Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام کره شمالی از سیاستهای آمریکا برای تشدید تحریم و فشار علیه پیونگ یانگ را بی اثر خواند. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه پیونگ یانگ امروز (چهارشنبه) گفت تمدید اخیر تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی اقدامی خصمانه و چالشی  مشخص در برابر نشست تاریخی بین رهبران دو کشور در سنگاپور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته کاخ سفید 6 فرمان اجرایی شامل تحریم‌های اعمالی بر برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی که نخواست نامش فاش شود اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه 80 درصد اقتصاد کره شمالی تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته را محکوم کرد.

این مقام کره شمالی همچنین واشنگتن را به "اتهام زنی وحشیانه" علیه وضعیت حقوق بشر و آزادی مذهبی پیونگ یانگ متهم کرد.

وی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد گفت : این ... بیانگر خصمانه ترین اقدامات آمریکا است.

این مقام وزارت خارجه در ادامه گفت: تمام این اقدامات به طور واضح بیانگر این واقعیت است که رویای وحشیانه آمریکا برای به زانو درآوردن ما از طریق تحریم و فشار نه تنها به هیچ عنوان تغییر نکرده بلکه مشخص تر شده است.

این سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی هشدار داد تا زمانیکه فضای سیاسی آمریکا با افرادی احاطه شده که خصومت دیرینه با کره شمالی دارند، دستیابی به خلع سلاح مشکل خواهد بود.

وی در ادامه گفت: ما عطش رفع تحریم‌ها را نداریم. ما نه تنها کشوری نیستیم که در برابر تحریم‌های آمریکا تسلیم شویم بلکه کشوری هم نیستیم که آمریکا هرزمان تمایل داشت به آن حمله کند.

ترفیع رتبه خواهر رهبر کره شمالی در دولت پیونگ‌یانگمقام ارشد اطلاعاتی آمریکا: کره شمالی برای خلع سلاح آماده نیستترامپ برنامه‌ای برای دیدار با رهبر کره شمالی ندارد

 

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" کره جنوبی اخبار "کره شمالی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا کره جنوبی اخبار کره شمالی اخبار آمریکا کره جنوبی اخبار کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس

به گزارش تابناک، حماس اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا را که در آن این جنبش را مسئول مانع‌تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست، محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات (وزیر خارجه آمریکا) آنتونی بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و با این واقعیت که تأیید می‌کند حماس بیش از یک بار انعطاف‌پذیری برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ نسل‌کشی و توقف کشتار ملت ما را نشان داده، در تناقض است.»

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است که اظهارات بلینکن «با سرسختی و تعلل (نخست وزیر اسرائیل) بنیامین نتانیاهو و دولت او» که موانع و مشکلاتی بر سر راه توافق ایجاد می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ خشمگینانه خود علیه مردم ما هستند، در تضاد است. موضوع اسیران صهیونیست جزو اولویت‌های آنها نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مطالبات حماس و مقاومت از روز اول مشخص بوده و همان مطالباتی است که در مارس گذشته ارائه کردند و مورد استقبال همه طرف‌ها و میانجی‌ها قرار گرفت این مطالبات در ضرورت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان به محل سکونت خود در تمام مناطق نوار غزه، افزایش  امداد‌رسانی و شروع بازسازی خلاصه می‌شود.»

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: «آمریکا به عنوان شریک کامل در جنگ نسل‌کشی علیه مردم ما که همچنان با سلاح، مهمات و پوشش سیاسی از اشغالگری حمایت می‌کند، با اتهامات واهی علیه حماس این نقش خصمانه خود علیه مردم ما را تکمیل می‌کند.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس در مذاکرات برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسیران و آتش‌بس خواسته‌های خود را «تغییر» داده است.

متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که حماس در مذاکرات با اسرائیل، با میانجی‌گری مصر و قطر، «خواسته‌های خود» را تغییر داده است.

حماس پیشتر هم گفته بود که ادعای آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، «جانبداری آشکار» از اسرائیل است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • (ویدیو) سخنگوی وزارت خارجه: سلاح هسته‌ای اساساً در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»