه اجتماعی بانوان طلبه؛ توانمندی‌هایی که باید به رسمیت شناخته شود

در ابتدای این نشست فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: بیش از نیمی از جمعیت جامعه را زنان و بانوان تشکیل می‌دهند و نقش آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده گرچه نقش خطیر مادری به‌عهده آنهاست و نباید از نقش آنها در جامعه غافلگیر باشیم.

جعفر نیکبخت افزود: نقش زنان در کنار مردان در قبال فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی پررنگ بوده و کمتر از مردان نیست اما در سال‌های اخیر این نقش تاحدودی کمرنگ شده است.

وی با اشاره به نقش زنان در توسعه‌ یافتگی یک جامعه تصریح کرد: حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی نشان‌دهنده توسعه‌ یافتگی یک جامعه است اما تفاوت‌های جنسیتی باعث کم‌شدن نقش زنان در جامعه شده است.

نیکبخت ابراز داشت: باتوجه به پایین بودن دستمزد زنان و بانوان تعداد آنها در شرکت‌های خصوصی و مشاغل آزاد افزایش یافته و تا حدودی جایگاه آنها را متزلزل کرده است.

وی افزود: حضور زنان و بانوان در اجتماع به‌معنای فراموشی نقش مادری آنها نیست و هیچ کشوری از نبود نیروی زنان بی‌بهره نیست اما این عامل نباید باعث شود که جایگاه بانوان پایین بیاید.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به جایگاه واقعی زنان عنوان کرد: زنان، جایگاه واقعی خود را بیشتر در نقش مادری و همسرداری می‌بینند و از امکانات بالایی برای تحقق آرزوهای خود  برخوردار نیستند و همین محدودیت‌ها باعث می‌شود که به آرزوهای خود نرسند.

وی گفت: بعضی از بانوان درگیر مدهای روزمره بوده و از پرداختن به حقوق خود غافل می‌شوند و این موضوع سبب خود‌کم بینی در آنها می‌شود.

نیکبخت با اشاره به‌دلیل عدم حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی در شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: عدم حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی در کهگیلویه به‌دلیل عدم زیرساخت‌هاست و اولویت بکارگیری مردان در این عرصه‌ها بیشتر است و همین عامل باعث کاهش فرصت حضور زنان شده است.

وی عنوان کرد: آماده هستیم که باحضور مشاور بانوان در تمامی زمینه‌ها برای قشر بانوان تلاش و همکاری کنیم و در این خصوص محدودیت‌هایی نیز داریم اما سعی می‌کنیم باهمین محدودیت‌ها، خواسته‌های شما را برآورده کنیم.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: برای احداث پارک بانوان اعتبار و بودجه لازم تخصیص داده شده و هم اکنون دنبال پیدا کردن یک مکان برای احداث هستیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره برای اشتغال بانوان گفت: با بانک قوامین و مهر ایرانیان در شهرستان رایزنی‌های کردیم که در صورت تفاهم نسبت به پرداخت تسهیلات کم‌بهره اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در شهرستان کهگیلویه در حوزه بانوان 3 مدیر داریم و این نشان‌دهنده توجه به حوزه زنان است.

در ادامه مشاور فرماندار کهگیلویه در امور بانوان اظهار داشت: همه کسانی که در مقاطع مختلف تصمیم داشتند برای حوزه بانوان گام‌هایی بردارند تنها شعارگرایی بود و از آن‌جایی که جامعه ما یک جامعه مردسالار است نمی‌خواهیم اقداماتمان در حد شعار باشد.

حمیده زعیمی افزود: ما تلاش کردیم گام اول خود را استوار برداریم و انتظار داریم فرماندار کهگیلویه صدای رسا و یاریگر زنان شهرستان باشد اما با اینهمه همچنان در این شهرستان بانوان ما محروم هستند.

وی با اشاره به فقر فرهنگی در برخی از مناطق شهرستان گفت: در چندماه اخیر شاهد خودکشی تعدادی از زنان و دختران در بخش دیشموک بودیم و این پدیده نشان دهنده محرومیت و فقر فرهنگی بانوان در این مناطق است.

زعیمی تصریح کرد: زنان در این شهرستان باید در تمامی فعالیت‌ها پیشرو و پیشگام باشند و این حضور و فعالیت‌ها در حد شعار نباشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث همطرازی جنسیتی در سطح ادارات شهرستان را درآینده نزدیک رقم می‌زنیم و در این زمینه انتظار حمایت و همکاری داریم.

در ادامه، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: زنان در جوامع امروزی در حال تلاش و رقابت هستند تا خودشان را نشان دهند اما در سطح استان و شهرستان کهگیلویه به‌دلیل مسائل عشیره‌ای بسیاری از زنان حاضر نیستند در این عرصه‌ها خود را نشان دهند.

فرحناز رحیمی افزود: در این شهرستان مطالعه زنان بسیار اندک است و زنان از حداقل اطلاعات محروم بوده و حق و حقوق خود را نمی‌دانند، نیاز است که به زنان این شهرستان اثبات کنیم که زندگی و زندگی کردن از حقوق اولیه آنها است.

وی خاطرنشان کرد: برای مبحث فرهنگ سازی زنان و دختران دیشموکی رایزنی‌های بسیار خوبی با تهران شده و قرار است گروهی تحت عنوان گروه امداد فرهنگی متشکل از 40 کارشناس و مشاور از تهران به شهرستان بیایند و در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تحقق شعار سال از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در استان را دارند، حمایت ویژه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز _شنبه، بیست‌وپنجم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از کسانی که متقاضی سرمایه‌گذاری در استان هستند، استقبال می‌کنیم و زمینه حضور آنها و سرمایه‌گذاری در هر بخشی را که بخواهند فراهم می‌کنیم تا گام اساسی در جهت تحقق شعار سال برداریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری چند سالی است که روی موضوع اقتصادی و جهش تولید تاکید دارند که برای جهش تولید نیازمند کار همه‌جانبه در صنایع بزرگ و پایین دستی، زنجیره‌های تولید و مشاغل خرد هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دور دوم دولت به استان مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه‌گذاری اختصاص پیدا کرده است که این مبلغ شامل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کسانی که متقاضی ایجاد اشتغال به صورت خانگی و یا واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی هستند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و زمینه اشتغال افراد بیکار و جویای کار را فراهم کنند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: گاز مختار، پتروپالایشگاه گچساران و پتروشیمی چرام از جمله طرح‌های بزرگ حوزه اقتصادی استان هستند که می‌توانند اشتغال‌زایی خوبی برای استان فراهم کنند اما شامل ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور نمی‌شوند و دولت جداگانه برای این صنایع بزرگ برنامه دارد.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی استان برای تحقق شعار سال پای کار هستند، گفت: دولت خدمت‌گزار تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری در استان است و در این خصوص از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت سیزدهم سال گذشته موضوع مردمی‌سازی را مطرح و بر آن تاکید داشتند که در همین خصوص کمیته‌ها و کارگروه‌هایی با هدف مردمی‌سازی دولت تشکیل شده‌است.

کد خبر 744075

دیگر خبرها

  • مکان احداث دومین پارک بانوان اراک مشخص می‌شود
  • ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران
  • برگزاری پرحاشیه مسابقات والیبال بانوان جام رمضان در کاشمر
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • برخورد قاطع با هنجارشکنان برای صیانت از سلامت جامعه
  • سکونتگاه‌های کهگیلویه وبویراحمد تاریخ را بازگو می‌کند
  • سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند
  • احداث تصفیه‌خانه پساب استان قم در گام‌های نهایی
  • احیای حیات زمین‌های کشاورزی با مشارکت نفت در ساخت سد سرپری