Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،به منظور پرداخت تسهیلات به خسارت دیده گان ناشی از سیل جلسه‌ای در محل فرمانداری شهرستان هرسین برگزار شد.

این جلسه به ریاست امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین، بخشداران مرکزی و بیستون، مدیران ادارات جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه میزان خسارات وارده به واحد‌های مسکونی این شهرستان را ۴۳۰ واحد عنوان کرد و اظهار داشت: تسهیلات در سه بخش احداثی، تعمیری و معیشتی به مالکان واحد‌های مسکونی پرداخت خواهد شد.

به گفته شاه آبادی از مجموع ۴۳۰ واحد خسارت دیده ۲۶۸ واحد احداثی، ۱۵۰ واحد تعمیری و ۲۰ واحد شامل تسهیلات معیشتی می‌باشند.

شاه آبادی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها بابت احداث مسکن روستایی و شهری به ترتیب ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات جهت تعمیرات مسکن شهری و روستایی از دیگر موضوعات مورد اشاره فرماندار هرسین بود و تصریح کرد: در این راستا به مسکن‌های شهری ۱۶ و روستایی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

فرماندار هرسین بیان داشت: ۳۰ درصد از برآورد خسارت‌ها در مرحله اول تامین اعتبار شده است.

فرماندار هرسین همچنین در بخش دیگری از سخنانش به شرح وظایف بانک‌های عامل در راستای پرداخت تسهیلات مذکور پرداخت و افزود.

در بحث احداث مسکن‌های روستایی طبق قوانین ۴ بانک تجارت، مسکن، ملی و صادرات مکلف به پرداخت تسهیلات می‌باشند و در همین راستا ۹۸ فقره پرونده تشکیل شده است.

تشکیل ۹ فقره پرونده احداث مسکن شهری و معرفی به بانک ملی، تشکیل ۵۰ فقره پرونده به منظور پرداخت تسهیلات تعمیری شهری و روستایی و تشکیل ۱۰ فقره پرونده تسهیلات معیشتی از دیگر موضوعات این جلسه بود.

فرماندار هرسین در پایان سخنانش از بانک‌های عامل خواست با قید فوریت و با توجه به تنگنا‌ها و مضیغه‌های مردم در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات مردم اقدام نمایند .

 

 

انتهای پیام/د

پرداخت تسهیلات به خسارت دیده گان ناشی از سیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6085683

دیگر خبرها

  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد