Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:25:44 GMT

ظریف درگذشت نماینده مردم نطنز را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۱۸۹

ظریف درگذشت نماینده مردم نطنز را تسلیت گفت

‌به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در این پیام تسلیت اظهار داشت: خبر درگذشت همکار گرانقدر وزارت امور خارجه و نماینده مردم شریف نطنز و بادرود در مجلس شورای اسلامی موجب تأثر و تالم عمیق اینجانب و همکاران ایشان در وزارت امور خارجه شد.

وزیر امور خارجه در این پیام تسلیت بیان کرد: مرحوم صفاری از دیپلمات‌ها و سفرای خدوم، پرتلاش و موفق دستگاه دیپلماسی بودند که در دوران خدمت در وزارت امور خارجه منشأ خدمات و تلاش‌های بسیاری در حوزه سیاست خارجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در این پیام، ضایعه غم انگیز را به خانواده آن مرحوم، مردم حوزه انتخابیه و همچنین همکاران وی در مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه تسلیت گفت و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

مرتضی صفاری نطنزی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی که از چندی قبل در بیمارستان بستری شده بود امروز به علت بیماری درگذشت.

صفاری نطنزی دیپلمات بود و تجربه سفیری در چند کشور را داشته است، وی همچنین رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود.

مرتضی صفاری نطنزی در ۷ اردیبهشت ۱۳۳۵ در محله علیای نطنز به دنیا آمد، وی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور اسپانیا از سال ۱۳۸۹ الی ۱۳۹۳، مدیر کل کشورهای مشترک‌المنافع و همسایگان شمال غرب وزارت امور خارجه از سال ۱۳۸۳ الی ۱۳۸۹، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قزاقستان از سال ۱۳۷۹ الی ۱۳۸۳، ریاست اداره اول اروپای مرکزی و شمالی وزارت امور خارجه از سال ۱۳۷۴ الی ۱۳۷۹، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مجارستان از سال ۱۳۷۰ الی ۱۳۷۴، معاون اداره دوم سیاسی و رئیس اداره دوم اروپای شرقی در وزارت امورخارجه تهران از سال ۱۳۶۶ الی ۱۳۷۰، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست از سال ۱۳۶۰ الی ۱۳۶۶، کارشناس ارشد نهاد نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ بوده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد بلیغ الرحمان استاندار ایالت پنجاب ضمن استقبال از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در کاخ نخست وزیری از حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران،  محمد جمشیدی معاون سیاسی رئیس جمهور،  محمد صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه،  رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور حضور یافتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر این کشور در پاکستان و برخی از مسئولان دولت ایالت پنجاب نیز از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست بودند.

پیش از این، خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و رئیس دولت این استان پرجمعیت پاکستان نیز به دیدار رئیس جمهور رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است