Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن متخصصین پوست ایران، با صدور بیانیه ای، گمراه کردن هموطنان با برنامه‌ها و حرکات منسجم و شیوه‌های مختلف تبلیغاتی را اقدامی ناپسند دانسته و ضمن هشدار به هموطنان که فریب اینگونه ادعا‌ها را نخورند اعلام می‌دارد: افراد می‌توانند برای دریافت هر گونه پاسخ علمی و منطقی به ابهامات خود در خصوص محصولات، تجهیزات و درمان‌های مرتبط با مشکلات پوست، مو، زیبایی و امراض مربوطه از طریق اعضا انجمن متخصصین پوست ایران (پزشکان متخصص پوست مستقر در مطب ها) و یا بخش‌های درمانی و گروه‌های تخصصی پوست مستقر در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و بیمارستان‌ها به اطمینان قطعی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد متخصصین عضو این انجمن، رفع معجزه آسای ریزش مو و درمان طاسی در مدت چند هفته و چند ماهه، رفع سفیدی مو‌ها و بازگشت رنگ مو به حالت اول، تبلیغ کذب بوده و چنین محصولی تا کنون تولید، ابداع یا اختراع نشده است و با توجه به علل فیزیولوژیک و توارثی ریزش مو و سفید شدن مو چنین ادعایی پایه علمی ندارد.

در مواردی که وزارت بهداشت فرمولاسیون یک دارو و مواد موثره در آن را مورد تایید قرار می‌دهد، این تایید نمی‌تواند مجوز و مبنای تبلیغات گسترده و گزاف در خصوص اثربخشی قطعی محصولات یاد شده باشد.

هشدار دیگر در مورد تبلیغات پیرامون برخی فرآورده‌ها و تجهیزات زیبایی یا درمانی پوست، مو و جوانسازی (از قبیل کرم‌های ضد جوش یا ضد چروک یا تجهیزات پاکسازی و جوانسازی پوست) در کشور است که متاسفانه توسط افراد غیر پزشک و غیر متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرند و مبادی ورودی و کیفیت اثر بخشی آن‌ها مورد تایید نیست و حتی می‌توانند پیامد‌های زیانبار برای سلامت و پوست درکنار تحمیل هزینه‌های فروان بر هموطنان به همراه داشته باشند.

یکی دیگر از تخلفاتی که به تازگی بازار داغی به خصوص در فضای مجازی و توسط افراد غیر پزشک و آرایشگاه‌ها پیدا کرده، انجام پلاسما درمانی برای رفع چین و چروک‌های عمیق صورت، کوچک کردن بینی و…، است که طبق شواهد عینی، عوارض و پیامد‌های ناگواری برای هموطنان ایجاد کرده است. استفاده از دستگاه‌های غیر جراحی غیراستاندارد و تزریق آنزیم «هیالورونیداز» به عنوان تکنیک‌های جدید برای کوچک کردن بینی نیز در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای پیدا کرده که انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به غیر علمی بودن و عوارض و پیامد‌های ناگوار آن هشدار می‌دهد.

انجمن متخصصین پوست ایران ضمن بیان اینکه پرداختن به امور زیبایی نیاز مبرم طبی نیست، ولی تقاضای غیر قابل انکار است، اعلام کرد: تمامی دارو‌ها و تجهیزات مورد استفاده در کشور باید مورد تایید مراجع قانونی باشد و امور مرتبط و خدمات لازم با نوع نیازمندی نیز باید توسط افراد مجاز آموزش دیده دانشگاهی، پزشکان و متخصصین مربوطه انجام گیرد.

انجمن متخصصین پوست ایران ضمن همکاری با دستگاه‌های مسئول به منظور تنویر افکار عمومی، آمادگی لازم را جهت اطلاع رسانی علمی و صحیح و پاسخ به سوالات مرتبط در این موارد اعلام می‌دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

بعضی از تبلیغات پزشکی دروغ است/فریب نخورید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دانستنی های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد علی زرگر با اشاره به اینکه همایش سالیانه جامعه اورولوژی ایران ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار می‌شود، گفت: جامعه اورولوژی ایران متشکل از هفت انجمن علمی- تخصصی است؛ انجمن یوروآنکولوژی که در زمینه بررسی و تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری وتناسلی فعالیت می‌کند، انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در حوزه جراحی‌های کم تهاجمی اورولوژی و نیز انجمن پیوند کلیه در این همایش جدید‌ترین دستاورد‌های درباره درمان سرطان را ارائه خواهند کرد.

رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین همایش سالیانه جامعه اورولوژی ایران افزود: با توجه به اهمیت مساله ناباروری مردان، انجمن آندرولوژی در این حوزه تحقیق می‌کند که جدیدترین دستاورد‌های آن در همایش امسال جامعه اورولوژی ایران به متخصصان این رشته ارائه می‌شود.

دکتر زرگر با اشاره به اینکه بازسازی آسیب‌های سیستم ادراری بر اثر تصادفات و یا به صورت ناهنجاری‌های مادرزادی در حوزه تخصصی انجمن جراحی ترمیمی اورولوژی است، گفت: از آنجا که با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر رشته‌های پزشکی به زیر شاخه‌های تخصصی متعددی تقسیم شده اند، اورولوژی اطفال به صورت مستقل و تحت عنوان انجمنی با همین نام شکل گرفته و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

­رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین همایش سالیانه جامعه اورولوژی ایران افزود: همچنین جامعه اورولوژی زنان و فانکشنال یورولوژی در کنار سایر انجمن‌های تخصصی در همایش امسال جامعه اورولوژی به ارایه جدیدترین دستاورد‌های حوزه‌های مربوط به خود خواهند پرداخت.

به گفته رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین همایش سالیانه جامعه اورولوژی ایران در چهارمین روز همایش فیلم‌های آموزشی روش‌های نوین جراحی در حوزه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان و دستگاه‌های ادراری زنان و کودکان به متخصصان ارائه خواهد شد.

همزمان با برپایی بیست و هفتمین همایش سالیانه جامعه اورولوژی ایران (۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال) نمایشگاه تجهیزات پزشکی جدیدترین ابزار‌های مربوط به حوزه اورولوژی را ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • نجات معجزه آسای راننده نیسان از سانحه تصادف + فیلم
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس
  • جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی
  • علت ریزش موها چیست؟
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید
  • فریب تبلیغات دمنوش‌های لاغری را نخورید/بیماری‌های حاد کبدی از عوارض کاهش وزن سریع
  • کدام کشور‌ها مردان طاس بیشتری دارند؟