Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@19:06:23 GMT

افتتاح مراکز «افق» در بقاع متبرکه هرمزگان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۴۷۸۵

افتتاح مراکز «افق» در بقاع متبرکه هرمزگان

حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه هرمزگان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص آشنایی با مسائل روز و شناخت آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات اجتماعی و بر اساس دستورالعمل صادره از اداره اوقاف کل کشور با دیدگاه  برون‌سپاری برنامه‌ها مراکز «افق» در بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بر اساس  دستورالعمل صادرشده مراکز افق در سه سطح در کل کشور در حال اجراست، تصریح کرد: نخستین سطح متعلق به بقعه‌های شاخص کشوری است که استان ما دو بقعه سید مظفر هرمزگان و سید سلطان محمد رودان رادار که این طرح در آن اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان افزود: و در مرحله بعد هرمزگان بقعه‌های شاخص فراوانی دارد و آخرین مرحله نیز متعلق به شهرستان‌ها است که همگی به ترتیب سطوح تعیین‌شده اجرا خواهند شد.
حجت‌الاسلام آزادی بیان کرد: بر اساس ایفای نقش پررنگ و مؤثر بقاع متبرکه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه با رویکرد تبدیل آنان به قطب فرهنگی، اجتماعی، گردشگری ازاین‌پس از محل درآمد بقاع متبرکه بخشی نیز در حوزه‌های اجتماعی همچون مقابله با آسیب‌های اجتماعی هزینه می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه درآمد بقاع متبرکه باید برای مجاوران بقاع هزینه شود، تصریح کرد: بدین‌جهت  کارگروه‌هایی در راستای شناسایی مناطق محروم و آسیب‌های اجتماعی آنان تشکیل‌شده است که با شناسایی مشکلات آنان درصدد رفع آن مشکل برآیند تا اولویت‌ها در رسیدگی به مشکلات نیز رعایت شود.
وی با تأکید بر اینکه اثربخشی فعالیت‌های اجتماعی در ابعاد فرهنگی و تربیتی بروز و نمود دارد، اظهار کرد: اگر با آسیب‌های اجتماعی مقابله و سبک زندگی اسلامی آموزش داده شود، نیاز به فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی نیز کاهش می‌یابد؛ بنابراین بهتر است پیش از ورود به حوزه پیشگیری در حوزه درمان فعالیت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اوقاف ایکنا هرمزگان فرهنگی اجتماعی بقاع بقاع شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند تا شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آن‌ها ایجاد کند گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم، سوال من این است که چه میزان در حوزه فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟

تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند بسیار کم هستند، جشن‌هایی که به مناسبت‌ها در تهران برگزار می‌شوند تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند؛ و باید برای کار‌های فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و ماموریت شهرداری و برنامه‌های مصوب شورا که نیاز شهر هستند چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شهر را دوست دارند، اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در بزنامه‌های شهرداری خیلی پر رنگ شود.

تشکری هاشمی افزود: متاسفانه در شهر ما آموزش‌های شهروندی به درستی انجام نشده است، در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به مترو بی انضباطی‌هایی وجود دارند که تمام این‌ها حاکی از نبود آموزش‌های لازم شهروندی است.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • فراجا وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارد / همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم
  • همه ارگان های هرمزگان به تکالیف خود در حوزه حجاب عمل کنند
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق
  • استان زنجان از لحاظ تعداد مراکز فرهنگی کمبودی ندارد