Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه از یورش پلیس موریتانی به مقر دو تن از کاندیداهای عضو اپوزیسیون این کشور و قطعی اینترنت در سراسر این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، پلیس موریتانی به دفتر دو کاندید عضو اپوزیسیون که به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور اعتراض کرده بودند، یورش برد.

در همین راستا، حماده ولد لحبوس، سخنگوی بیرام اعبیدی، کاندیدای انتخابات اخیر موریتانی گفت که نیروهای پلیس گاز اشک‌آور به داخل دفتر این نامزد شلیک کردند و شیشه و درهای آن را شکستند، طوری که این دفتر دیگر قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، بیرام ولد اعبیدی نیز در سخنانی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کشور موریتانی مبنی بر دست داشتن طرف‌های خارجی در سرکوب معترضان طی سه روز گذشته، گفت که حوادث اخیر موریتانی نتیجه حیله دو ژنرال است.

منظور اعبیدی از دو ژنرال محمد ولد عبد العزیز، رئیس‌جمهوری پیشین و محمد ولد الغزوانی، رئیس‌ جمهوری جدید موریتانی است.

اعبیدی ادامه داد: این دو ژنرال بیگانه هستند و به دیگران نیز به عنوان بیگانه‌ نگاه می‌کنند.

اعبیدی همچنین گفت که به طور رسمی علیه نتایج انتخابات به شورای قانون اساسی موریتانی شکایت کرده است.

کمیته مستقل انتخابات موریتانی یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که الغزوانی با کسب ۵۲ درصد از کل آراء به عنوان رئیس‌ جمهوری این کشور انتخاب شد.

چهار تن از کاندیداهای مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری موریتانی یعنی بیرام ولد اعبید، سیدی محمد ولد بوبکر، محمد ولد مولود و کان حامدینو همین روز و پیش از اعلام نتایج نهایی، مخالفت خود را با نتایج اولیه انتخابات که حاکی از پیروزی الغزوانی بود، اعلام کردند.

آنها تاکید کردند: ما این نتایج را که بیانگر خواسته‌های مردم موریتانی برای ایجاد تغییرات نیست، رد می‌کنیم.

در پی اعلام نتایج انتخابات در موریتانی یگان‌هایی از پلیس ضد شورش و نیروهای واکنش سریع به دلیل آشوب‌ها و برخی اقدامات خرابکارانه در مناطق مختلف نواکشوت، پایتخت موریتانی مستقر شدند و به دنبال آن در برخی محله‌های نواکشوت درگیری‌ها و تنش‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی شکل گرفت و نیروهای پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن آنها استفاده کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موريتاني انتخابات رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»؛

و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود. (آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل‌عمران)

یکی از ضروریات دین مبین اسلام مسئله عفاف و پوشش اسلامی و حجاب است که قرن‌ها به‌ عنوان یک هنجار ارزشمند و فرهنگ متعالی در جامعه ایرانی وجود داشته است، حفظ و حراست از این فرهنگ دینی در همه زمان‌ها به‌ویژه در شرایط امروزی که دشمن از حربه‌ تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند، حقیقتا امری واجب و لازم است.

یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را به‌ زور وادار به دین‌داری کند، امّا در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این زمینه وظیفه‌ خودشان را باید به بهترین نحو ممکن انجام بدهند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت و نظم اجتماعی کشور بوده و در بزنگاه‌های حساس همراه و حامی مردم بوده است، همچنان که در مقابل هنجارشکنی برخی افراد سهل‌انگار یا احیاناً بی‌بندوبار با اجرای «طرح نور»، بر حفظ کیان فرهنگی و عرضی کشور مبادرت ورزید.

پلیس انتظامی در کشور ما همچون خود نظام اسلامی مظلوم ولی مقتدر است و نباید در هیچ سطحی اقتدار پلیس زیر سؤال رود، نباید همه نگاه‌ها معطوف به پلیس باشد و برای اجرای این قانون باید همه مردم چه زن و مرد و چه مسئول و غیرمسئول، با پلیس همگام بوده و به میدان آیند و در اجرای هرچه بهتر طرح نور کمک کنند.

ما طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، این عملکرد مؤمنانه و مقتدرانه نیروهای خدوم انتظامی را ارج نهاده و از خداوند متعال برای آنان توفیق در این امر خطیر را مسألت می‌نماییم، همچنین خواستار و مطالبه‌گر استمرار و دوام این موضوع حیاتی و همراهی و هماهنگی‌ مردم در این موضوع بسیار مهم اجتماعی از سوی همه عوامل مرتبط قضایی و امنیتی و اجرایی هستیم.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • اخذ تصمیمات مهم برای تسریع در اجرایی پروژه فیبر نوری استان بوشهر
  • فیلم| یورش وحشیانه پلیس به محل تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نیویورک
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • موضع‌گیری موریتانی و مصر درباره غزه
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ