Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@22:19:35 GMT

تاثیر آلودگی هوا بر قدرت باروریِ زنان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۵۷۶۷

آفتاب‌‌نیوز :

پزشکان در مطالعه‌ای جدید دریافتند قرار گرفتن در معرض هوای آلوده می‌تواند بر تعداد سال‌هایی که امکان باروری زنان وجود دارد، تاثیر بگذارد.

گروهی از متخصصان ایتالیایی در بررسی خود به مطالعه تاثیر آلاینده‌ها بر قدرت باروری پرداخته و دریافتند زنان ساکن در مناطق شهریِ آلوده نسبت به زنانی که در مناطق پاک و با هوای سالم زندگی می‌کنند سه برابر بیشتر احتمال دارد که فرآیند تخمک‌گذاری در آنان با مشکل روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان اظهار داشتند: درحالیکه این شرایط لزوما احتمال بارداری زنان را در دهه ۲۰ سالگی و اوایل دهه ۳۰ سالگی از بین نمی‌برد اما می‌تواند به کاهش سال‌های باروری آنان و یائسگی زودهنگام منجر شود.

متخصصان با اشاره به اینکه تخمدان حاوی تعداد مشخصی سلول فولیکول است، اظهار داشتند: در بررسی‌هایی که پیش از این انجام شده آمده‌ است سیگار به این فولیکول‌ها آسیب می‌زند و در این مطالعه نیز مشخص شد که آلاینده‌های نیتروژن دی‌اکسید (NO۲)، دوده و ذرات فلزات سنگین ناشی از سوخت خودروها و بخش صنایع در این زمینه تاثیر مشابه سیگار دارد.

در این بررسی متخصصان ایتالیایی نمونه خون ۱۳۱۸ زن را مورد آزمایش قرار دادند تا وضعیت تخمک‌گذاری آنان مشخص شود. همچنین میزان آلاینده‌های موجود در محیط زندگی این افراد ارزیابی شد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، آنها مشاهده کردند: زنانی که در محیط‌هایی با سطح بالایی از آلاینده NO۲ زندگی می‌کردند فرآیند تخمک‌گذاری آنان با مشکل روبرو شده و میزان ذخیره تخمک آنان کمتر بوده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلودگی هوا باروری زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در همایش بین‌المللی «غزه زنده است» که در محل دانشگاه الزهرا (س) و با حضور تنی چند از سفرای مقیم تهران از جمله سفرای بولیوی، یمن، سوریه و نمایندگان مقاومت فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: درس بزرگی که زنان و کودکان غزه به تاریخ دادند، این بود که با نیروی جان و روحی که پیوسته به ملکوت و خداوند است، توان و نیرو می‌گیرند و قطعاً پیروز می‌شوند، زنان و کودکانی که بدترین زخم‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اکثر ۳۵ هزار شهید غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: گرسنگی و قحطی و فشار و جراحت متأسفانه عادت روزمره‌ای شده که از غزه به نمایش در می‌آید.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۳ کمتر از ۱۴ درصد از قربانیان را زنان شامل می‌شوند. این در حالی است که اکثریت قربانیان را اکنون زنان و کودکان تشکیل می‌شوند.

وی ادامه داد: شورای امنیت بیش از ۲۲۵ قطعنامه بی‌خاصیت صادر کرده و حداقل ۵۵ قطعنامه را آمریکا وتو کرده است، آیا به آنها می‌شود امیدی بست؟ وظیفه ما آماده شدن است. از مؤمنین خواسته شده در برابر ظلم نیرو و توان داشته باشند این در علم و فناوری است، رسانه است که می‌تواند پیام را به جهان مخابره کند که دانشجویان فریاد آزادی فلسطین را سر می‌دهند.

خزعلی تصریح کرد: دیگر دانشجویان صحبت از راه حل دو کشوری نمی‌کنند بلکه خروج غاصب از فلسطین را مطرح می‌کنند، صهیونیست‌ها خانه‌هایی را که از جنجال و هیاهو در رسانه‌ها ساخته بودند، فرو ریخته است. این قدرت شما مردم است نه قدرت سازمان‌های بین‌المللی، البته از سازمان‌های بین‌المللی باید پرسید که آیا دوره موشک تمام شده است؟ آن هم زمانی که سخن «وتو» می‌شود و صدای ملت‌ها خاموش می‌گردد.

کد خبر 6086917

دیگر خبرها

  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ