Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام فراخوان ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در کانون های مساجد مازندران، کارگاه تربیت مربی نهج البلاغه در قائمشهر برگزار می شود، آغاز طرح اوقات فراغت در کانون سروش آمل چهارم تیرماه جاری در خروجی شبستان مازندران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «حیدر مصلحی» در اولین یادواره شهدای قوه قضاییه و شهدای ترور که در شهرستان آمل برگزارشد، گفت: استان مازندران همواره در برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس پیشگام بوده است در برگزاری یادواره شهدای قوه قضاییه نیز در کشور پیش قدم است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : انقلاب اسلامی 40 سال با سنگین ترین و بدترین توطئه ها روبرو شد که یکی از این توطئه ها مقوله ترور است.

 وزیر سابق اطلاعات افزود: کشور ما 17 هزار شهید ترور دارد که از رئیس جمهور تا رئیس قوه قضاییه گرفته تا دستفروش خیابان جزء شهیدان کشور هستند و این از سرمایه ها و اعتبار نظام حکایت  دارد.

وی به حضور همه جانبه مردم در این 40 سال اشاره کرد و گفت : رمز موفقیت انقلاب حضور مردم بوده است و تنها دلیل پیروزی انقلاب در جنگ با صدام نیز وجود و حمایت مردمی بوده است .

جانشین دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا در بخش دیگری از سخنانش به پیشگویی های مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا اشاره کرد و افزود: همانگونه که رهبر انقلاب گفته است آمریکا در حال فروپاشی است و این یک بیان احساساتی نیست بلکه علمی و ثابت شده است.

وی گفت: 14 میلیون مقاله در دنیا وجود داردکه در این مقاله ها به بیان  دلایل فرو پاشی آمریکا پرداخته است همین موضوع که 60درصد کودکان به دنیا آمده  در آمریکا نامشروع هستند نشان ازبن بست اجتماعی و فرهنگی در آمریکا است.

حجت الاسلام مصلحی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات اقتصادی کنونی اشاره کرد و گفت: استکبار این بار می خواهد با فشار اقتصادی به نظام ضربه وارد کند ولی ما به کمک مردم  همواره در میدان بودند از این گردنه عبور خواهیم کرد.

 

اعلام فراخوان ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در کانون های مساجد مازندران

حجت الاسلام«محمودعلیخانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: یکهزار و 157کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند که 725مورد از این تعداد در مساجد روستایی استان خدمات مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، کتابخانه ای و... به اقشار مختلف جامعه ارائه می دهند.

مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه فراخوان ششمین دوره جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در بین کانون های روستایی استان اعلام شد، یادآورشد: کانون های شهید گرائیلی خرماکلا قائمشهر، مهدیه قراخیل قائمشهر و شهدای عربخیل بابلسر در دوره های گذشته این جشنوارهرتبه های برتر کشور را به خود اختصاص دادند.

وی، حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها، معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده، تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب را اهداف این جشنواره برشمرد.

حجت الالسلام علیخانی به فعالیت  300کتابخانه عمومی و 176کتابخانه باز در مساجد استان اشاره کرد وگفت:280کتابدار خواهر و برادر در سه شیفت به علاقه مندان خدمات کتابخانه ای ارائه می نمایند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان به حضور در ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» می‌توانند تا 30 آذرماه 1398 اقدامـات انجام‌شده، برنامه‌ها، مـدارک و مسـتندات خـود را کـه مبنـی بر فعالیت‌های مرتبـط بـا کتـاب و کتاب‌خوانی آن روستااسـت، بـا امضـای دهیـار و رئیـس شـورای اسلامی روسـتا، همراه بـا برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه اسـتانی جشـنواره مستقر در اداره کل فرهنـگ و ارشـاد اسلامی استان‌ ارسـال کنند.

حجت الاسلام علیخانی یادآورشد: شرکت کنندگان برای دریافت فرم الکترونیکی و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانیwww.bookpromotion.ir مراجعه و یا با شماره 88342979-021تماس حاصل نمایند.

 

کارگاه تربیت مربی نهج البلاغه در قائمشهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، کارگاه تربیت مربی نهج البلاغه ویژه فعالین فرهنگی در دو روز با حضور استاد حجت الاسلام «حمیدرضا مهدوی ارفع»، مبتکر نهضت نهج البلاغه خوانی در قائمشهر برگزار می شود.

زمان برگزاری دوره، پنج شنبه و جمعه 6 و 7 تیر از ساعت 19-17 اعلام شده است.

مکان برگزاری اندیشکده فرهنگی اجتماعی آفاق، واقع در خیابان کارگر (ساری)، جنب فروشگاه فرهنگیان است.

 

آغاز طرح اوقات فراغت در کانون سروش آمل

«علی خالقی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان به استقبال چشمگیر خواهران و برادران برای ثبت نام در برنامه های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری سروش اشاره کرد و گفت: ثبت نام کلاس های تابستانی این کانون از 20-31خرداد از ساعت 19تااذان مغرب و عشا صورت گرفت .

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری سروش مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) آمل با بیان اینکه هرساله کلاس های اوقات فراغت این کانون با نام یک شهید برگزار می شود، گفت: طرح اوقات فراغت تابستان امسال  با محوریت سردار شهید احمدامین طبرسی برگزار می شود.

خالقی با بیان اینکه آئین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری سروش آمل روز  یکشنبه 2تیرماه جاری ساعت 18در مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) برگزار شد و یادآورشد: مربیان و متربیان برتر کلاس های تابستانی در پایان طرح مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به حضور در کلاس های اوقات فراغت کانون سروش بایستی به آدرس آمل- خیابان شیخ فضل الله نوری- انتهای فجر 32مسجد حضرت ابوالفضل(علیه السلام) مراجعه نمایند، اظهار کرد: برگزاری کلاس های قرآن، احکام، مهدقرآنی، نقاشی، کاردستی، طراحی، خیاطی، عروسک سازی، قالی بافی، فوتبال، تیراندازی، تنیس، سرود، تئاتر، کمک های اولیه، اردو، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی و برپایی کارگاه های آموزشی در تابستان امسال تدارک دیده شده است.

 

رونق تولید مهمترین هدف برپایی نمایشگاه پوشش ایرانی اسلامی در مازندران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «سمیه قاسمی طوسی»، در آیین افتتاحیه نمایشگاه پوشش ایرانی اسلامی با عنوان «پارسی پوش»، در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در جنب پل تلار قائمشهر گفت: امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، اولویت را به سلامت جسم و روان خانواده ها می دهد.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد: برگزاری کارگاه ها و همایش های اینچنینی که زنان و مادران در صنوف مختلف، دغدغه دارند از مواردی به شمار می آید که این دفتر به آن، یاری و کمک می رساند.

قاسمی طوسی بیان کرد: دفتر بانوان و خانواده استانداری مازندران از طرح های خلاقانه و مبتکرانه و موارد مورد نیاز حمایت می کند که برپایی نمایشگاه مد و لباس یکی از آن موارد است که مورد توجه استانداری قرار گرفت.

وی ابراز کرد: دغدغه ای که امروز خانواده ها دارند و همچنین متدینین جامعه و  بانوانی که حجاب چادر را انتخاب نمی کنند اما علاقه مند به پوشش مناسب هستند، موجب شد تا از برندهای معتبر کشور و تولیدکنندگان داخلی جهت برپایی این نمایشگاه، استفاده شود.

این مسئول ابراز کرد: بنا بر منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  که دغدغه تولید و رونق را دارند یکی از موارد مهم دیگر دائر کردن این نمایشگاه است.

قاسمی طوسی گفت: تبلیغات محیطی، رسانه های مجازی و مکتوب در اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم به این نمایشگاه بسیار، نقش داشتند و دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در 40 غرفه نظیر کارگاه دوخت رایگان چادر، طراحی و دوخت و جواهردوزی و چاپ بر لباس، دوخت مانتوی اسلامی با هزینه 30 هزار تومان، کافه گپ، نوابغ قرآنی زیر 12 سال، مهد کودک، دوخت چادر، تست سلامت رایگان، آتلیه با عنوان «چهره خود را با حجاب معطر کنیم»، نذر حجاب جهت تعویض چادرهای کهنه با جدید، گفتگو درباره موضوعات جامعه و ... با تولید کنندگانی از اصفهان، مشهد، قم و کرج دائر شد.

قاسمی طوسی، رونق تولید با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که اقشار متوسط جامعه، لباس خویش را با قیمت مناسب دریافت کنند را از اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

به گزارش شبستان، نمایشگاه پوشش ایرانی اسلامی با عنوان «پارسی پوش» از ساعت 23-17 پذیرای علاقه مندان جهت بازید و خرید، است.

 

تمام دستگاه ها و ادارات جهت ترویج فرهنگ ملی و دینی ورود یابند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «یحیی یوسف پور»، در آیین گشایش نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در نمایشگاه بین المللی قائمشهر طی سخنانی گفت: بحث کشور در کشور ایران، مسئله مهمی است چرا که نحوه پوشش، ریشه ملی و مذهبی در این کشور دارد.

 فرماندار قائمشهر اظهار کرد: ایرانیان قبل از اسلام به پوشش اهمیت می دادند و زنان این سرزمین نیز برای آن، ارزشی ویژه قائل بودند.

 وی بیان کرد: بعد از اسلام و ورود اسلام، بحث حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش همواره مطرح بود و ایرانیان نیز این ارزش را پذیرفتند.

 یوسف پور ابراز کرد: حجاب و عفاف جز دوران پهلوی که به این موضوع ارزشی، کم توجهی و حتی بی توجهی شد در ایران، اهمیت بسیار داشت و زنان، حجاب را به عنوان هویت خویش می دانستند.

 وی گفت: در عصر انفجار ارتباطات و اطلاعات با توجه به تمام مزایای آن، برنامه های متعددی را معاندین نظام اسلامی ایران و دشمنان اسلام در فعالیت های خود دارند و ما باید نیز برنامه داشته باشیم و تمام تلاش خویش را جهت مقابله با این توطئه های شوم، انجام دهیم.

 یوسف پور اظهار کرد: فقط با توصیه صرف به حجاب، جواب نمی دهد بلکه تمام دستگاه ها و ادارات نظیر آموش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه، روحانیون و ... باید جهت ترویج این فرهنگ ملی و دینی پای کار بیایند و ورود یابند.

 وی بیان کرد: بحث آموزش یکی از مباحثی است که باید برای آن، کار شود و فرهنگ سازی درباره آن، ضرورت دارد.

 یوسف پور، رونق تولید با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و تولید پوشش های متنوع و درست بنا به تقاضای جامعه را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد که شاهد برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مکان های مختلف باشیم.

 

اولین یادواره شهدای قوه قضاییه و شهدای ترور آمل برگزارشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، در این مراسم که در حسینیه ثارالله سپاه شهرستان آمل برگزار شد یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شد .

 «امرالله حضرتی » در این مراسم گفت:  ایران اسلامی از سال 60 تاکنون بیشترین آمار ترور را متحمل شده است و بسیاری از شخصیت  های کلیدی نظام در حادثه ترور شهید شدند ولی با همه ی این ترور ها نظام اسلامی استوار تر شده است .

وی افزود : تجربه تلخ این ترورها بر مقاومت مردم ایران در برابر تهدیدات درونی و بیرونی افزوده است و امروز شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ها هستیم.

 رئیس دادگستری شهرستان آمل افزود: مردم ما همان مردم دهه شصت هستند که به پای انقلاب جان دادند این مردم همیشه در صحنه بودند و همواره پای نظام ایستادند.

به گزارش شبستان استان مازندران 10 هزار 400 نفر شهید دارد که هزار و 48 شهید متعلق به شهرستان آمل می باشد .

 

۳۰ هزار پرونده در دادگستری نکا رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «اسماعیل ملاکریمی»، در نشست خبری با اصحاب رسانه در نکا افزود: دستگاه قضایی به دنبال عدالت است و در این بخش با تمام توان برای کمک به مردم براساس منشور رهبری حرکت می کنیم.

وی اظهار کرد: شهرستان نکا از جمله شهرهای برتر استان در ثبت سامانه سجام است و افراد با ثبت نام در این سامانه به راحتی می توانند اطلاعات و مشکلات موجود در بخش های مختلف شهری و روستایی را به مقامات قضایی اطلاع دهند.

دادستان نکا با اعلام اینکه سلب امنیت در جامعه، چاقوکشی و ایجاد رعب و وحشت از مواردی است که برخورد جدی در این حوزه داریم؛ یادآور شد: در همین راستا در شهرستان نکا با قوت وارد شده و حکم جلب سه نفر گرفته شد و این افراد بعنوان محارب در زندان هستند.

حجت الاسلام ملاکریمی گفت: تلاش برای احقاق حقوق شهروندان در بخش های مختلف از وظایف مهم مااست و تلاش داریم تا بعنوان نمونه ضمن جلوگیری از تحصن کارگران، از حقوق آنان دفاع و با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، نظارت کامل بر کالاهای اساسی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بخش اعظم مشکلات اقتصادی در جامعه، سوء مدیریت و ترحم نداشتن مردم به یکدیگر است و اگر این مسائل رعایت شود؛ مشکلات برطرف خواهد شد.

دادستان نکا گفت: ایجاد نشاط اجتماعی نیاز جامعه است؛ اما نمی توان به بهانه ایجاد نشاط، اخلاقیات را زیرپا گذاشت و لذا ما مخالف برگزاری کنسرت نیستیم اما برگزاری کنسرت در هر شرایطی و به صورت مختلط و عدم رعایت مسائل اخلاقی را قبول نداریم.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت استان بوشهر مسجد کانون مساجد مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها روزنامه بسته خبری شهدای ترور دستگاه قضایی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید رسول منفرد عصر سه شنبه در نشست مساله شناسی هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات حوزه هنری گیلان اظهار کرد: هنگام بررسی مسائل هنر انقلاب اسلامی، زاویه نگاه ما باید بر گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه منحصربه‌فرد این انقلاب در در تاریخ ایران اضافه کرد: انقلاب اسلامی تحول گرا بوده و به جامعه ایرانی هویت و ماهیت بخشید.

منفرد با اشاره به موقعیت هنر در دو مقطع پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جامعه اسلامی به پشتوانه هنر دینی به تعالی نزدیک می‌شود و اثرگذاری این هنر در صورت در هم‌آمیزی با آموزه‌های انقلاب اسلامی مضاعف می‌شود.

هنر انقلاب اسلامی در گیلان دارای پیشینه ارزشمندی است

وی با مرور برخی از نقش‌های مهم هنرمندان در انقلاب اسلامی افزود: هنر انقلاب اسلامی در گیلان دارای پیشینه، قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه این استان پیشینه طولانی در مبارزات انقلابی مردم ایران داشته است، گفت: گیلان مفتخر است که توانسته خاستگاه برخی از مهم ترین متفکران و هنرمندان هنر انقلاب اسلامی باشد.

منفرد با اشاره به سرمایه‌های کمتر معرفی شده هنر انقلاب اسلامی در گیلان اضافه کرد: برخی هنرمندان گیلانی در تراز ملی از لحاظ هنر قرار دارند اما گمنام هستند.

وی با بیان اینکه هنر از دیرباز در گوشت و خون جامعه ایرانی جاری بوده است، افزود: درهم آمیزی هویت ملی و دینی در هنر جامعه ایرانی ملموس بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه دین و هنر در جامعه ایرانی سال‌ها قبل از انقلاب در هم آمیخته بوده است، گفت: هویت دینی جامعه ایرانی با ابزار هنر تبلور یافته است.

تاکید بر ضرورت بازسازی ساختارهای فرهنگی

منفرد با اشاره به نگاه ویژه امام خمینی به هنر بیان کرد: نگاه حضرت امام خمینی (ره) به هنر جامع و دارای ابعاد سلبی و ایجابی بوده است.

وی با اشاره به گذشت چهل و اندی سال از انقلاب افزود: هنر در ۴۵ سال انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان به تبیین و واکاوی قهرمان سازی در جامعه هنر و سینما در قبل و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و اضافه کرد: ایده گسترش سازمان‌های فرهنگی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به قدر کافی نتیجه بخش نشده است.

منفرد با تاکید بر ضرورت بازسازی ساختارهای فرهنگی بیان گرد: تعدد و تکرار ناکامی‌های مدیریت فرهنگی رسمی در کشور، ضرورت بازسازی انقلابی ساختار این مدیریت را اجتناب ناپذیر ساخته است.

وی با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های هنر انقلاب اسلامی در این چهار دهه افزود: تحولات و پدیده‌های اجتماعی پرورش دهنده هنرمند انقلاب اسلامی است.

کد خبر 6080416

دیگر خبرها

  • حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برپایی نمایشگاه هنری «طوفان‌الأحرار» در دانشگاه آزاد بجنورد
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم