Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین داریونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: به رغم اینکه سرمایه‌های زیادی در این شهرستان وجود دارد اما صاحبان آن اطلاع و آگاهی ندارند که در چه مسیری داشته‌های خود را سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار داشت: در صورتیکه برای این سرمایه گذاران نقشه راه تعریف شود و آنان در مسیر خاصی هدایت شوند نتیجه بخش و منجر به ایجاد اشتغال و رشد و توسعه منطقه که هدف اصلی است، خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریونی گفت: این اداره به منظور گام برداشتن در این مسیر با بخش خصوصی وارد مذاکره و تشویق و ترغیب به راه اندازی مؤسسه‌ای با مجوز اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باهدف راهنمایی سرمایه گذاران کرده است.

داریونی، یکی از اولویت‌های مهم بخش صنعت و معدن را رونق تولید با توجه به شعار سال عنوان کرد و افزود: برای انجام این مهم و تسهیل در امر سرمایه گذاری مراحلی باید طی شود که حذف بوروکراسی اداری و تسهیل در صدور مجوزها باید قبل از تولید مدنظر و توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: حمایت‌های مالی و معنوی در زمان تولید و شناسایی بازارهای مصرف داخلی و خارجی بعد از تولید از دیگر مراحلی است که در رونق تولید باید به آنها اهتمام جدی ورزید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: یکی از اولویت‌های مهم دیگر این اداره ایجاد اشتغال است که در این زمینه با درایت فرماندار و اعضای کارگروه و همکاری بانک‌های عامل گام‌های خوبی در سال گذشته برداشته شد.

وی افزود: در سال گذشته در بخش‌های مشاغل خانگی، پشتیبان، روستایی و عشایر و فراگیر ۴۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال توسط بانک‌های عامل به ۸۰ متقاضی پرداخت شد.

وی یادآور شد: قالی بافی، خیاطی، پوشاک، مبلمان و مصنوعات چوبی، فرش دستباف و دستبافت ها، کفش، مصنوعات چرمی، فرآوری محصولات معدنی، تولید شیشه و سکوریت و بازیافت از رسته‌های پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در این شهرستان است.

داریونی بیان کرد: باتوجه به اینکه در زمینه مشاغل خانگی و باهدف توانمندی‌های بومی محلی شهرستان یک نمایشگاه در سال گذشته راه اندازی و مورد استقبال شایان قرار گرفت، ایجاد یک مکان دائمی برای طول سال ضرورت دارد.

وی به فعالیت‌های این اداره در زمینه تأمین مواد غذایی به مردم در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۶ تن گوشت منجمد، ۴ تن گوشت گرم، ۲۳ تن گوشت مرغ منجمد و ۳۰۰ تن شکر با نرخ مصوب تنظیم بازار در این شهرستان توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه افزود: در سه ماه نخست امسال با دایر شدن گشت‌های مشترک ۱۰۲ پرونده تخلف صنفی و ۱۴ پرونده نانوایی تشکیل و به تعزیرات معرفی شدند.

وی گفت: ارزش ریالی کل پرونده‌های تخلفات صنفی در سه ماه نخست امسال ۳۱ میلیون ریال بوده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است

سارو حاجی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مبارزه با آفات و امراض جنگل‌ها و مراتع استان اظهار کرد: بر اساس فعالیت‌های پایش و مبارزە بیولوژیکی چند سال گذشته و گردآوری آمار و اطلاعات مربوط به آفات و امراض مشاهده شده در سطح استان نقشه پهنه‌بندی خطر آفات و امراض تهیه شده است.

وی افزود: مورد حادی از شیوع آفت جوانه خوار بلوط تاکنون در جنگل‌ها و مراتع استان گزارش نشده است.

رئیس اداره محافظت و حمایت منابع طبیعی استان کردستان عنوان کرد: این نقشه توسط کارشناسی و تحقیقات دانشگاهی و با رصد موقعیت جغرافیایی استان تهیه و تنظیم شده است.

حاجی حسنی بیان کرد: با توجه به شروع جمع بندی این اطلاعات در سال‌های اخیر، دامنه گسترش آن به اندازه کافی کامل نیست و نیاز به تکمیل بیشتر دارد.

وی گفت: همچنین از ۱۴۰۱ پایش علمی و تحقیقاتی با همکاری، همکاران دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی در حال انجام است و امسال نیز این مورد به صورت جدی دنبال می‌شود.

رئیس اداره محافظت و حمایت منابع طبیعی استان کردستان خاطرنشان کرد: در نقشه‌های به دست آمده تاکنون نقاطی از استان به عنوان کانون‌های آلوده و بحرانی طی چند سال گذشته شناسایی شدند.

حاجی حسنی ادامه داد: با برگزاری جلسات کارگروه گیاه پزشکی منابع طبیعی با حضور متخصصان و همکاران فعال در سطح استان نقاط دارای اولویت برای پایش و مبارزه فیزیکی (محلول پاشی‌های (BT تعیین شدند.

وی افزود: به تناسب بودجه موجود در اداره‌کل منابع طبیعی نقشه‌های مربوطه تهیه و در قالب دو قرارداد گیاه پزشکی در انتهای اسفند ماه ۱۴۰۲ تهیه و منعقد شده است.

کد خبر 6085399

دیگر خبرها

  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست