Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جشنواره ملی دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجموعه‌ای متنوع از مسابقات و پژوهش‌های دانش‌آموزی است که هدف از برگزاری آن، انجام فعالیت‌های پژوهشی توسط دانش‌آموزان و ارائه به سایر دانش‌آموزان است تا در این تعامل، انگیزه برای توسعه و بهبود در موضوع پژوهشی خود را بیابند و یک اتفاق شاد علمی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه دانش‌آموزان دیگر، دانشجویان و استادان دانشگاه تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره، کارگاه‌ها و اردوهای علمی دانش‌آموزی به همت دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شده است. همچنین شرکت در یک رقابت علمی و رتبه‌بندی و کسب عناوین رتبه‌ای در این جشنواره هدف دوم محسوب می‌شود.

این جشنواره در چهار محور مسابقات علمی، سمینارهای علمی، غرفه‌های علمی و بخش آزاد در بیش از 70 رشته شامل فیزیک، زیست‌شناسی، نجوم، هنر و معماری، مکانیک، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی، ریاضی، شیمی و ... برگزار می‌شود.

مسابقات مربوط به رباتیک، سازه ماکارونی، کمیکار، برنامه‌نویسی، اوریگامی، نجات تخم مرغ، مکاسیستم، دومینو، هوافضا و ... از قسمت‌های جذاب بخش مسابقات علمی جشنواره ملی دانش آموزی امیرکبیر محسوب می‌شود.

اردوهای دانش‌آموزی امیرکبیر با هدف آشنایی دانش‌آموزان با تحقیقات و پژوهش‌های علمی انجام می‌شود که در این اردوها، دانش‌آموزان با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رشته‌های فنی- مهندسی نیز آشنا خواهند شد.

مهمترین هدف در این اردوها، ایجاد یک روز شاد و پر نشاط برای دانش‌آموزان به همراه رهاوردهای علمی است. در این روند اگرچه دانش‌آموزان مطالبی را فرا می‌گیرند، اما احساس آن‌ها در پایان اردو، شادی و نشاط و فراغت از آموزش‌های روزمره خواهد بود. این اردوها، یک روزه بوده و به مدت ۴ ساعت برگزار می شوند.

کارگاه‌های دانش‌آموزی، بخش دیگری از این جشنواره را تشکیل می‌دهد. این کارگاه‌ها مجموعه‌ای از آموزش‌های مفهومی است که در آنها مطالبی فراتر و متفاوت از کتاب‌های درسی در قالب کارعملی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. در این کارگاه‌ها هدف، کسب مهارت است و آموزش محض در آن جایی ندارد.

همچنین با هماهنگی مدارس، امکان برگزاری این کارگاه‌ها در مدارس و توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد. این کارگاه‌ها 13 ساعته بوده و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها از تخفیف ویژه برای ثبت نام در جشنواره ملی دانش‌آموزی امیرکبیر برخوردار خواهند شد. این کارگاه ها از 15 تیرماه آغاز می‌شود و تا 15 مردادماه 1398 ادامه دارد.

جشنواره دانش آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از 22 تا 24 مرداد برگزار خواهد شد و مهلت ثبت نام در این جشنواره تا پایان تیرماه 1398 در نظر گرفته شده است. جشنواره، کارگاه‌ها و اردوهای علمی دانش‌آموزی در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

168 / 320 دانشگاه امیرکبیر جشنواره دانش آموزی پژوهش های دانش آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر جشنواره دانش آموزی پژوهش های دانش آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد

به گزارش معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمد خانی در نشست اعضای شورای اندیشه‌ورز اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: اوقات فراغت را نباید مخصوص تابستان بدانیم. تلاش ما این است که این مهم را در جلسات مختلف مطرح کنیم که مقداری جا افتاده و پیش‌نویسی هم در این ارتباط ذیل سند تحول تهیه شده است که در هیئت دولت تصویب خواهد شد و ناظر بر اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان و در طول سال تحصیلی است.

وی به میدان‌داری گروه‌های مردمی در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هر کدام از گروه‌هایی که از دستگاه‌های حاکمیتی مجوز دارند می‌توانند در این زمینه شریک آموزش و پرورش باشند.

خانی افزود: تلاش برای نمایاندن چهره و فضای مدرسه به‌عنوان یک محیط جذاب، هدف‌گذاری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای مشارکت دانش‌آموزان، توجه به هویت ملی دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت با هدف کشف استعدادها، برگزاری اردوهای یک‌روزه با هدف ایجاد شور و نشاط، به کارگیری روحانی مربی آموزش‌دیده در برنامه فرهنگی تربیتی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان از دیگر ویژگی‌های ممتاز اوقات فراغت ۱۴۰۳ به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: محور برنامه‌های اوقات فراغت براساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیتی شامل زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای و اعتقادی، عبادی و اخلاقی برنامه‌ریزی شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی، هنری، ادوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۱ کارویژه برای امسال تعریف شده است، گفت: غیر از مدارس بسیاری از پایگاه‌ها و مجتمع‌ها و کانون‌ها و حتی ظرفیت‌های عشایری و مساجد به عنوان موقعیت‌ها و مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده‌اند.

خانی گفت: ۴۶۶ مجتمع و سال ورزشی، ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۹۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان درمانی، ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی، ۲۰ هزار مدرسه، ۴۹۰۴ تشکل دانش‌آموزان شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، ۶۹۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

ثبت‌نام اوقات فراغت در نورینو انجام می‌شود

وی با تاکید بر اینکه موضوع استفاده از ظرفیت‌های اولیای دانش‌آموزان مورد توجه است، گفت: ثبت‌نام اوقات فراغت در سامانه نورینو انجام می‌شود.

به گفته خانی، اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، برنامه عمومی و همگانی ۷*۷، اردوهای راهیان نور غرب، اردوهای راهیان پیشرفت، طرح دانا (شوراهای دانش‌آموزی)، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، طرح استعدادیابی ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین ۱۱ کارویژه برنامه‌ریزی‌شده امسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد