Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصطفی ذوالفقار طلب رئیس کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت آمیز که صبح امروز در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در این کنفرانس یک‌روزه اندیشمندان اسلامی، نخبگان دانشگاهی، صاحب‌نظران داخلی و خارجی حضور یافته و پیرامون مباحث نهادینه‌سازی فرهنگ انسجام و همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان اسلام، به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چالش‌های فراروی تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز، راهبردها و راهکارهای تحقق این همزیستی و مبانی اصول و جایگاه همزیستی مسالمت‌آمیز در آموزه‌های اسلامی را از جمله محورها و اهداف این کنفرانس دانست.

ذوالفقار طلب با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس در شرایط کنونی جهان خاطر نشان کرد: این نشست بین‌المللی با توجه به شرایط کنونی جهان، اهداف متعددی را با نگاه تقویت و بازشناسی همزیستی مسالمت‌‌آمیز در جهان اسلام مورد نظر قرار داده است. در این کنفرانس اندیشمندان، دانشگاهیان و روحانیون اسلامی با ارائه مقالاتی به شناخت بیشتر مبانی نظری وحدت‌گرا در همزیستی مسالمت‌آمیز مبادرت خواهند کرد.

رئیس برگزاری کنفرانس در ادامه تصریح کرد: بازشناسی ظرفیت‌های نظری اندیشمندان وحدت‌گرای اسلامی، همشناسی و درک متقابل متفکران جهان اسلام از یکدیگر و‌ هم‌چنین شناخت عوامل واگرا و نقش آن در عدم تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز به‌صورت جدی مورد توجه حاضران و مدعوین کنفرانس قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی جایگاه تسامح، مدارا و صلح در آموزه‌های اسلامی و جایگاه حقوق بشر به‌ویژه حق بر متفاوت بودن در آموزه‌های اسلامی نیز در این کنفرانس مورد بازشناسی و بررسی قرار گیرد.

ذوالفقار طلب با بیان اینکه در نخستین کنفرانس بیش از یک‌صد میهمان داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد، افزود: علاوه بر میهمانان داخلی، اندیشمندانی از کشورهای اسلامی آسیایی، شبه قاره هند، آسیای میانه و قفقاز و کشورهای عربی به کنفرانس دعوت شده‌اند که در نشست‌های مختلف به بررسی موضوعات پیش بینی شده خواهند پرداخت.

رئیس برگزاری کنفرانس یادآور شد: مقالات متعددی در چارچوب اهداف کنفرانس توسط اندیشمندان ارائه خواهد شد، تا کنون حدود 98 مقاله کامل و 180 چکیده مقاله به کمیته علمی کنفرانس از داخل کشور و هم‌چنین سراسر جهان رسیده است که با نظر هیئت علمی متشکل از استادان برجسته دانشگاه ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

321 / 31 رئیس کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس کنفرانس بین المللی ظرفیت های راهبردی آموزه های اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که با حضور مسئولان و شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به اهمیت موزه‌ها اشاره کرد و گفت: موزه‌ها یکی از هویت‌شناسی جامعه ما است که می‌تواند در تقویت این حوزه بسیار مؤثر باشد.
وی افزود: موزه‌داری در ایران و به‌ویژه در استان اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

دیگر خبرها

  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند