Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: از ۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی که صددرصد خسارت دیده تا هفته گذشته ۲۳.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به ۲۴ هزار هکتار پرداخت شده بود که در این هفته ۲۷ میلیارد تومان دیگر پرداخت شد و سطح برخوردار به ۵۲ هزار هکتار رسید. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق‌شناس شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی خبری درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: از 17 هزار و 800 واحدمسکونی خسارت دیده در سیل تاکنون 13 هزار و 382 پرونده واحد خسارت دیده به بانک‌ها معرفی شده و سه هزار و 179 مورد نیز عقد قرارداد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عقد قرارداد در بانک‌ها سرعت گرفته و از دو هزار و 39 فقره پرونده هفته گذشته به  سه هزار و 179 پرونده رسیده است.

استاندار گلستان گفت: صدور پروانه ساختمانی رایگان را به‌طور جدی دنبال کردیم و در یک هفته گذشته در شهرستان آق‌قلا از 50 پروانه به 500 پروانه رسیدیم و این عدد تا آخر هفته به 800 فقره خواهد رسید.

وی بیان داشت: تا کنون یک‌هزار و 505 واحد پی‌کنی را آغاز کرده‌اند و توزیع رایگان سیمان و میلگرد با قیمت ارزان نیز جهت ساخت و ساز در حال انجام است.  از چند روز گذشته آسفالت تمامی معابر شهرستان آق‌قلا را برای زیباسازی شهر آغاز کردیم و این اقدام را در دیگر شهرها نیز اجرایی خواهیم کرد.

پرداخت مرحله سوم کمک‌های بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده گلستانی؛ 4000 پرونده در نوبت قرار داردپرداخت 130میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده گلستانی؛ 700هکتار همچنان زیر آب«خوشه‌چین» کشاورزان سیل‌زده کوهدشت در کمین آتش؛ خروج کمباین ممنوع شد

وی با اشاره به خسارت 244 میلیاردتومانی سیل به واحدهای صنعتی استان گفت: در سیل اخیر 146 واحد تولیدی و صنعتی دچار خسارت شد که از هیئت دولت تقاضا داریم که در مصوبه‌های خود خسارت این واحدها به ویژه مرغداری‌ها را موردتوجه قرار دهد.

استاندار گلستان درباره پرداخت کمک‌های بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده هم افزود: از 97 هزار هکتار اراضی کشاورزی که صددرصد خسارت دیده است تا هفته گذشته 23.5 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 24 هزار هکتار پرداخت شده بود که در این هفته 27 میلیارد تومان دیگر پرداخت شد و سطح برخوردار به 52 هزار هکتار رسید.

وی با اشاره به تشکیل سه هزار و 315 فقره پرونده کشاورزی در مناطق سیل‌زده استان گفت: برای این پرونده‌ها 63 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است و هفت هزار پرونده دیگر نیز تا هفته آینده به بانک برای دریافت تسهیلات کشاورزی معرفی می‌شوند.

حق‌شناس یادآور شد: بیش از یک‌هزار و 500 کیلومتر از جاده‌های بین مزارع استان برای سرعت بخشیدن در انتقال محصولات کشارزی به بازار مرمت شده است.

انتهای پیام/‌ ز‌

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بررسی روند بازسازی واحد‌های خسارت دیده از زلزله  گفت: با هماهنگی خوب اعضای ستاد بازسازی و همکاری بانک‌های عامل  تاکنون از مجموع ۳ هزار ۲۲۰ واحد تخریب شده در سه زلزله  ۲ سال گذشته خوی عملیات بازسازی ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تکمیل و بهره برداری رسیده است.

رهبردین افزود: بقیه واحده‌ها نیر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصد در مراحل پایانی عملیات بازسای قرار دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین از اتمام  بازسازی جایگاه‌های دامی در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: با تلاش جهاد کشاورزی استان و مشارکت و همکاری روستائیان و شهرداری خوی ۳ هزار و ۵۲۲ واحد جایگاه دامی تخریب شده در زلزله‌های خوی بازسازی و به روستائیان تحویل شده است.

رهبر دین به بازسازی زیرساخت‌های روستا‌های خسارت دیده درزلزله‌های خوی هم اشاره کرد و گفت: در ۱۲ روستای خسارت دیده طرح‌های هادی و آبرسامی در ۴ روستا اجرا و بهره برداری رسیده است.

وی از پایان ساخت خانه بهداشت روستای مرتضی قلی کندی هم خبر داد و اضافه کرد: سالن ورزشی این روستا هم با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی باشاره به پیشرفت ۵۰ درصد مدارس خسارت در زلزله‌های خوی هم گفت: ۱۴ باب مدرسه  با ۱۲۳ کلاس درس با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بازسازی و احیا است تا درمهرماه و سالتحصلی جدید آماده بهر برداری شوند.

در بررسی روند بازسازی مناطق زلزله خوی جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استانی و شهرستانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی را همراهی می‌کردند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان