Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@12:31:31 GMT

پیش‌بینی تولید ۲۷ میلیون تن فولاد در سال جاری

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۵۱۳۰

پیش‌بینی تولید ۲۷ میلیون تن فولاد در سال جاری

رویداد۲۴ صنعت فولاد کشور در حال حاضر یکی از استراتژیک‌ترین صنایع کشور در کنار خودرو و نفت است که توانسته ارزش افزوده بسیاری را برای کشورمان از طریق صادرات و همچنین افزایش سالیانه میزان تولید رقم بزند، حال در مورد آخرین وضعیت میزان تولید فولاد در کشور و پیش بینی‌ها تا پایان سال به سراغ بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سبحانی در گفتگو با اقتصاد۲۴ با بیان اینکه در حال حاضر صنعت فولاد در وضعیت پایداری قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که شرکت‌های تولید کننده فولاد برای سال جاری انجام داده اند، میزان تولید فولاد در کشور نسبت به سال گذشته با افزایش ۲ میلیون تنی روبرو خواهد بود.

به گفته مدیر عامل اسبق فولاد مبارکه اصفهان، در سال جاری هدفگذاری تولید فولاد در کشور ۲۷ میلیون تن تعیین شده که این میزان در سال گذشته بالغ بر ۲۵ میلیون تن بوده است.

فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده فولاد کشور
بهرامی با اشاره به اینکه در سال گذشته هشت میلیون تن فولاد به خارج از کشور صادر شده است، گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور ظرفیت تولید ۷.۲ میلیون تن فولاد در سال را دارد که از این میزان، بین ۶.۵ تا ۷ میلیون فولاد تولید می‌کند، این در حالی است که اگر میزان تولید زیر مجموعه‌های این شرکت را نیز به تولید خود شرکت اضافه کنیم، در کل فولاد مبارکه و شرکت‌های وابسته به آن در سال بیش از ۱۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنند.

لزوم حمایت از صنعت داخلی
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور با تاکید بر اینکه وقتی در صنعت فولاد سرمایه‌گذاری کردیم و تولیدکننده هستیم، نباید اجازه دهیم اشتغال آن برای دیگر کشور‌ها باشد و محصول وارداتی جای محصول داخلی را بگیرد، اضافه کرد: باید هر سال افزایش تولید را محقق سازیم تا هر چه بیشتر از میزان واردات کاسته شود.

خودکفایی قابل قبول در صنعت فولاد
بر اساس این گزارش، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هنوز امکان توسعه در صنعت فولاد وجود دارد، افزود: با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که در این بخش طی چند سال اخیر صورت گرفته، به زودی توازن مناسبی در زنجیره تولید این محصول در کشور شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت فولاد در کشور به یک مزیت تولیدی تبدیل شده است، تصریح کرد: مازاد تولید باید صادر شود و در همین راستا، فولاد از جمله صنایعی است که ارزآوری آن برای ما اهمیت بالایی دارد و در نتیجه، روی آن سرمایه گذاری کرده ایم و به خودکفایی قابل قبولی در صنعت فولاد دست یافته ایم.

رتبه دهم ایران در تولید فولاد جهان
پیشتر نیز سیدرسول خلیفه‌سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه رتبه ایران در تولید فولاد در جهان دهم است، گفته بود: در سال ۸۷ رتبه ۲۳ را داشتیم، اما با پشت سر قرار دادن کشور‌های دیگر اکنون به رتبه ۱۰ جهان رسیده ایم.

وی با بیان اینکه ایران فرایند ۸ گانه تولید را در فولاد دارد، خاطرنشان کرد: اکتشاف سنگ آهن، استخراج، تبدیل به کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی از جمله مراحل این فرایند هستند. این در حالی است که در افق ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید.

به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد، ۲۵ درصد از نیاز کشور به فولاد از طریق واردات و ۷۵ درصد نیز در داخل تامین می‌شود.

خلیفه‌سلطانی با اشاره به اینکه اوج صادرات فولاد در سال‌های آینده بعد از بالانس شدن کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی خواهد بود، گفت:، چون کشش تقاضا برای آهن اسفنجی ما بسیار بالاست بنابراین مزیت‌های صادراتی نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه متوسط بهره وری ظرفیت کارخانجات در دنیا ۷۳ درصد است، در کشور ما نیز این ظرفیت محقق شده است.

آمار‌های جهانی تولید فولاد
بر اساس اعلام انجمن جهانی فولاد، ایران در سال ۲۰۱۸ با تولید ۲۵ میلیون تن فولاد در رتبه دهم کشور‌های جهان از این لحاظ قرار گرفت. این در حالی است که تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۷ برابر با ۲۱.۲ میلیون تن بود، به این ترتیب تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال پیش از آن ۱۷.۷ درصد افزایش یافته است.

ایران در سال ۲۰۱۷ در رتبه سیزدهم قرار داشت و کشور‌های ایتالیا، تایوان و اوکراین بالاتر از ایران قرار داشتند که در سال ۲۰۱۸ پس از ایران قرار گرفتند.

چین با تولید ۹۲۸.۳ میلیون تن (نصف فولاد جهان)، ژاپن با ۱۰۶.۵ میلیون تن، هند با تولید ۱۰۴.۳ میلیون تن، امریکا با ۸۵ میلیون تن، روسیه و کره جنوبی ۷۰ میلیون تن، آلمان با ۴۰ میلیون تن و ترکیه و برزیل با ۳۷ و ۳۴ میلیون تن قبل از کشور ما قرار گرفته اند. منبع: اقتصاد24 برچسب ها: رویداد24 ، فولاد ، صنعت فولاد ، صنعت فولاد کشور ، آمار جهانی تولید فولاد سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فولاد صنعت فولاد صنعت فولاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور

محمدعلی سلطان‌علی‌زاد مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: قطره چکان وسیله‌ای برای اندازه گیری میزان دوز داروی خوراکی به اطفال است که با توجه به مدرج بودن آن بر حسب میلی لیتر میزان مشخص و دقیق از مایع خوراکی را می‌توان استفاده کرد. این محصول بنا به کاربرد و مورد مصرف در رنگ‌های مختلف و متنوع در سایز‌های استاندارد و سفارشی تولید می‌شود. 

او افزود: قطره چکان به دو صورت اینترنال و اکسترنال مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطره چکان‌ها با پیپت‌های پلاستیکی و شیشه‌ای بنا به نیاز و درخواست مشتری تولید و عرضه می‌شود.

علی زاد با اشاره به پیپت‌های قطره چکان اظهار کرد: با توجه به کاربرد این محصول در دو نوع شیشه‌ای و پلاستیکی قابل تولید می‌شود. این شرکت با توجه به نیاز مصرف کنندگان قابلیت تولید پیپت علاوه برسایز‌های استاندارد ۵/۶۲ و ۷۷ سایز‌های دیگر را نیز داراست که یکی از جنبه‌های مثبت در تامین نیاز بازار است. هم چنین پیپت‌ها به صورت مدرج و ساده تولید می‌شود.

او ادامه داد: پیپت‌ها بر حسب میلی لیتر مدرج شده اند که بدین ترتیب می‌توان دوز مشخص دارو را دقیقا اندازه گیری کرد چاپ روی پیپت‌ها نیز بر اساس استاندارد‌های تعریف شده انجام می‌شود بنابراین برای مصرف دارویی مناسب است.

مدیر عامل این شرکت درباره مکنده‌های PVC بیان کرد: این محصول نیز بنا به کاربرد در رنگ‌های متنوع تولید و عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که این شرکت تنها تولید کننده مکنده سیلیکونی برای قطره چکان است. علاوه برخواص بالای سیلیکون نسبت به PVC از جمله انعطاف پذیری مقاومت در برابر گرما و اشعه ماوراء بنفش و رطوبت، ظاهر شکیل محصول تولید شده نیز باعث شده خریداران رغبت بیشتری جهت خرید این محصول داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد