Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن کمتر از دو هفته بعد از سفرش به ایران و دیدار با مقامات رسمی، در مصاحبه‌ای با روزنامه سعودی الشرق الاوسط اعلام کرد که این سفر با هدف (تحقق) صلح و امنیت در منطقه انجام شد.

آبه در پاسخ به این سؤال که «وضعیت کنونی خاورمیانه را چطور می‌بینید؟» گفت:‌ صلح و ثبات در خاورمیانه از مسائل مهم است، هر چند که در سال‌های اخیر، پیچیده‌تر شده است از جمله مسئله صلح خاورمیانه و وضعیت در سوریه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن از حیث دین و مذهب و وقومیت و تاریخ بی‌طرف است و روابط خوبی با همه کشورهای منطقه خاورمیانه دارد. ما به دلیل وضعیت منحصربه‌فرد خود می‌توانیم با هدف تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه، دیدگاه‌ها را با آمریکا تبادل کنیم.

نخست‌وزیر ژاپن توضیح داد که «مثلا ما با طرح "گذرگاه صلح و شکوفایی" و "کنفرانس همکاری کشورهای شرق آسیا برای توسعه فلسطین" با هدف فراهم کردن حالتی از صلح در خاورمیانه بر اساس راهکار دو دولتی سهیم هستیم. امسال همچنین هشتمین دوره گفت‌وگوی سیاسی عربی-ژاپنی با هدف تقویت تلاش‌های سیاسی در منطقه برگزار خواهد شد.

آبه در خصوص سفرش به تهران نیز توضیح داد «تنش ها در خاورمیانه در خصوص ایران افزایش یافته و برخی کارشناسان می‌گویند درگیری‌های جانبی ممکن است رخ دهد اما قبل از هر چیز باید از درگیری‌های مسلحانه دوری کرد، زیرا صلح و ثبات در خاورمیانه به شکوفایی کل دنیا منجر می‌شود از جمله در ژاپن. می‌خواهم بگویم که ژاپن نقشی مهم در کاهش شدت تنش در منطقه دارد. برای همین این ماه به ایران رفتم.

الشرق الاوسط سوال کرد که «نتیجه سفر شما چه بود؟» و آبه توضیح داد «آنچه می‌توانم بگویم این است که سفرم برای خاطر صلح و ثبات در منطقه بود. ایران باید نقشی سازنده ایفا کند و از توافق هسته‌ای پیروی کند. در همین خصوص رئیس‌جمهور حسن روحانی گفت که دنبال جنگ با آمریکا نیست و برای [ساخت] سلاح اتمی تلاش نمی‌کند. علاوه بر این، رهبر ایران [آیت‌الله] علی خامنه‌ای هم گفت که ایران قصد تولید با در اختیار گرفتن یا استفاده از سلاح اتمی را ندارد».

نخست‌وزیر ژاپن همچنین گفت «هر چند کاستن از تنش‌ها مسیر دشواری دارد، اما ژاپن حرکتش برای همکاری با کشورهای مرتبط را با هدف کاستن از شدت تنش‌ها و همچنین تحقق ثبات در خاورمیانه ادامه می‌دهد».

این مقام ژاپنی‌ حادثه برای نفتکش ژاپنی در دریای عمان را «حمله به نفتکش» توصیف کرد و گفت «ما این حمله را در نزدیکی تنگه هرمز در سیزدهم ژوئن تهدیدی جدی برای صلح کشورمان و شکوفایی آن می‌دانیم. آن را بشدت محکوم می‌کنیم و جمع‌آوری اطلاعات برای ضمانت امنیت دریانوری [امن] با کشورهای مرتبط ادامه می‌دهیم.

نخست‌وزیر ژاپن، سیزدهم ژوئن، بیست و سوم خرداد ماه گذشته در سفری رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبر انقلاب دیدار کرد. او قصد داشت پیامی از جانب رئیس جمهور آمریکا انتقال بدهد که رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ تأکید کرد که هیچ پیامی برای رئیس جمهور آمریکا ندارد و ایران حاضر نیست با دولت آمریکا وارد مذاکره (جدید) شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خاورمیانه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکدامن: گرفتن سهمیه تیمی المپیک اتفاق بزرگی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی پاکدامن درباره‌ی عملکرد خوبی که از خود در مسابقات نشان می‌دهد، بیان کرد: ابتدا سال جدید را به همه تبریک می‌گویم و امیدوارم سال خیلی خوبی برای جامعه ورزش و اصحاب رسانه باشد. من همیشه تمرین‌هایم را انجام دادم و در این چند سال می‌توانم به خودم نمره قابل قبولی بدهم. نزدیک به المپیک هم هستیم و انگیزه‌ام بیشتر شده و تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم عملکرد خوبی از خود به جا بگذارم.

به نقل از ایسنا پاکدامن در مورد گرفتن سهمیه تیمی المپیک پاریس گفت: خدا را شکر که سهمیه تیمی هم قطعی شد. مسابقه اول کسب سهمیه که جام جهانی اسپانیا بود توانستیم مدال بگیریم. در قهرمانی آسیا هم حریف اصلی خود(ژاپن) را برای کسب سهمیه المپیک شکست دادیم و در قهرمانی جهان یک پله از تیم ژاپن پایین‌تر بودیم اما در مسابقات بعدی توانستیم از ژاپن جلوتر باشیم و در نهایت به سهمیه المپیک رسیدیم.

او ادامه داد: اینکه ما برای دومین دوره متوالی توانستیم سهمیه تیمی المپیک را بگیریم اتفاق بزرگی است. ایتالیا با وجود داشتن مدال نقره المپیک شرایط حساسی را برای گرفتن سهمیه داشت و اگر آلمان در جام‌جهانی مجارستان مقابل کره‌جنوبی پیروز می‌شد، ایتالیا نمی‌توانست به المپیک راه پیدا کند و اوج حساسیت و رقابت برای گرفتن سهمیه المپیک بود. آلمان که در دوره قبل المپیک حضور داشت در این دوره نتوانست سهمیه بگیرد. این نشان می‌دهد ما چه کار بزرگی انجام دادیم. همچنین توانستیم در انفرادی و تیمی سهمیه المپیک داشته باشیم.

کاپیتان تیم ملی سابر در پاسخ به این پرسش که بعد از حضور در المپیک ریو و توکیو با چه تجربه‌ای به المپیک پاریس می‌رود؟ تصریح کرد: در المپیک ریو برای اولین بار بود که در این رویداد حضور داشتم و کم تجربه بودم از این رو نتوانستم عملکرد قابل قبولی داشته باشم. در المپیک توکیو خیلی انگیزه داشتم. المپیک واقعا میدان بزرگی است و امیدوارم در پاریس نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم.

او در مورد اینکه در المپیک پاریس چقدر متفاوت از دو المپیک قبلی ظاهر خواهد شد؟ زیاد اهل پیش‌بینی نیستم اما همه تلاشم را انجام می‌دهم.

پاکدامن در مورد برنامه‌ خود بعد از المپیک پاریس گفت: بستگی به دارد که چه اتفاقی در المپیک پاریس برایم رخ دهد. فکر می کنم نیاز به استراحت داشته باشم.

ملی‌پوش شمشیربازی ایران در پایان گفت: آرزوی سعادتمندی و خوشحالی برای مردم شریف ایران دارم و برای ورزش ایران هم آرزوی مدال‌های خوشرنگ دارم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888241

دیگر خبرها

  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • لژیونری که انتظار‌ها را برآورده کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • باراک: قطعنامه شورای امنیت بحران عمیق روابط اسرائیل-آمریکا را به تصویر کشید
  • پاکدامن: گرفتن سهمیه تیمی المپیک اتفاق بزرگی است
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است