Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب الامه سودان با بیان اینکه کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد، گفت: سودانی‌ها برای پایان دادن به بحران حاکم بر کشورشان باید طرح‌های ملی جدیدی ارائه دهند. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، معارضان سودانی خواستار واگذاری قدرت به یک دولت مدنی هستند و معتقدند احزاب و گروه هایی که با نظام عمرالبشیر همکاری داشتند نباید در ساختار سیاسی و حاکمیتی نوین خارطوم مشارکت داشته باشند اما شورای نظامی معتقد است که تمام احزاب و گروه های سیاسی باید در ساختار سیاسی جدید حضور داشته و نظامیان نیز در شورای حاکمیتی بیشترین کرسی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون بیش از یکماه است که روند  پایان دادن دادن به بحران سودان متوقف شده و طرح های اتیوپی و اتحادیه آفریقا برای شکست بن بست سیاسی در خارطوم  راه به جایی نبرده است.

رهبر حزب الامه که حزبش بزرگترین گروه سیاسی معارض و تاثیرگذارترین جریان سیاسی در ائتلاف آزادی و تغییر است، خواستار ارائه طرح های نوین ملی توسط سودانی ها  برای پایان دادن به بحران حاکم بر کشورشان شد و اظهار داشت: طرحی که به تازگی اتیوپی ارائه داده است، تاثیر چندانی برای اجرایی شدن در کشور ندارد.

نماینده نخست وزیر اتیوپی جمعه گذشته با سفر به خارطوم، طرحی را در خصوص مهم ترین محور اختلاف معارضان با شورای نظامی ارائه داد. آدیس آبابا پیشنهاد کرده بود که شورای حاکمیتی متشکل از 15 نفر باشد که 7 نظامی و7 غیر نظامی در آن عضویت داشته و ریاست این  شورا نیز دوره ای باشد. شورای نظامی در واکنش به این طرح اعلام کرد ما هنوز درباره تعداد اعضای شورای حاکمیتی با معارضان به توافقی نرسیده ایم.

به نوشته روزنامه سودانی الانتباهه، " صادق المهدی " در دیدار با رهبران حزب اتحاد دموکرایتک سودان افزود: ما باید به طرح های ملی رویکرد دوباره ای داشته باشیم تا بتوانیم به بحران موجود در کشور پایان دهیم البته لازم است که شورای نظامی، ائتلاف آزادی و تغییر و طرف های خارجی تاثیرگذار در تحولات سودان با این موضوع ( طرح های ملی ) موافق و همراه باشند.

وی با اشاره به پیشنهاد تشکیل کمیته 100 نفره اندیشمندان و حکمای سودانی برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور گفت: ما باید حکمیت ملی را قبول کنیم یا باید با جهنم ( آشوب و ناآرامی ) روبرو شویم. شما می دانید ائتلاف آزادی و تغییر تنها سلاحش نافرمانی مدنی و اعتراضات مسالمت آمیز است، اما شورای نظامی سلاح دارد و می تواند اقدامات امنیتی انجام دهد.

انتقاد شورای نظامی سودان از طرح‌های میانجیگری اتیوپی و اتحادیه آفریقا

صادق المهدی با بیان اینکه سودان در وضعیت خطرناکی قرار دارد، گفت:  بوکو حرام ( گروه تروریستی وابسته طالبان مستقر در نیجریه ) از سودان زیاد دور نیست. جنبش الشباب ( گروه تروریستی وابسته با القاعده ) در سومالی است. سازمان دیگری به نام " القاعده سینا " در مصر مستقر است. منهای این گروه ها، سازمان های مسلح افراطی دیگری در سطح منطقه فعال هستند لذا هرگونه بی ثباتی در سودان می تواند پیامدهای وخیمی به همراه داشته باشد و نا آرامی  را در سطح منطقه گسترش دهد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، وفانژاد افزود: یکی از این‌گرو‌های جهادی بسیج دانشجویی است که درقالب موضوعات مختلف و با حضور درمناطق کم برخوردار به مردم خدمات رایگان ارائه می‌دهند.
 وی اضافه کرد: این گرو‌های جهادی هرساله درچند نوبت در تابستان، پاییز و نوروز خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهند. 
حجت الاسلام حرمت کیش مسئول کاروان‌های جهادی بسیج سازندگی استان هم ازفعالیت گرو‌های جهادی درحوزه فرهنگی، مرمت مساجد و مدارس استان خبرداد وگفت: حدود ۷۴۰ گروه جهادی درحوزه مختلف فرهنگی و عمرانی مشغول فعالیت هستند و تاکنون ۱۰۰ مدرسه و تعداد زیادی از مساجد به همت این گرو‌ها مرمت و بازسازی شده است.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک در دفاع از عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی مردم خوروبیابانک از عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق، بحران دکترین امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی
  • عملیات ترکیبی «وعده صادق» ایران نه تنها معادلات خاورمیانه بلکه معادلات نظامی جهان را تغییر داد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • عملیات «وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • عملیات«وعده صادق» نمایانگر زنده‌بودن انقلاب اسلامی بود
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد