Web Analytics Made Easy - Statcounter

طلعت کاویانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی، محققان و متخصصان فردا (پنجشنبه) در مجتمع فرهنگی آموزش و پرورش گیلان در شهرستان بندرانزلی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: ایپدمیولوژی غرق شدگی، احیا و اقدامات اورژانسی، ایمنی کشتی ها و قایق ها، ساحل ایمن، مدیریت بحرانی سیل، تولیت و همکاری بین بخشی و داده های غرق شدگی – چالش ها و فرصت ها از محورهای سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش مرگ و میرهای ناشی از غرق شدگی را از اهداف برگزاری این همایش عنوان و خاطر نشان کرد: در این همایش ملی به صورت تخصصی به مباحث مدیریتی نظام سلامت در اداره غرق شدگی پرداخته می شود و برای گروه های هدف امتیاز بازآموزی دارد.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد؛ ۹ شهرستان و ۵۶ روستای این استان نیز ساحلی هستند.

غرق‌شدگی، اختلال تنفس در نتیجه غوطه‌ورشدن و ورود آب به مجاری تنفسی است که درصورت عدم نجات فوری منجر به اختلالات برگشت‌ناپذیر مغزی و مرگ می‌شود، بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهانی غرق‌شدگی دومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در دنیاست، همچنین بیش از نیمی از افراد مغروق کمتر از ۱۵ سال سن داشته که نشان‌دهنده در معرض خطر بودن این گروه سنی است، در شمال ایران نیز غرق‌شدگی بعد از حوادث ترافیکی شایعترین علل مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی است، علاوه بر شنا در محلهای غیر حفاظت شده، مردابهایی بدون حفاظ، عدم آگاهی افراد جوان و خانواده‌های آنها، بیماریهای زمینه‌ای مثل قلبی و عروقی، تشنج به عنوان شایعترین علت در معرض خطر بودن برای غرق شدگی در این ایران به ویژه در جوامع روستایی محسوب می شود.

۷۲۸۶/‏۲۰۰۷/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۳۷ نفر (۱۳۵ مرد و نا بقی زن) در سال گذشته بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۲۰ درصد افزایش داشت.

او افزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

عباسی گفت: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

او افزود:بر اساس تفکیک ماه خرداد ماه با ۱۷، (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی گفت:سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

او افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عکسی از تغییر مسیر پروازها از آسمان ایران همزمان با حوادث اصفهان
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • فوت و غرق شدگی کودک بر اثر آبگرفتگی در داراب
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • غرق شدگی پسربچه و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم
  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم