Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@00:06:32 GMT

ناتو خود را برای جنگ‌های فضایی تجهیز می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۰۵۸

ناتو خود را برای جنگ‌های فضایی تجهیز می‌کند

رسانه‌های غربی از برنامه‌های ناتو به منظور آماده سازی این ائتلاف نظامی برای شرکت در جنگ‌های فضایی در آینده نزدیک خبر می‌دهند. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، ناتو در هفته جاری می خواهد درباره استراتژی های امنیتی در فضا بحث کند و خود را در این راستا آماده می کند که در آینده بتواند درباره جنگ ها در این منطقه تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب ناتو خود را آماده می کند تا در آینده در جنگ های فضائی از جمله در صورت حمله به ماهواره های مهم و استراتژیک و یا استفاده از تسلیحات در فضا  شرکت کند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، به منظور آماده سازی برای این گونه عملیات ها این ائتلاف نظامی می خواهد در یک نشست وزای دفاع این ائتلاف نظلمی که از امروز (چهارشنبه) آغاز می شود برای اولین بار درباره یک استراتژی فضائی تصمیم گیری کند.

"ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو روز گذشته در سخنانی در بروکسل اعلام کرد که این مسئله مهم است که ما همچنین در فضا بیدار باشیم. به گفته وی ناتو می تواند به یک تشکل کلیدی برای تبادل اطلاعات و مهارت ها در این زمینه تبدیل شود.

دبیرکل ناتو از افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی اعضاء در سال 2019 خبر داداقدامات آمریکا و ناتو روسیه را برای بدترین سناریو آماده کرده است

به نوشته رسانه های آلمانی در پایان سال جاری میلادی ناتو می تواند فضا را به عنوان یک منطقه عملیاتی مستقل اعلام کند. به این ترتیب منابع جدیدی آماده سازی شده و حملات احتمالی از فضا مانند آنچه از زمین ، هوا،  دریا و فضای مجازی تا به حال شکل می گرفته رفتار می شود.

برای آخرین بار ناتو در سال 2016 سایبر را به عنوان یک منطقه عملیاتی مستقل برای خود اعلام کرد تا به این ترتیب بهتر بتواند علیه حملات هکری که شبکه های برق و یا تکنیک های ارتباطی را فلج و متزلزل می کند اقدام کند.

یکی از دلایل برای مشغول شدن بیش از حد ناتو به مسئله فضا این است که این ائتلاف نظامی همواره بیشتر به تکنیک در فضا وابسته می شود. همواره بیشتر از ارتباطت ماهواره ای در عملیات های نظامی استفاده می شود که این ارتباطات برای شناسایی و جاسوسی و سیستم های ناوبری مورد استفاده قرار می گیرند. این بدین مفهوم است که یک حمله به ماهواره های کشورهای عضو ناتو می تواند شایستگی نظامی آن ها را به شدت محدود کند.

علاوه بر این  از حملات به ماهواره ها در صورت یک جنگ می تواند استفاده شود تا بخشی از زندگی عمومی مردم فلج شود.

در کنار کشورهای عضو ناتو آمریکا و بخصوص کشورهایی مانند روسیه، چین و هند اخیرا شایستگی های خود برای جنگ های فضائی را به شدت گسترش داده اند.

در ناتو همچنین در این باره بحث می شود که آیا بخش هایی از سیستم های هشدار دهنده و هدایت هوایی آواکس در آِینده می تواند به فضا منتقل شود.

یک کارشناس ناتو در این باره گفته است که استراتژی فضایی ناتو پایان کار نیست بلکه تازه شروع یک راه است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ناتو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد

فرمانده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی شد که زیرساخت‌های مستقر در اعماق دریاها، بعد از خرابکاری در خطوط لوله گاز [نورد استریم]، در مقابل تهدیدهای روسیه آسیب‌پذیر هستند .

به گزارش مشرق، دیدیه مالتره دریاسالار و معاون ستاد فرماندهی نیروی های دریایی متفقین (مارکوم) ناتو مدعی شد: امنیت یک میلیارد نفر در سراسر اروپا و آمریکای شمالی در نتیجه تلاش های روسیه برای هدف قرار دادن زیرساخت های آسیب پذیر گسترده از جمله مزارع بادی، خطوط لوله و کابل های برق در خطر است.

وی ادامه داد: شبکه کابل ها و خطوط زیر آب که برق اروپا و ارتباطات اروپا به آنها متکی هستند برای مقاومت در مقابل «جنگ ترکیبی» مسکو و سایر دشمنان ناتو ساخته نشده اند.

مالتره مدعی شد: ما می دانیم که روس ها جنگ های هیبریدی زیادی را در زیر دریا توسعه داده اند تا اقتصاد اروپا را از طریق کابل ها، کابل های اینترنت و خطوط لوله مختل کنند. کل اقتصاد ما زیر آب در معرض تهدید قرار دارد.

این مقام ناتو اضافه کرد: ما می دانیم که روس ها تا ساخت زیردریایی های هسته ای برای عملیات در زیر دریا پیش رفته اند بنابراین ساده لوح نیستیم و ما به عنوان کشورهای عضو ناتو با یکدیگر همکاری می کنیم.

گاردین نوشت: این اظهارات بعد از وقوع ۲ حادثه مشکوک به خرابکاری در خطوط لوله گاز مطرح شد. اولین حادثه در دریای بالتیک و در خطوط نورد استریم یک و ۲ در ماه سپتامبر (شهریور) سال ۲۰۲۲ رخ داد و دومی سال گذشته میلادی در خط زیردریایی بالتیک کانکتور (بین فنلاند و استونی) اتفاق افتاد. با وجود تحقیقات گسترده از سوی کشورهای مختلف، پرونده این حوادث هنوز حل نشده باقی مانده است. در عین حال فنلاند دسامبر گذشته مدعی شد که همه شواهد نشان می دهند که یک کشتی چینی به شکل عمدی با لنگر خود به این خط لوله آسیب رسانده است.

فرمانده ناتو گفت بیش از یکهزار روز را زیر دریا گذرانده است و بسیاری از زیرساخت‌های فعلی برای اولین بار توسط بخش خصوصی توسعه داده شد. این امر محیط زیست دریا را به طور چشمگیری تغییر داده و آن را به شدت آسیب‌پذیر کرده است.

وی افزود: آنها [شرکت‌های مسئول ساخت این زیرساخت ها] نمی‌دانستند که چنین جنگ هیبریدی به این سرعت توسعه خواهد یافت. بیش از ۹۰ درصد از اینترنت زیر دریا است. همه ارتباطات ما بین آمریکا، کانادا و اروپا از زیر دریا است، بنابراین آسیب پذیری های زیادی وجود دارد.

وی گفت: مارکوم «بیش از ۱۰۰ کشتی، زیردریایی هسته‌ای و زیردریایی معمولی» دارد که در آب‌های قطب شمال، دریای سیاه، اقیانوس اطلس، بالتیک و مدیترانه مشغول گشت ‌زنی هستند.

مالتره همچنین امنیت این مناطق را یک موضوع نگران کننده و مهم توصیف کرد و مدعی شد که امنیت نزدیک به یک میلیارد غیرنظامی در کشورهای عضو ناتو تهدید می شود.

این مقام ناتو اذعان کرد که حتی با همه این گشت زنی ها، محافظت از تمام زیرساخت‌های زیردریایی غیرممکن است و مسئولیت اصلی حفاظت از زیرساخت‌ها بر عهده کشورهای عضو [این ائتلاف نظامی] است.

وی افزود: ما در حال حاضر توجه ویژه ای به روس ها وجود دارد، اما نظارت دائمی بر هر کابل بسیار دشوار است. این امکان وجود ندارد. بسیاری از کشورها - نروژ، سوئد، دانمارک نیز - پهپادها، حسگرها، وسایل نقلیه زیرآبی بدون سرنشین را توسعه داده‌اند تا بتوانند به سرعت تحرکات مشکوک یا اشتباهی را شناسایی کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق آمریکا را آچمز کرد؛ پایان افسانه گنبد آهنین اسرائیل
  • برگزاری یادواره سردار سرلشکر حجازی در باروق
  • رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود