Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، حسن مالکی‌نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر قم شب گذشته، چهارم تیرماه در حاشیه بازدید از هفتمین مرحله از جشنواره «محله سلامتی» در جمع خبرنگاران گفت: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های مهمی است که منجر به ایجاد عوارض و خسارات جبران‌ناپذیری در خود فرد، خانواده و جامعه می‌شود لذا ارتقای دانش، بینش و نگرش افراد جامعه یکی از راهکارهای مؤثر در زمینه کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش کردیم تا با با اطلاع‌رسانی مناسب و ارائه خدمات مختلف از خطرات این آسیب جلوگیری کرده و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بلندی برداریم و این‌گونه افراد واکسینه می‌شوند تا افراد کمتری گرفتار بلای خانمان‌سوز اعتیاد شوند.

مالکی‌نژاد با اشاره به این‌که اعتیاد عوارض مختلفی دارد، ادامه داد: فرد مبتلا به مواد مخدر چرخه زندگی، خانواده‌، باور و نگرش خود را از دست‌ می‌دهد در واقع ارزش‌های دینی و اعتقادی را زیرپا می‌گذارد لذا ما به عنوان کمیته فرهنگی پیشگیری و مبارزه با اعتیاد با برپایی این نمایشگاه از مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد جلوگیری خواهیم کرد.

وی گفت: اعتیاد خبر نمی‌دهد و در کمین تمام جوانان می‌تواند باشد و تنها افرادی مصونیت دارند که خانواده آن‌ها مطلع و آگاه باشند و با این پدیده مقابله کنند؛ یکی از بهترین راه پیشگیری و مقابله با اعتیاد اطلاع‌رسانی است و خانواده‌ها می‌توانند در پنج شب برپایی نمایشگاه در بوستان پاکبان جنب شهرداری سطح اگاهی و اطلاعات خود را ارتقا دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: اگر سطح آگاهی خانواده ارتقا یابد، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و جوانان از اعتیاد مصون می‌مانند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم آسیب های اجتماعی کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر موادمخدر جشنواره محله سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان کردستان، میزان طلاق استان طی سال گذشته با کاهش دو درصدی نسبت به سال قبل از آن روبه‌رو بوده و از ۵۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، بهادر اسدی اظهار کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی افزود: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ادامه داد: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هرچه بیشتر آمار طلاق استان ادامه دارد.

اسدی از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 747524

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی