Web Analytics Made Easy - Statcounter


 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، با قدردانی از همراهی دستگاه‌های اجرایی جهت برگزاری باشکوه‌تر این دوره از مسابقات اظهار داشت: افتتاحیه مسابقات در ۱۹ تیر و اختتامیه نیز در ۲۰ تیرماه در حوزه علمیه خواهران برپا می‌شود.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، ۵ جزء، اذان، ترتیل‌خوانی، دعاخوانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

گرایلی با بیان اینکه تعدادی از داوران اعزامی از تهران، این مسابقات را داوری می‌کنند؛ ابراز داشت: باتوجه به برگزاری این مسابقات در بندرعباس، انتظار می‌رود سطح برگزاری مسابقات مطلوب‌تر باشد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در مرحله شهرستانی برگزاری این دوره از مسابقات هم یک‌هزار و ۵۰۰ نفربه رقابت پرداختند.

وی در خصوص میزان حمایت اوقاف از مؤسسات و فعالان قرآنی در سطح استان نیز گفت: موقوفات قرآنی در سطح استان بسیار کم است و از طرفی این موقوفات مقید به زمان و مکان هستند که موقوفات قرآنی براساس نیت برای مراسمات جزءخوانی و جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است و این مراسمات در ماه‌های رمضان از محل این موقوفات قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: به کسانی که در این ماه فعالیت قرآنی داشتند، حمایت‌هایی از محل موقوفات قرآنی داشتیم و موسساتی که فقط بر روی کاغذ حضور فیزیکی دارند، بالطبع از این حمایت‌ها محروم می‌شوند. 

گرایلی درخصوص حمایت از فعالیت‌های قرآنی به خصوص در مناطق محروم مانند بشاگرد گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت خیرین حمایت‌هایی را داشته باشیم.

وی درخصوص اجرای طرح نشاط معنوی نیز گفت: این طرح در تابستان امسال نیز مانند سال‌های گذشته با حضور مبلغان بومی و غیربومی برای دانش‌آموزان و نوجوانان در سطح بقاع متبرکه استان  جهت غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه عملکرد مطلوب اوقاف استان در دو سال اخیر باعث شده که از رتبه ۱۶ به ۵ برسیم؛ اظهار داشت: براساس ارزیابی صورت‌گرفته توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، عملکرد مثبت اوقاف هرمزگان باعث کسب رتبه پنجم کشوری با امتیاز ۹۳.۸۳ شد.

به گفته گرایلی این ارزیابی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله صدو رسند موقوفات، حفظ موقوفات، سرمایه‌گذاری، اجرای نیت، برگزاری مسابقات قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی، تعیین تکلیف هیئت امناء بقاع متبرکه و مساجد و... صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه موقوفه‌خواری در بخش دولتی به صفر رسیده است و با بیشتر متصرفان دولتی موقوفات به توافقات لازم رسیده‌ایم وبرخی نیز در حال توافق هستیم؛ گفت: درحال حاضر با متصرفان حقیقی مواجه هستیم که در حال شناسایی بیشتر آنها هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با هشدار به این زمین‌خوارانی که موقوفات را هم می‌خورند و با شناسایی موقوفات، روز به روز  بر تعدادشان افزوده می‌شود؛ اظهار داشت: در صورت عدم همکاریشان از طریق دستگاه قضایی اقدام می‌شود تا موقوفات احیا و بازپس‌گیری شوند.

گرایلی با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی استان در این بخش گفت: قضات براساس مستنداتی که ارائه می‌کنیم؛ حکم صادر می‌کنند.

وی با تاکید بر نقش امام جماعت، هیئت امنا و خادمان مساجد در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد گفت: درصورت جوان، پویا و فعال بودن امامان جمعه در مسجد، آنها در این اهداف موفق‌تر عمل می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با تایید برخورد نامناسب برخی از خادمان مساجد در تعدادی انگشت شمار از مساجد باکودکان و نوجوانان و... که دافعه ایجاد می‌کند؛ هم افزود: در مساجد بایستی به جوانان اعتماد شود؛ اما برخی خادمان مسجد گویا خود را مالک مسجد می‌دانند که البته تذکرات لازم داده می‌شود و درصورت اطلاع، به جابجایی آن‌ها اقدام می‌کنیم.

گرایلی تاکید کرد: بایستی مساجد دارای رقبه و موقوفه باشند تا هزینه‌های مسجد تامین شود. درحال حاضر متولی خاصی برای پرداخت هزینه‌های مسجد وجود ندارد.

وی در پایان بر لزوم انسجام امور مساجد استان، سازمان تبلیغات و اوقاف در جهت پیشبرد امورات مسجد تاکید کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح سه شنبه در نشست اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان دامغان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) این شهر بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۵۰ موقوفه جدید با نیات مختلف توسط واقفان نیک اندیش استان وقف می‌شود.

وی افزود: مهمترین نیات واقفان برگزاری مراسم عزاداری ائمه بویژه عزاداری امام حسین (ع)،کمک به مستمندان، و برپایی برنامه‌های قرآنی است

مدیرکل اوقاف استان سمنان ترغیب و ترویج فرهنگ وقف و احیا و عمران موقوفات را یکی از اولویت‌های امنای بقاع در سال جدید دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان امسال دنبال می‌شود.

علیزده بر گسترش برنامه‌های فرهنگی شهرستان دامغان تاکید کرد و گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی از مهمترین برنامه‌های موظفی هیأت امنا بقاع متبرکه محسوب می‌شود.

گفتنی است در استان سمنان ۱۶۰ بقعه متبرکه ۱۳۴ امامزاده و پنج هزار موقوفه وجود دارد.

کد خبر 6086224

دیگر خبرها

  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • اختتامیه نخستین دوره مسابقات فرهنگی، قرآنی مسطورا در شهرستان خواف
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری
  • رقابت ۳۵۰ دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس