Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، «حسن عزیز وکیلی» در «جلسه توجیهی دانش‌پژوهان عفاف و حجاب» که برای حمایت مردمی از حجاب و عفاف و در امامزاده عبدالله برگزار شد، گفت: متاسفانه توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در کشور و بخصوص در شهرهای مذهبی مانند شهرری مغفول مانده است.

 

 رئیس ستاد عفاف و حجاب شهرری افزود: امروز ناهنجاری‌ها و ولنگاری فرهنگی که از سوی دشمنان و به صورت سازمان یافته صورت می پذیرد همه در راستای ضربه زدن به باورهای دینی و بنیان خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وکیلی ادامه داد: بر همین اساس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرری به همراه برادران و خواهران مومن دغدغه‌مند در راستای صیانت از باورهای دینی و مقابله با حربه فرهنگی دشمنان، به برگزاری کلاس های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر به صورت تکنیکی و براساس مفاهیم قرآنی و روایی در شهرری اقدام کرده است.

 

رئیس ستاد عفاف و حجاب شهرری بیان کرد: عمده شرکت‌کنندگان در این کلاس‌های آموزشی حوزویان، دانشجویان، فرهنگیان، استادان حوزوی و دانشگاهی هستند؛ این کلاس‌ها در سه دوره مقدماتی، تکمیلی و تخصصی برگزار می‌شود.

 

وکیلی از استقبال خوب متقاضیان برای شرکت در این کلاس های آموزشی خبر داد و تاکید کرد: این کلاس‌ها به مدت پنج هفته جمعه‌ها راس ساعت 8 صبح در آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

 

در ادامه خانم «جنگروی» در جلسه توجیهی دانش‌پژوهان عفاف و حجاب بیان کرد:  موضوع عفاف و حجاب در جامعه ایران بر اثر رنگ و بوی سیاسی گرفتن از حیطه آسیب به حیطه چالش تبدیل و در مواردی نیز بر اثر دخالت رسانه‌های بیگانه و برخی افراد خارجی و داخلی به بحران تبدیل شده است.

 

این فعال فرهنگی افزود: ۸۴ درصد زنان بی‌حجاب ما دلشان با انقلاب است و تنها ۱۶ درصد از قشر بی‌حجاب با اسلام و انقلاب مشکل دارند. ولی با تبلیغ رسانه‌ای این ۱۶ درصد را خیلی بزرگ نشان می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه شهید بهشتی دنبال کار تشکیلاتی بود و در همان اوایل او را ترور کردند تا موفق نشود. تاکید کرد: قرآن نیز ما را به کار تشکیلاتی و گروهی توصیه نموده است. «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ ...» در سوره مبارکه حج با الفاظ جمع آمده است نه مفرد و شخصی. بزرگترین نصرت حق، ظهور حضرت ولی عصر(عج) است. با توجه به آیه قبل و این آیه این نتیجه به دست می‌آید که ظهور حضرت مهدی(عج) وقتی رخ می‌دهد که برخی قیام کنند و نماز را برپا دارند و زکات را پرداخت نمایند و امر به معروف کنند و نهی از منکر را انجام دهند.

 

جنگروی اضافه کرد: اینکه حضرت زینب(س) در تاریخ ماندگار شدند به این دلیل که خواهر دو امام معصوم(ع) بودند، نیست بلکه برای اینکه تاریخ را خوب می‌شناختند و بصیرت داشتند و درست و به موقع عمل می کردند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره سفارش به کار گروهی و شبکه‌سازی برای کارهای فرهنگی کردند و از انجام و پیگیری این امور بسیار راضی بودند و ما را مورد تشویق قرار دادند.

 

در ادامه جلسه توجیهی حجاب و عفاف، حجت‌الاسلام والمسلمین شریک  نیز طی سخنانی ابراز کرد: در زمینه حجاب چند مشکل از سوی متدینین وجود دارد یکی غفلت است  که بر اهمیت و کارکرد حجاب در جامعه و دست کم گرفتن نقش آن در استحکام یا فروپاشی خانواده‌ها و فساد اخلاقی اثر دارد.

 

دبیر ستاد حجاب و عفاف شهر ری با اشاره به مشکلات دیگر افراد متدین درباره حجاب و عفاف، اظهار کرد: عدم آشنایی متدینین با فلسفه حجاب، عدم توانایی در دفاع از آن و پاسخ به شبهات، سستی و حرکت لاک‌پشت‌گونه افراد و عدم انسجام نیروها و پراکنده بودن فعالیت‌ها و در نهایت عدم آموزش روشهای امر به معروف و نهی از منکر از جمله مشکلاتی است که متدینین با آن روبرو هستند.

 

دبیر ستاد حجاب و عفاف شهر ری ادامه داد: ستاد مردمی پیگیری فرهنگ عفاف و حجاب شهرری از سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرده است و علیرغم عدم مساعدت از سوی نیروهای خودی و غیرخودی، طرح‌هایی را هرچند محدود اجرا نموده از جمله آنها طرح شکوفه‌های حجاب در مدارس ابتدایی و برگزاری نمایشکاه عفاف و حجاب در شهرستان ری بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شریک ابراز کرد: در این دوره جدید با تقویت ستاد و بهرمندی از اعضاء جدید و توانمندتر با حمایت ستاد شعبانیه شهرستان، دو طرح عمده برای سال ۱۳۹۸ را در دست اجرا داریم نخست طرح آموزش مبلغان و طلایه‌داران عفاف و حجاب جهت تبلیغ و سخنرانی در مدارس و مساجد و محافل گروهی و دیگر دیدار با مسؤولان شهر و مطالبه از آنان است کلاس ها در چند سطح مقدماتی، تکمیلی و تخصصی برگزار می شود.

 

در ادامه «سراجیان» هم گفت: از ۳۱۳ یار امام زمان (عج) ۵۰ نفر زن هستند که انشاءالله شما از آنان باشید.

 

رئیس کمیته علمی ستاد عفاف و حجاب شهرری با استناد به آیه اول سوره مبارکه عنکبوت، ادامه داد: اینکه در جلسات و همایش حجاب شرکت کنیم کافی نیست بلکه باید یک یاعلی محکم بگوییم و وارد عرصه کار فرهنگی و تبلیغ و سربازی برای امام عصر(عج) شویم.

 

سراجیان در پایان خاطرنشان کرد: امام راحل راه را به ما نشان دادند و فرمودند: اگر تنها بمانم و هیچ کسی مرا یاری نکند تنهایی به وظیفه‌ام عمل می‌کنم و دست از تبلیغ دین خدا برنمی‌دارم؛ بنابراین تبلیغ، مهمترین وظیفه مومنان و مومنات است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

اسدالله عباسی در نشست ستاد حجاب و عفاف با بیان اینکه براساس باور‌های دینی و مذهبی رعایت حجاب و عفاف تکلیفی شرعی است افزود: برای اسلامیت نظام جمهوری اسلامی بهای سنگین مادی و معنوی پرداخت شده است.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تقویت کانون‌های فرهنگی تصریح کرد: حریم‌ها در اسلام مشخص و تعیین شده است و دستگاه‌های اجرایی بر اساس ضوابط و نقشی که دارند در این بخش فعال باشند.
استاندار به نقش رسانه‌ها بویژه رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: از شیوه‌ها و روش‌های نوین جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بهره گرفته شود.
آقای عباسی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف ترویج عفاف و حجاب از افراط و تفریط در این حوزه پرهیز شود افزود: گردشگر پذیر بودن گیلان نباید سبب جولان فرهنگ غربی باشد و ما با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم در گیلان هنجار شکنی صورت گیرد و با اقتدار تا پاک سازی کامل فرهنگ غربی ایستاده ایم گفت: به همه مسئولان و فرمانداری‌ها و همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود که در اجرای هر چه بهتر این طرح با همدلی فعال باشند تا شاهد نتیجه مطلوب باشیم.
در پایان هریک از مدیران حاضر در این نشست گزارش عملکرد خود را در حوزه مقابله با بد حجابی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • اجرای طرح حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در چهارمحال و بختیاری
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف
  • با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم
  • حمایت دستگاه قضائی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان