Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید صفوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه آسیب‌های ‏اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر شهرستان شهرکرد در حال رصد و شناسایی است، بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی  زمانی شیوع پیدا می‌کنند که تعادل بین رشد تکنولوژی و سطح اطلاع و آگاهی عامه ‏مردم به هم می‌خورد و افراد ناآگاه ناخواسته در باتلاق ایجاد شده از سوی دشمنان فرو می‌روند و تا بخواهیم این آگاهی و به اصطلاح ‏سواد رسانه‌ای و نحوه مدیریت صحیح فضای مجازی را آموزش دهیم، دچار تلفات زیادی می‌شویم  و این در حالی است که ‏امکانات و اعتبارات ما  مقابل سیل عظیم آسیب‌ها و این هجمه بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفوی افزود: ‏‏ در ارزیابی که از چندین نوجوان و جوان به صورت میدانی در مدارس انجام شد، بیشتر دانش‌آموزان اذعان به این نکته دارند که ‏محتوای دینی در شبکه‌های اجتماعی بسیار کم است و مدیریت درستی هم روی محتوای غیردینی و مخرب نمی‌شود.

وی به‌روز بودن مبلغان، همنشینی با عامه مردم و تبلیغ چهره به چهره ‏را از عوامل موفقیت در انجام وظیفه خطیر تبلیغ معارف دین ‌بین مردم دانست و ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی با رشد شبکه‌های ‏اجتماعی موبایلی و اینترنتی، روز به روز بیشتر می‌شود و این مسئله به خاطر این است که مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان ما ‏جایگزینی برای این پدیده ‌نو و جدید و جذاب ندارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه روحانیان مستقر در بخش‌های آسیب‌دیده شهر و مدیر پایگاه‌های فرهنگی برای کاهش این آسیب‌های اجتماعی در محل‌های مختلف شهر فعالیت‌های بسیاری انجام داده و می‌دهند، اظهار کرد: مبلغان سعی کرده‌اند همه اقشار در همه سنین را مورد پوشش فعالیت‌های خود قرار دهند و ارتباط تنگاتنگی با خانواده‌ها ‏ایجاد کنند که همین مسئله باعث کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی در این محله‌ها شده است.‏‏ همچنین طرح‌هایی نیز برای اوقات فراغت خانواده‌ها در طول تابستان برنامه‌ریزی شده است که برای دستیابی به نتایج بهتر، مشارکت همه دستگاه‌های ‏فرهنگی در برگزاری این طرح‌ها را می‌طلبد.

وی در پایان با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد مبالغی برای حمایت از این روحانیان و انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ‏اختصاص داده است، تصریح کرد: همچنین شنبه یکم تیرماه مصادف با سالروز ‏تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نشستی با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی دو محله‌ی آسیب‌پذیر شهرستان شهرکرد با حضور معاون فرهنگی ـ آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی، سه روحانی اعزامی به شهرک منظریه و یک روحانی مستقر در محله ۳۲ در ‏اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد برگزار شد و اعضای شرکت‌کننده با بیان نظرات خود و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام ‏شده، خواستار حمایت بیشتر از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در این مناطق شدند که با حمایت بیشتر نهادهای فرهنگی شاهد اتفاقات بهتری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری اداره تبلیغات شهرکرد آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد ۲۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است