Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@14:53:05 GMT

تورم خرداد ماه استان تهران 38.9 درصد شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۳۰۶

به گزارش فارس، نرخ تورم دوازده‌ ماهه منتهی به خرداد ماه 1398 استان تهران 38.9 درصد اعلام شد. 

طبق اطلاعات منتشر نشده مرکز آمار این نرخ 1.3 درصد بیشتر از متوسط کشور است. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل 51.2 درصد شد. یعنی خانوارهای استان تهران به‌طور میانگین 51.2 درصد بیشتر از خرداد 1397 برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌‌اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (اردیبهشت ماه)  1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 واحد درصد افزایش‌ یافته است.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» استان تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل 76,3 درصد افزایش نشان می­‌دهد. بیشترین تغییر در این گروه مربوط به "گوشت قرمز و سفید و فرآورده هائ آنها" و "سبزیجات" است که نسبت به خرداد ماه سال  97 به ترتیب 101.8 درصد و 105.7 درصد افزایش قیمت داشته اند. به عبارت دیگر قیمت این اقلام نسبت به خردادماه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم فروردین ماه اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین، منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه خانوارهای کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. در فروردین ماه ۱۴۰۳، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کشور

نرخ تورم سالانه کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳، برابر ۳۸.۸ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۳۴.۷ درصد برای دهک اول، تا ۴۰.۱ درصد برای دهک دهم است.

بر این اساس، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۵.۴ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۵.۴ واحد درصد) بدون تغییر بوده است.

کد خبر 846455 برچسب‌ها اقتصاد - تورم خبر مهم

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • تورم فروردین ماه؛ تورم سالانه وارد کانال ۳۰ درصد شد
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم فروردین ماه اعلام شد