Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@10:32:58 GMT

آغاز سرشماری تابستانه وحوش در همدان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۴۶۱۵

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی صفی خانی، معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان با اشاره به اینکه سرشماری تابستانه وحوش در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع این استان آغاز شده است افزود: این سرشماری برای به دست آوردن نرخ زاد و ولد و جمعیت حیات وحش به منظور برنامه ریزی برای مدیریت آنها صورت می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این سرشماری وضعیت جمعیتی پستانداران و گونه‌های شاخصی نظیر قوچ و میش و کل و بز ررسی می‌شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهارداشت: در هر منطقه هشت تا ۱۰ نفردر قالب تیم‌های ۲ نفره شامل یک فرد آشنا به مسیر تردد گونه‌های جانوری و یک مأمور برای تأیید مشاهدات اقدام به سرشماری می‌کنند.

صفی خانی ادامه داد: هرتیم هنگام آغاز فعالیت مسیر حرکتی خود را با تیم‌های مجاور هماهنگ کرده تا از بازشماری گونه‌ها جلوگیری شود با این وجود در پایان هر روز تیم‌ها با حضور در پاسگاه محیط بانی اقدام به آنالیز اعداد و ارقام بر اساس مؤلفه‌های همچون ساعت مشاهده گونه‌ها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سرشماری آمار و اطلاعات شامل نوع گونه، جنسیت، سن تقریبی و ساعت و محل روئیت گونه ثبت شده تا کمترین خطا را در ارائه آمار داشته باشیم.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان اظهار داشت: داشتن اطلاعات و آمار دقیق از گونه‌های جانوری موجود در منطقه برای به دست آوردن نرخ رشد جمعیت و برنامه ریزی های زیست محیطی ضروری است.

انتهای پیام/ج

آغاز سرشماری تابستانه وحوش در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست سرشماری وحوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ثبت تصویر یک پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

آفتاب‌‌نیوز :

حسین معصوم‌زاده گفته است که ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پاسگاه محیط‌بانی برندق با نصب یک دستگاه دوربین تله‌ای موفق شدند که تصویر این پلنگ را در زون امن منطقه حفاظت شده آق داغ ثبت کنند.

او این پلنگ را از گونه‌های در معرض خطر انقراض محسوب کرده و افزوده است این پنجمین پلنگ مشاهده شده در شهرستان خلخال است که تصویر آن به وضوح ثبت و ضبط شده است.

معصوم زاده غذای این گونه پلنگ را بز، گراز، خرگوش و کبک اعلام کرده است و از مردم خواسته که از شکار حیواناتی که در چرخه غذایی این پلنگ قرار دارند، خوداری کنند. منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • فیلم| ثبت تصویر یک پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال