Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم ملی والیبال ایران برای مسجل شدن صعودش، تنها به یک امتیاز نیاز دارد.
به گزارش آریا، نتایج دوازده بازی انجام شده هر تیم تا پایان هفته چهارم به گونه‌ای رقم خورده که می‌توان به احتمال زیاد فینالیست‌های امسال را پنج تیم از میان هفت تیم برزیل، ایران، فرانسه، روسیه، ایتالیا، لهستان و کانادا دانست که این پنج تیم به علاوه آمریکای میزبان روزهای 19 تا 23 تیر فینال 2019 را در شیکاگو برگزار خواهند نمود تا قهرمان دومین دوره لیگ والیبال ملت‌ها تعیین گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند دو تیم برزیل و ایران بیشترین تعداد برد را تا این روز کسب کردند اما هیچ‌یک هنوز روی کاغذ نتوانسته‌اند صعود خود را قطعی نمایند.
اولین دیدار ایران در هفته پنجم مقابل صربستان خواهد بود. آن‌ها جز در شش دوره همواره در جمع شش تیم نهایی مسابقات بوده‌اند. پنج نایب قهرمانی و سه عنوان سومی از دیگر افتخارات تیمی است که سابقاً با نام صربستان و مونته نگرو و پیش‌تر با نام یوگسلاوی در این مسابقات شرکت می‌کرد. آن‌ها پس از دو سال فینالیست شدن در سال‌های 2015 و 2016، در دو دوره اخیر در مرحله نهایی بازی‌ها حاضر بوده‌اند اما از رسیدن به نیمه‌نهایی و فینال بازمانده‌اند. ایران جز در سال 2014 در پنج دوره دیگر در رتبه‌ای پایین‌تر از صربستان قرار گرفته است. از نتایج عجیب این تیم دگرگون شده در فصل جدید باخت مقابل ژاپن و پیروزی مقابل برزیل بوده است. نتایج شاگردان گربیچ در 9 روز نخست بازی‌ها (سه هفته‌ی اول) سیر کاملاً صعودی و رو به پیشرفت را نشان می‌دهد اما در هفته چهارم سه باخت مقابل ایتالیا، لهستان و آرژانتین سبب شد این تیم به طور کامل از جمع مدعیان کنار گذاشته شود. صربستان در جمع بهترین بازیکنان این مسابقات تا پایان هفته چهارم فقط یک نماینده دارد. پتار کرسمانوویچ دفاع وسط این تیم در رده نهم بهترین مدافعین روی تور مسابقات قرار دارد. تیم‌های ایران و صربستان تاکنون هشت بار در تورنمنت‌های رسمی فدراسیون جهانی والیبال به مصاف هم رفته‌اند که سهم صربستان پنج برد و ایران سه برد می‌باشد. بازی ایران-صربستان در هفته پنجم روز جمعه 7/4/98 ساعت 18:30 در شهر پلوودیف بلغارستان برگزار می‌شود.
بازی دوم مقابل میزبان، یعنی بلغارستان خواهد بود. بلغارستان در بیست و دو دوره از مجموع 30 دوره برگزاری لیگ جهانی/ملت‌ها حضور داشته است و در حالی که ده بار موفق به حضور در جمع شش تیم پایانی شده هیچ‌گاه به عنوانی بهتر از چهارمی دست نیافته است. ایران به جز سال 2017 در دوران حضورش همواره بالاتر از بلغارستان در رده‌بندی تیم‌ها قرار گرفته است. در لیگ 2019 بلغارستان تاکنون تنها چهار برد مقابل کانادا، فرانسه، استرالیا و آلمان کسب کرده و در رده دوازدهم جدول قرار دارد و تا حدودی با خطر حذف از لیگ ملت‌های 2020 هم مواجه است. آن‌ها تنها تیمی هستند که به چین انتهای جدولی باخته‌اند. شاخص‌ترین بازیکن بلغارها در این چهار هفته میدل بلاکر این تیم اسوتوسلاو گوتسف بوده که با شاخص 0.51 دفاع روی تور موفق در هر ست به همراه سید محمد موسوی در رده‌های دوم و سوم بهترین مدافعین قرار دارند. ایران و بلغارستان تاکنون پنج بار در تورنمنت‌های رسمی FIVB مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم ایران سه برد با نتایج مشابه 3-1 و سهم بلغارستان دو برد 3-0 از این پنج مسابقه رسمی بوده است. بازی ایران برابر بلغارستان میزبان روز شنبه 8/4/98 ساعت 22:10 در شهر پلوودیف برگزار می‌شود.
در پایان ایران به مصاف آمریکا خواهد رفت. دو عنوان قهرمانی در سال 2014 و 2008، یک نایب قهرمانی و چهار بار سومی در لیگ جهانی و ملت‌ها، آمریکا را مبدل به یکی از پرافتخارترین تیم‌ها در ورزش والیبال نموده است. کشوری که والیبال در آن یک ورزش دانشگاهی بوده و لیگ حرفه‌ای والیبال در سطح ملی در آن برگزار نمی‌شود. تمام بازیکنان این تیم هم در معتبرترین لیگ‌های والیبال جهان نظیر ایتالیا و لهستان و... شاغل هستند. والیبال آمریکا از سال 2016 در 5 تورنمنت معتبر آخری که حضور داشته موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر شده اما به قهرمانی یا نایب قهرمانی هیچ‌یک از آن‌ها نرسیده است. المپیک 2016 (سوم)، لیگ جهانی 2017 (چهارم)، قهرمانان قاره‌ها 2017 (چهارم)، لیگ ملت‌ها 2018 (سوم) و مسابقات قهرمانی جهان 2018 (سوم) عناوینی است که آمریکایی‌ها در پنج تورنمنت بین‌الملی آخر خود کسب کرده‌اند. در لیگ ملت‌های 2019 شاگردان جان اسپرو کار خود را با دو باخت مقابل برزیل و لهستان شروع کردند. سپس استرالیا را بردند ولی به ایتالیا و روسیه باختند. این تیم با نتایج پر فراز و نشیب در ادامه پنج برد ارزشمند متوالی مقابل پرتغال آرژانتین، آلمان، فرانسه و ژاپن به دست آورد و سپس مقابل کانادا مغلوب شد. در آخرین بازی هفته چهارم آمریکا موفق به شکست تیم ضعیف چین شد. صعود آمریکا به فینال مسابقات امسال به عنوان میزبان از ابتدا تضمین شده است. شاخص‌ترین بازیکن آمریکا قطر پاسور آن‌ها بنجامین پچ بوده که در رده‌ی سوم بهترین اسپکرهای این تورنمنت قرار دارد. بازی روز یکشنبه دو تیم، چهاردهمین مصاف رسمی والیبال ایران و آمریکاست در حالی که در سیزده مصاف قبلی ایران تنها پنج بار موفق به شکست این تیم قدرتمند شده است. این آخرین بازی دو تیم در مرحله گروهی بوده و در صورت سوم یا چهارم شدن ایران احتمال همگروهی ایران با این تیم در فینال هم وجود دارد. بازی ایران و آمریکا روز یکشنبه نهم تیر در شهر پلوودیف ساعت 18:30 انجام می‌شود.
ستاره های تیم ملی همچنان در جمع ترین ها حضور پر رنگی دارند. امیر غفور با کسب 182 امتیاز در صدر امتیاز آورترین بازیکنان در پایان مسابقات هفته چهارم قرار دارد و با موفقیت 57 درصدی در حملات، بهترین حمله کننده در این مسابقات است. محمد موسوی مدافع با تجربه تیم ملی والیبال ایران در رده دوم بهترین مدافعان قرار گرفته تا همچنان با عملکرد خوب خود، در جمع ترین های مسابقات حضور داشته باشد. سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در ادامه درخشش خود در صدر رده بندی بهترین پاسورها قرار دارد و همچنان این عنوان را از آن خود کرده است. محمدرضا حضرت پور در جدول ترین ها در رده دوم بهترین دریافت کننده ها قرار دارد و میلاد عبادی پور نیز رتبه سوم را از آن خود کرده است تا ملی پوشان والیبال ایران همچنان چهره های درخشان جدول ترین ها باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صربستان بلغارستان آمریکا ایران لیگ ملت های والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ ۳ فوتبال

تیم قراخیل قائمشهر با ۲ گل مهمانش تیم مدعی لیگ ۳ فوتبال شادکام مشهد را در ورزشگاه شهدای شهرستان سیمرغ از پیش رو برداشتند.

محمد لشگری سانتر ارسالی از سمت چپ دروازه شادکام مشهد را به اولین گل بازی تبدیل کرد و کاپیتان ناصر رضایی هم به زیبایی، ضربه کاشته را از پشت محوطه جریمه وارد دروازه نماینده مشهد کرد.

دومین پیروزی تیم منتخب قراخیل قائمشهر در مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور موجب شد تا این تیم ۷ امتیازی شود و در رده دهم گروه نخست بازی‌ها قرار گیرد.

شادکام مشهد با ۱۵ و اختلاف ۳ و ۲ امتیازی نسبت به تیم‌های صدرنشین عقاب تهران و سپاهان ب اصفهان در جایگاه سوم قرار گرفته است.

خورشید طلایی چالوس هم که در هفته هشتم مهمان تیم مهر خلیج تهران بود، ۳ بر ۲ نتیجه را به حریف واگذار کرد.

چالوسی‌ها با ۷ امتیاز جایگاه نهم را در بین ۱۲ تیم حاضر در گروه نخست مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عکس| آخرین وضعیت جدول لیگ برتر در پایان هفته 24
  • آرتتا: در ماه آوریل فاصله آرسنال با بهترین تیم‌های تاریخ مشخص می‌شود
  • پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ ۳ فوتبال
  • ما پیش از عملیات، به آمریکا اعلام کردیم که حمله ایران قطعی است
  • استخراج ۲ امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • نساجی به لطف پرسپولیس قعرنشین نیست!
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا خبر دادیم تصمیم ما قطعی است | فقط در یک صورت پایگاه‌های آمریکا را می‌زدیم
  • پایان نبرد سایه‌ها، تغییر منطق بازدارندگی و آغاز فصل جدید در رویارویی ایران و اسرائیل
  • عکس حزباوی در بازی قهرمانی السد