Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه واحد هماهنگی و ارتباطات شبکه ایران کالا، محمودیان در نشست با معاون صدا و سیما و مدیر شبکه ایران کالا، گفت: صنایع دستی سفیر فرهنگی کشورها هستند و ما در زمینه ثبت شهر و روستای جهانی، رتبه یک را کسب کرده‌ایم و این از نقاط قوت ما است.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند افزود: ٤٤٠ هزار نفر هم در بانک اطلاعاتی صنایع دستی ثبت نام کردند و ۷۵ درصد افراد فعال در صنایع دستی استان‌های کشور نیز بانوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد: در شرایط تحریم، صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی و ارز آوری برای کشور است. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در سال رونق تولید امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم در بازارهای داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

محمودیان با اشاره به اینکه استفاده از صنایع دستی در اقامتگاه‌های بوم گردی فرصت بسیار خوبی برای معرفی این آثار فاخر است افزود: با استقبال از همکاری میان شبکه ایران کالا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امیدواریم شاهد تحول بنیادین در این حوزه باشیم.

معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صداوسیما هم در این نشست با اشاره به عزم جدی رسانه ملی برای حمایت از کالای فاخر ایرانی، گفت: با تمام توان از صنایع دستی که مزیت نسبی برای کشور است حمایت می‌کنیم و همچنین پوشش نمایشگاه‌های متنوع در این حوزه است.

احمد شهریاری افزود: سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزی، از جمله معرفی و تبلیغ صنایع دستی در شبکه‌های پرس تی وی، هیسپان تی وی و سایر شبکه‌های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

وی توجه به نشان تجاری سازی در صنایع دستی را ضروری دانست و برای همکاری رسانه ملی با هدف ترویج ساخت کالای ایرانی در حوزه صنایع دستی اعلام آمادگی کرد.

شهریاری افزود: سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزی و سایر شبکه‌های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴

گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 4 میلیارد و 20 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر 3 میلیارد و 990 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 260 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل 10 درصد رشد داشته است. چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر یک میلیارد و 145 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس 2024 کاهش 3 درصدی داشته و به 2 میلیارد و 760 میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 845 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴