Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:19:33 GMT

اعلام ویژه برنامه‌های تابستانی شبکه «شما»

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۶۶۱۲

اعلام ویژه برنامه‌های تابستانی شبکه «شما»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان ها، با فرا رسیدن فصل تابستان، شبکه تلویزیونی شما با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های استانی و توان بالای برنامه‌سازان در مراکز مختلف صدا و سیما به طراحی، تولید و پخش مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی، نمایشی و مستند اقدام کرده است.

ایجاد فضای شاد، سرگرم‌کننده و امیدبخش برای مخاطبان، ترویج گردشگری و ایرانگردی متوازن در سراسر کشور، ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی در گذران اوقات فراغت، افزایش آگاهی‌های عمومی با غنی‌سازی اوقات فراغت و اصلاح الگوی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان جامعه، هدف‌های محوری از تولید این برنامه‌ها در شبکه های استانی صدا و سیما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، پوشش جشنواره‌های استانی و ملی در دستور کار شبکه ها قرار خواهد داشت.

از جمله جشنواره‌هایی که در فصل تابستان برگزار می‌شوند می‌توان به جشنواره برداشت محصولات کشاورزی، جشنواره‌های فرهنگی مانند رضوی، امید، زیر سایه خورشید و … و دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیون ایران و بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان ها اشاره کرد.

همچنین محورهای دیگری هم در برنامه‌های فصل تابستان لحاظ شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به بهره‌گیری از طبیعت زیبای مناطق مختلف برای تولید موسیقی‌های شاد و نشاط انگیز، معرفی کتاب‌های سودمند برای مطالعه در اوقات آزاد در فصل تابستان، اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های ورزشی و تفریحی دستگاه‏‬ های ذی‌ربط در تابستان، آموزش مشاغل مفید برای اشتغال نوجوانان و جوانان در فصل تابستان، آگاهی‏‬ بخشی به مخاطبان در خصوص بیماری‌های فصلی و راهکارهای پیشگیری، اطلاع‌رسانی مستمر درباره حفاظت از محیط‌زیست با توجه به افزایش حضور مردم در تفرجگاه‌ها و آموزش اثربخش در خصوص رعایت نکات ایمنی در رانندگی و مسافرت ایمن اشاره کرد.

همچنین پیگیری پویش «من زمین را دوست دارم» و «ایمن برانیم، سالم بمانیم» هم در دستور کار شبکه های استانی قرار خواهد داشت.

بر این اساس تغییر موضوع برنامه‌های برند شبکه ها با توجه به حضور گردشگران در استان‌ها، ارتباط مشترک برنامه‌ها بین استان‌های همجوار و استفاده از بسته‌های کوتاه نمایشی طنز در جدول پخش، جزو سیاست‌های جدید شبکه های استانی است.

علاوه بر این شبکه های استانی با شبکه های سراسری برنامه ها را به صورت مشترک تولید و پخش خواهند کرد که از آن جمله می توان به تولید برنامه «شب فیروزه ای» از شبکه پنج سیما اشاره کرد.

مخاطبان شبکه «شما» نیز می‌توانند بیننده مواردی همچون جشنواره تابستانی فیلم‏‬ های تلویزیونی با موضوعات طنز اجتماعی و خانوادگی به مدت ۹۰ دقیقه هر شب ساعت ۲۴، جشنواره انیمیشن با همکاری ۱۵ مرکز استان، اختصاص باکس مستند گردشگری و محیط زیست ویژه تابستان هر روز صبح و عصر، پخش برنامه زنده صبحگاهی هر ۲ روز از یک مرکز و پخش برنامه «کاشانه مهر» (زنده) شنبه تا چهارشنبه از مرکز فارس و پنجشنبه‬ ‏ها از مرکز مهاباد باشند.

همچنین پخش مسابقه بومی و محلی کوچ از مرکز چهارمحال و بختیاری، پخش سریال «زیباشهر» از مرکز خوزستان و سریال «بابای خجالتی» از مرکز زنجان، برنامه زنده «اینجا ایران» شنبه تا چهارشنبه از یک مرکز (معرفی ظرفیت ها، توانمندی‌ها و جذابیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان‌ها) و مجموعه مستند گردشگری «از سرزمین شمالی» از مرکز مازندران و برنامه «به وقت سفر» هر روز از مرکز بوشهر هم در کنداکتور پخش فصل تابستان شبکه شما قرار دارند.

کد خبر 4651349 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه شما امور استان های صدا و سیما برنامه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان در سطح این منطقه بیش از ۳۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود، گفت: جشنواره غذاهای سنتی اصفهان با عنوان «نون و نمک» چهارشنبه پنجم اردیبهشت در پردیس فرهنگی کوثر برگزار خواهد شد.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ویژگی‌های اصفهان موجب می‌شود، آن را نصف‌جهان نیز قلمداد کنند، همچنین این کلان‌شهر به‌عنوان پایتخت ایران در دوره‌هایی نظیر صفویان همواره در طول تاریخ اسلامی کشور، مرکز فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و در حال حاضر نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، اظهار کرد: با توجه به نقش بی‌بدیل این شهر در تاریخ، هفته فرهنگی اصفهان از دوم تا نهم اردیبهشت در نظر گرفته شده است تا بیش از پیش به تمام ابعاد آن توجه شود.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شهرداری برای هفته فرهنگی اصفهان افزود: در سطح منطقه ۱۵ شهرداری این کلان‌شهر نیز بیش از ۳۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود که در این زمینه پردیس فرهنگی کوثر با نگاهی ویژه برای همه گروه‌های مردمی اقدام به برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها کرده است، ضمن اینکه در دیگر فرهنگسراهای این منطقه نیز ویژه‌برنامه‌هایی برای این هفته تدارک دیده شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به رویدادها و ویژه‌برنامه‌های پردیس فرهنگی کوثر در هفته فرهنگی اصفهان تصریح کرد: «بازی شو ۵» با محوریت بازی‌های بومی و محلی در این هفته نگاه ویژه‌ای به شادی بانوان دارد، همچنین در بازارچه باغ طوبی در این هفته با برپایی دستاوردهای خانگی و مشاغل خانگی بانوان تلاش کرده است گوشه‌ای از زحمات بانوان این منطقه را به نمایش گذارد.

نظری‌پور ادامه داد: جشنواره غذاهای سنتی اصفهان با عنوان «نون و نمک» چهارشنبه پنجم اردیبهشت در پردیس فرهنگی کوثر برگزار خواهد شد که سعی شده است با نگاهی به پخت و تهیه غذاهای سالم، یک روز شاد و دورهمی را برای بانوان به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: گذر فرهنگی آفتاب همراه با اجرای غرفه‌های صنایع دستی خوشنویسی، بازی‌های بومی محلی و اجرای زنده رادیویی از دیگر برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه است که از پنجم تا هفتم اردیبهشت به مدت سه روز از ساعت ۱۶:۰۰ و از جوار مزار مطهر شهدای گمنام در پاک کوثر خوراسگان پذیرای شهروندان است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: «مطبخ»، جشن اصفهان، نقاش‌باشی، مسابقه مجازی کتابخوانی، شیخ بهایی فخر اصفهان، اصفهان آبرنگی، قند عسل، محله گردی و اجرای تئاتر خیابانی از دیگر ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه است.

کد خبر 747259

دیگر خبرها

  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک