Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@06:04:13 GMT

قهوه موجب کاهش خطر ابتلا به ام اس می شود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۵۲۷۷

به گزارش مهر، پژوهش های پیشین نشان داده بود که مصرف قهوه به کاهش خطر بیماری های پارکیسنون و آلزایمر می انجامد. این بار پژوهشگران به سراغ نقش قهوه در کاهش خطر بروز ام.اس رفته و به یافته های جالبی رسیدند.

پژوهشگران به بررسی مجدد مطالعه ای که بر روی ۱۶۲۹ فرد مبتلا به ام.اس و ۲۸۰۷ فرد سالم در سوئد و نیز مطالعه ای دیگر بر روی ۱۱۵۹ فرد مبتلا به این بیماری و ۱۱۷۲ فرد سالم در ایالات متحده پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعات، میزان مصرف قهوه در میان افراد مبتلا به ام.اس یک و پنج سال پیش از بروز علائم این بیماری مورد بررسی قرار گرفت. البته در پژوهش مربوط به سوئد، ده سال پیش از بیماری نیز مورد بررسی قرار گرفته بود. این میزان با مصرف قهوه توسط افرادی که به ام.اس دچار نمی شدند مقایسه شد.

مطالعه انجام شده در سوئد نشان داد که احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که قهوه نمی خوردند از احتمال بروز این بیماری در افرادی که حداقل شش فنجان قهوه در روز مصرف می کردند بیشتر بود. همچنین مصرف قهوه بین ۵ تا ۱۰ سال پیش از بروز علائم بیماری نیز اثرات مثبتی داشت.

در مطالعه آمریکایی نیز مشخص شد احتمال ابتلا به ام.اس در افرادی که قهوه نمی نوشیدند، یک و نیم برابر بیشتر از کسانی که از یک سال پیش از بروز علائم، چهار فنجان (یا بیشتر) قهوه می نوشیدند بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، اواخر اسفند ماه سال گذشته اخباری مبنی بر بروز بیماری‌های پوستی ناشی از آب آلوده در مناطق سیل زده توسط برخی از رسانه‌ها مخابره شده که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیم‌های مشترک شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی علت این عوارض پوستی به محل‌های اعلامی اعزام و نسبت به نمونه‌برداری‌ از آب و آزمایش‌ مجدد اقدام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند