Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ژاپن امروز، چهارشنبه اعلام کرد، انتخابات مجلس مشاوران این کشور در تاریخ ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر)برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این انتخابات نمایندگان نیمی از کرسی‌های مجلس مشاوران ژاپن تعیین می‌شوند. پیش‌بینی می‌شد که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام برای مجلس نمایندگان این کشور نیز بشود اما این رهبر ژاپنی گفته است چنین اقدامی را در نظر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، آبه امیدوار است که برگزاری موفقیت‌آمیز نشست گروه ۲۰ در تاریخ ۲۸ و ۲۹ ژوئن بتواند نتایج حزب حاکم را در این انتخابات تقویت کند.

پیش‌بینی می‌شود ائتلاف حزب لیبرال دموکراتیک آبه اکثریت خود را حفظ کند اما احتمال دارد در این انتخابات نمایندگان کمتری از این ائتلاف انتخاب شوند.

در همین حال رهبر حزب اپوزیسیون اصلی ژاپن نیز امروز گفته، مشتاق است که با دیگر گروه‌های اپوزیسیون در انتخابات مجلس نمایندگان همکاری کند اما پیشنهاد یک حزب رقیب را برای ادغام شدن به منظور مبارزه با ائتلاف حاکم آبه رد کرده است.

یوکیو ادانو، رهبر حزب دموکراتیک قانون اساسی ژاپن در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: ادغام شدن ایده‌ای اشتباه است. اگر با هم ادغام شویم آرایمان کاهش خواهد یافت زیرا مواضع سیاسی مبهم خواهند شد.

وی افزود: غیرممکن است که حزب ما با حزب دیگری ادغام شود. ما با سیاست‌هایمان از افرادی که با حزبمان موافق هستند، استقبال کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.

یوئیچیرو تاماکی، رهبر حزب دموکراتیک برای مردم هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت، بهترین راه برای اپوزیسیون، اتحاد است.

او همچنین از آینده‌ای که سیاست ژاپن در آن به طور دائم به دو بخش حاکم و اپوزیسیون تبدیل شود، ابراز نگرانی کرد.

ادانو، رهبر حزب دموکراتیک قانون اساسی گفته است، در مقطع فعلی نگران حمایت پایین از حزبش نیست زیرا احزاب اپوزیسیون همواره تا زمانی که تاریخ برگزاری انتخابات نزدیک می‌شود، از حمایت اندکی برخوردار بوده‌اند.

وی افزود: فکر می‌کنم در حال ایجاد فضایی برای تقویت انتخاباتی بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون ژاپن هستیم. ما می‌خواهیم این انتخابات را به انتخابات بر سر وضعیت معیشتی مردم تبدیل کنیم که از حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود. امنیت وضع معیشتی مردم در حال تهدید شدن است و این مشکلی برای همه نسل‌هاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از آمادگی برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در ۲۱ اردیبهشت خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی