Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@18:42:48 GMT

کدام ژانر سینمایی در بهار ۹۸ موفق‌تر بود؟

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۵۰۵۵

کدام ژانر سینمایی در بهار ۹۸ موفق‌تر بود؟

به گزارش جهان نيوز، اکران فصل بهار ۹۸ به پایان رسید و فیلم‌هایی با ژانر‌های مختلف در این فصل اکران شدند که البته اکران برخی‌ هنوز در زیرگروه‌ها ادامه دارد.

سهم کلی گیشه‌ها از فروش این فصل بیش از ۱۱۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان بود که حدود ۶۷ میلیارد تومان به فیلم‌های کمدی، ۴۴ میلیارد تومان سهم فیلم‌های اجتماعی، بیش از ۳ میلیارد تومان به فیلم‌های کودک و نوجوان و ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به فیلم‌های بیوگرافی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با نگاهی به این آمار می‌توان فهمید فیلم‌های کمدی در گیشه موفق‌تر بودند و توانستند پیشتاز این رقابت باشند، اما مسئله مهمی که در این زمینه رخ داد حضور پررنگ و پررونق فیلم‌های اجتماعی بود که اکران برخی از آن‌ها با قدرت ادامه دارد و می‌توانند رونق بیشتری به گیشه این ژانر از سینمای ایران بدهند.

سینمای کودک و نوجوان سالهاست ژانری مهجور در سینماست و به نگاه و توجه بیشتر مدیران نیاز دارد. از سویی ژانر کم رنگ بیوگرافی نیز که سهم اندکی در سینمای ایران دارد، با استقبال خوبی مواجه نشد و نتوانست موفقیتی در گیشه داشته باشد که البته با تعجب برخی منتقدان و اهالی رسانه روبرو شد؛ چون انتظار می‌رفت در گیشه با استقبال گسترده تری از سوی مردم مواجه شود.

اسامی فیلم‌هایی که از فروش آن‌ها برای این گزارش استفاده شده، متری شیش و نیم (اجتماعی)، رحمان ۱۴۰۰ (کمدی)، تگزاس ۲ (کمدی)، چهار انگشت (کمدی)، شبی که ماه کامل شد (اجتماعی)، ما همه با هم هستیم (کمدی)، سرخپوست (اجتماعی)، سامورایی در برلین (کمدی)، زندانی‌ها (کمدی)، پیشونی سفید ۳ (کودک و نوجوان)، ژن خوک (اجتماعی)، غلامرضا تختی (بیوگرافی)، زهر مار (کمدی)، نبات (اجتماعی)، دختر شیطان (اجتماعی)، به دنیا آمدن (اجتماعی)، وکیل مدافع (کمدی)، خانه دیگری (اجتماعی) و تولدت مبارک (کودک و نوجوان) است.

منبع:باشگاه خبرنگاران کپی متن خبر برچسب ها: سینما فیلم

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: سینما فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه عکس‌های محمد امین کجوری با عنوان «پرنده، دیدنی است» به کیوریتوری سارا کریمان روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگان پاسداران افتتاح می‌شود.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مجموعه «پرنده، دیدنی است» گونه های متنوعی از پرندگان هستند که در بستری خارج از زیست خود نشان داده می شوند این شیوه هیاتی اسطوره‌ای به این پرندگان می دهد و به لحاظ تکنیکی نیز از ژانر عکاسی حیات وحش به ژانر فاین آرت مبدل می‌سازد. جزییات اندام و فرم بدن آنها به رقصی تماشایی می‌ماند که در کنار هم بخشی از یک سمفونی را اجرا می‌کنند. بعلاوه ذاتا پرنده طرح‌واره‌های زیبایی و رهایی را در ذهن بیننده یادآور می‌سازد.»

امین کجوری متولد ۱۳۶۱ شیراز و کارشناس ارشد در رشته عکاسی از دانشگاه متروپولیتن لندن است. وی سابقه تدریس در دانشگاه‌ھای خارجی و داخلی از جمله دانشگاه متروپولیتن لندن و دانشگاه ھنر تهران را در کارنامه خود دارد. او پس از گذراندن دوره‌های عکاسی، از سال ۱۳۷۹ به طور حرفه ای به عکاسی پرداخت. ھمزمان با تحصیل در این رشته، به برگزاری نمایشگاه های گروهی و انفرادی متعددی پرداخته است. وی ھم اکنون به عنوان عکاس، مولف و مدرس، مشغول به فعالیت است.

کد خبر 6084120

دیگر خبرها

  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • وظیفه فراموش‌شده سینمای کمدی
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • گزارشی از گیشه سینماها؛ کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند