Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ‌بر لزوم همکاری دستگاه ها برای همکاری در اجرا و اطلاع رسانی عمومی بسیج ملی کنترل فشارخون تاکید کرد و گفت: این بسیج رسالتی ملی، بین بخشی و همگانی است و بدون هم افزایی موفق نمی شود.

  به گزارش ایلنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهارداشت:  نقاط قوت و ضعف این طرح بررسی شده و در حال ارزیابی است و تلاش است نواقص طرح برای تجربه های آتی رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احمد ترحمی» گفت: ادارات و دستگاه های استان فراموش نکنند که بسیج ملی کنترل فشار خون یک طرح ملی و یک رسالت برای سلامتی جامعه است.

معاون استاندار تصریح کرد: همهٔ دستگاه های کشور و استان درگیر این بسیج هستند و اجرای شایسته و فراگیر این طرح وظیفه مسلم دستگاه های مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برای انجام گسترده کنترل فشارخون مردم یزد جای کار است، گفت: طرح‌ ملی کنترل فشار خون بدون هم افزایی و همکاری بین بخشی ممکن نمی شود.

ترحمی بیان کرد: فرمانداران و بخشداران استان طی ابلاغیه‌ای موظف به کمک به بخش های متولی طرح کنترل فشارخون هستند و درخصوص اجرای فراگیر این طرح، شهرستان ها ارزیابی خواهند شد.

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: هدف از ارزیابی عملکرد فرمانداری ها فقط و فقط کمک به تأمین سلامت همهٔ آحاد جامعهٔ یزد است؛ چراکه فشارخون بالا قابل چشم پوشی نیست و جامعه باید در مورد فشارخون خود مطلع و دغدغه مند باشد. 

وی با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشارخون بالا آغازی برای بسیج ملی سلامت و راهگشای دیگر بسیج ها است، گفت: احساس می شود این بسیج و هم افزایی برای بررسی و کنترل فشارخون جامعه در بین دستگاه ها و بخش های مرتبط استان وجود دارد، اما نباید تردید کرد که هنوز هم در این عرصه نیاز به هم افزایی است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان خواستار شد که استان یزد نه فقط در عرصه ثبت بافت تاریخی بلکه به همین میزان در همه عرصه های سلامت برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی تلاش کند.

فعالیت داوطلبانه همهٔ کاربران طرح کنترل فشار خون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد ‌در این جلسه گفت: هیچ حق الزحمه ای بابت اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون به عوامل اجرایی داده نشده است و همه کاربران و تیم ها به طور داوطلبانه در این طرح ملی فعالیت می کنند.

«محمدرضا میرجلیلی» با بیان اینکه تبلیغات و حضور گسترده کاربران فشارخون در مراکز خدماتی و محیط های شهری، هنوز فشارخون 280 هزار نفر در یزد بررسی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این طرح، شهرستان برتر، ایستگاه برتر، تیم برتر و کاربر برتر در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا معرفی می شوند.

اجرای بسیج کنترل فشارخون در محلات یزد

«محمدرضا دهقانی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: تاکنون 85 هزار و 736 مورد فشارخون در استان ثبت شده است.

وی افزود: مردم یزد می توانند تنها با ارائه کد ملی خود به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های بهداشتی ثابت و سیار روستایی و شهری برای کنترل رایگان فشارخون مراجعه کنند.

به گفته وی، در زمان باقی مانده به پایان طرح، تصمیم این است که تیم های کنترل فشارخون در محلات حاضر و فشارخون مردم یزد به صورت محله به محله نیز بررسی شود.

دهقانی در پایان از افزایش تعداد پایگاه های کنترل فشارخون در سطح شهر خبر داد و از دستگاه های استان به ویژه هلال احمر و اورژانس خواستار افزایش تعداد تیم هایشان شد.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال تبلیغات دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هلال احمر یزد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

 سرهنگ یاوری  معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد در جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.

وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.

سرهنگ یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • داوطلبان کنکور چگونه استرس خود را کنترل کنند؟ / خود را در شرایط آزمون قرار دهید
  • کنترل فشارخون می‌تواند از ابتلا به فیبروم رحمی پیشگیری کند
  • کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی