Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی حج؛ پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد خمینی(ره) روز گذشته، چهارم تیرماه، با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، رئیس کمیته امداد با بیان گزارشی از امکانات و تسهیلات فراهم شده برای اعزام مددجویان تحت پوشش این نهاد به مشهد مقدس وعتبات عالیات، اظهار کرد: 35 هزار نفر از این افراد سال گذشته با کمک خیرین به عتبات اعزام شدند که این رقم برای امسال بیش از 50 هزار نفر هدف‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 160 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد هم به زیارت حرم حضرت امام رضا(ع) مشرف شدند که برخی برای بار اول بود که به مشهد مقدس می رفتند، زائران در این سفر به مشهد وعده‌های غذایی خود را مهمان حرم امام رضا(ع) بودند.

در ادامه این دیدار، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره موضوع انتقال گوشت قربانی زائران ایرانی حج 98 به کشور سخن گفت و اعلام کرد: کمیته امداد آمادگی دارد که محموله‌های گوشت را در ایران تحویل بگیرد و برای توزیع میان نیازمندان تحت پوشش این نهاد برنامه‌ریزی کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیات با بیان اینکه انتظار داریم عربستان در انتقال گوشت قربانی حجاج ایرانی همراهی کند، افزود: هر ساله قربانی حجاج پس از ذبح زیرنظر بانک توسعه اسلامی در عربستان، توزیع و یا به کشورهای دیگر جهت بهره‌برداری نیازمندان ارسال می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین درباره پروسه ذبح قربانی حجاج، آماده کردن گوشت‌های آن برای بسته‌بندی و ارسال به شماری از کشورها مطالبی بیان کرد.

درپایان این دیدار، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اعزام مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به عتبات عالیات و مشهد مقدس را اقدامی پسندیده توصیف کرد و گفت: در صورت هماهنگی با شرکت شمسا امکان تأمین غذای این افراد در آشپزخانه‌های مرکزی در نجف، کربلا و کاظمین وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا حج و زیارت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با وی ضمن تبریک هفته سلامت گفت: اسلام دوست دارد برنامه‌ای پیاده کند تا بشر هم از سلامت جسم و هم سلامت روح برخوردار باشد و بکوشد تا همه جنبه‌های زندگی خود را تامین سازد.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دین اسلام برای بهتر زیستن بشر به سلامتی انسان‌ها توجه بسیاری قائل است زیرا سلامتی انسان سبب می‌شود از زندگی خود لذت برده و به سعادت نزدیک شود.

 وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی را قبل از بیماری، غنای خود را را قبل از فقیری و زندگیتان را قبل از مرگ دانسته و غنیمت بشمارید افزود: در دین اسلام تاکید بیشتری به پیشگیری قبل از درمان شده است  و سعی دارد برای انسان‌ها راه‌هایی که سلامت را حفظ می‌کند معرفی کند.

 
امام جمعه تبریز ورزش کردن، پرهیز از فشار‌های روحی در مواقع مختلف، روزه داری، پرهیز از اسراف در همه بخش‌ها و در نهایت ازدواج را از تاکیدات دیگر اسلام برای سلامتی انسان ها برشمرد و گفت: ازدواج سبب سلامتی روح و جسم شده و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند اسلام سعی دارد ورزش کردن را در بین مردم نهادینه کند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد و با ورزش سلامت روح و سلامت جان خود را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلین آل هاشم اظهار داشت: رسانه ملی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد چون مردم باید ببینند و بشنوند تا موضوع فرهنگ سازی در زمینه سلامت و ورزش کردن نهادینه شود.

نقی پور رییس دانشگاه علوم پرشکی تبریز گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: برای سلامت مردم و گسترش عدالت در بخش سلامت برنامه سلامت خانواده که از منویات مقام معظم رهبری است به کارنامه تبدیل شده است و در شهر‌های بالای ۵۰ هزارنفر هم اجرایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان