Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا همراه با افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن طی برخی ساعات امروز (۵ تیرماه) وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در بعضی ساعات در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین شهبازی  افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه پنجمین روز از تابستان ۹۸ است که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر شرایط لازم برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات فراهم می‌شود.

وی در ادامه گفت: به‌تدریج با افزایش تابش نور خورشید در نیمه روز، شرایط برای تولید آلاینده ازن مهیا می‌شود به گونه‌ای که بیشترین مقدار این آلاینده بین ساعات ۱۴ الی ۱۸ در هوای پایتخت وجود دارد همچنین احتمال می‌رود وزش باد طی برخی ساعات امروز (۵ تیرماه) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال داشته باشد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد: به‌تدریج طی فردا (۶ تیرماه) بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد خواهد بود. بر این اساس انتظار می‌رود در صبحگاه ششمین روز از تیر ماه ۹۸ افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق مشاهده شود و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گفته وی ناپایداری‌های جوی در بعدازظهر فردا (۶ تیرماه) سبب بهبودی وضعیت کیفیت هوای پایتخت خواهد شد. دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

شهبازی با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ و هوا در شرایط سالم بود،اظهارکرد: این شاخص هم‌اکنون ۹۷ و هوا در شرایط سالم است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.
بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.
براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳