Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مراسم امضای تفاهمنامه اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید به صندوق اعتباری هنر برای اختصاص به اهالی فرهنگ و هنرو کارآفرینان این حوزه با حضورسید عباس صالحی وعلی ربیعی سخنگوی دولت برگزارشد.

«سیدعباس صالحی» دراین آئین با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ وهنر نزد کشورها و جوامع مختلف، گفت: برای گسست تعاملات دولت ملت باید ارتباطات فرهنگی وهنری را بالا برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برخی از ارتباطات دولت و ملت، حوزه فرهنگ و هنر یکی از حلقه های گسست اربتاطات این دو محسوب می شود از این رو هرچه فاصله حلقه ها را کم کنیم به مراتب گسست هم کمترخواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درعین حال تاکید کرد: امروز اهمیت و جایگاه حوزه فرهنگ و هنربا مسئله و نکنته های مختلفی درجامعه مطرح می شود.

ایجاد امید و نشاط در شرایط سخت

صالحی تصریح کرد: معتقدیم حوزه فرهنگ وهنر باید در شرایط سخت، امید و نشاط ایجاد کرده و به عنوان مُسکّن تلقی شود لذا دراین شرایط باید طوری عمل کرد که خود هنرمندان و اهالی هنر را نیز دریافت تا این قشربرای کمبود امکانات و تجهیزات و… تهی از امید و نشاط نشوند بلکه سرزنده و پویا همواره در جامعه نشاط آفرین و امید آفرین باشند.

وی در ادامه به شرایط معیشتی و دریافتی های کم هنرمندان اشاره کرد و گفت: باید اهالی هنر را دریابیم و برای آنها شرایط ادامه فعالیت و کار و تلاش فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش بخش های غیر دولتی و خصوصی در فعالیت ها در کنار دولت، تاکیدکرد: بخش خصوصی و اهالی فرهنگ وهنرنقش بی بدیلی دراستحکام روابط دولت و ملت ایفا می کنند.

صالحی به متوسط حقوق هنرمندان که حدود کمتر ازدومیلیون و۵۰۰ هزارتومان است اشاره کرد و گفت: طبق برآورد صورت گرفته متوسط حقوق هنرمندان که داری کار هستند کمتر از استاندارد است و باید متناسب با این شرایط از آنها توقع داشت.

کاهش سرانه مصرف کالاهای فرهنگی و هنری

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: وقتی شرایط سخت می شود سرانه مصرف کالاهای فرهنگی وهنری کاهش می یابد و مردم بیشتر به سمت کالاهای مصرفی روزمره روی می آورند و در این مسیر سرمایه محدود فرهنگ و هنر ازمیدان این عرصه می گریزد و سرمایه مالی آن هم کوچک تر می شود از رو باید تدابری اندیشیده شود تا سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر پایدار و ماندگارشود.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: نیازمند تزریق این نگاه به دولت و حاکمیت هستیم تا این احساس ایجاد شود که سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر پایدار وماندگاراست.

صالحی در بخش دیگر سخنان خود به امضای تفاهمنامه تخصیص ۵۰ میلیاردی تسهیلات به کارآفرینان فرهنگ و هنر، بین صندوق های اعتباری هنر و کارآفرینی امید اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه اتفاق مبارکی است که نقطه عطفی برای حمایت از کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنربه شمار می آید.

جزئیات تفاهمنامه صندوق اعتباری هتر

درادامه این آیین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به جزئیات این تفاهمنامه، اظهارداشت: امضای تفاهمنامه اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان فرهنگ وهنر، بین صندوق های اعتباری هنر و کارآفرینی امید شاید در نگاه اول یک مراسم تشریفاتی به شمار آید ولی وقتی با این نگاه به موضوع نگریسته شود که کشور ودولت دچار بحران های سخت اقتصادی و سیاسی، اجتماعی و … است، متوجه می شویم در بنگاه های کارآفرینی فرصت هایی برای حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که باید آنها را قدر بدانیم.

سید حسین سید زاده ادامه داد: جامعه نجیب فرهنگ و هنراگر از نظر تعداد و سرانه، برخورداری بالایی نسبت به سایر صنوف ندارد ولی همیشه همبستگی اجتماعی و انسجام ملی را بر دوش کشیده و رضایت و نارضایتی آنها در جامعه نیز همیشه نسبت به سایر صنوف بازخوردهای بیشتری داشته است.

وی اظهارداشت: این موضوع ازاهمیت زیادی برخورداراست و دردل مردم امید ایجاد می کند. تعطیلی یک بنگاه فرهنگی و هنری در کشور بازخوردهای زیادی می تواند داشته باشد.

او همچنین با اشاره به امضای این تفاهمنامه، گفت: با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم در نخستین گام تسهیلات را به کارآفرینان فرهنگ وهنر اختصاص دهیم تا فعالان این حوزه از آن بهره مند شوند.

در ادامه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز، گفت: با صندوق اعتباری هنر تفاهم نامه ای برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگ و هنر داشته ایم و نزدیک به یک هزار فرد و طرح را حمایت کرده ایم.

نورالله زاده ابرازامیدواری کرد تا با امضای تفاهم نامه امروز تعداد بیشتری از افراد و طرح ها را به ویژه در استان ها و شهرستان ها مورد حمایت قرا ردهیم.

 جایگاه و اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه

سخنگوی دولت نیز در این مراسم به جایگاه و اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه اشاره کرد و گفت: باید گره های کوچک را باز کنیم زیرا در برخی گفت و گو های اولیه و کوچک اتفاقات خوبی در کشور ایجاد می شود. امضای تفاهم نامه امروز نیز الگوی خوبی در این زمینه است که با منابع موجود و هم افزایی می توان اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زد.

علی ربیعی اظهارداشت: باید کاری کنیم که حوزه فرهنگ و هنر و کسب و کار آن رونق بگیرد.

وی افزود: اینکه فرهنگ و هنر کشور خود را به حوزه تمدنی خود گره می زنیم کار خوبی است و ارزش های جامعه را در طولانی مدت استحکام می بخشد اما باید بدانیم که امروز مردم حالشان خوب نیست و حوزه فرهنگ و هنر می تواند در خوب شدن حال مردم موثر باشد.

‌سخنگوی دولت ادامه داد: در کناررنج مردم قرار گرفتن ضروری است و حال مردم باید خوب بشود و حوزه های خصوصی نیز در این امر می توانند نقش بسزایی داشته باشند و دولت نیز با وجود تمام مشکلات اقتصادی و روانی همه تلاش خود را در این زمینه می کند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سید علی ترابی در نشست بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات بنیاد با حضور مسئول بنیاد علوی در استان آذربایجان‌غربی با اعلام این مطلب افزود:در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۳۵ نفر از سوی بنیاد به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۲۰۰ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

سیدعلی ترابی تسهیلات پرداختی را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغبانی صنعت و خدمات عنوان کرد. 

وی افزود: امسال نیز سهم شهرستان اشنویه از محل اعتبارات آن بنیاد ۲۰۰ طرح می‌باشد.

در این نشست خانم کاشفی دوست راهبرد‌های اصلی بنیاد علوی در مناطق محروم را برشمرد و گفت این راهبرد‌ها در حوزه اشتغال و کار آفرینی، آموزش، سلامت و درمان خواهد بود که در سالجاری برای تحقق آن در مناطق مختلف استان تلاش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • ظهره‌وند: وعده صادق نشان داد ایران امیدِ مستضعفان عالم است
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور