Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@13:24:05 GMT

ضرورت توجه به سرمايه انساني در بانک‌ها

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۳۱۳

ضرورت توجه به سرمايه انساني در بانک‌ها

خبرگزاري آريا - مراسم معارفه مدير جديد توسعه سرمايه انساني بانک کارآفرين با حضور مديرعامل اين بانک برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در اين مراسم حميد تهرانفر مديرعامل بانک کارآفرين از زحمات سيد حبيب ميرقيداري مدير سابق توسعه سرمايه انساني قدرداني کرد و اظهار داشت: به تازگي اتفاق مهمي در بانک کارآفرين رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پيشکسوتان نظام بانکي در بانک‌هاي خصوصي قبول زحمت کردند و راهبري اين بانک‌ها را به عهده گرفتند. اما اکنون به جايي رسيده‌ايم که جواناني که در همين بانک‌ها پرورش يافته و علاوه بر آموزش‌هاي آکادميک، از آموزش‌هاي تجربي هم بهره گرفته‌اند، آماده به عهده گرفتن مسئوليت ها هستند.
وي افزود: تاسيس بانک‌هاي خصوصي زمينه را براي انتقال تجربه در بدنه نظام بانکي فراهم کرد. ما هم بايد بتوانيم در بانک‌هاي خصوصي مديراني را تربيت کنيم که در آينده سکان نظام بانکي را به دست بگيرند. ضمن تشکر از همکاراني که به عنوان پيشکسوتان و بازنشستگان نظام بانکي افتخار همکاري با آنها را داشته و داريم، ترديدي نيست که بايد به صورت تدريجي عرصه را به جوان‌ها واگذار کنيم.
مديرعامل بانک کارآفرين در ادامه با اشاره به اهميت مديريت سرمايه انساني در سازمان‌ها تصريح کرد: مديريت يک فن، علم و دانش است. اگرچه آموزش‌هاي آکادميک در اين زمينه ارائه مي‌شود، اما بخشي از هنر مديريت نيز به صورت تجربي کسب مي‌شود. مديريت به خصوص در زمينه ارتباط با کارکنان، بسيار پيچيده و سخت است. مديريت سرمايه انساني به مهارتي نياز دارد که تنها به واسطه ارتباط رودررو کسب مي‌شود. وظيفه اصلي يک مدير، مديريت منابع محدود است. ما نيز نيروهاي توانمند، جوان و پرانرژي در اختيار داريم که بايد با مديريت صحيح، از دانش آنها بيشترين بهره را در جهت اعتلاي بانک بگيريم.
تهرانفر در بخش ديگري از سخنانش بيان کرد: آقاي صادقي کار بسيار سختي در پيش رو دارند که بدون شک با برنامه‌ريزي و دقت نظر به بهترين وجه بر آن فائق خواهند شد. من و ساير مديران ارشد در کنار ايشان ايستاده‌ايم و در راستاي تحقق اهداف مديريت توسعه سرمايه انساني، از هيچ کمکي فروگذار نخواهيم کرد. ايشان از همکاران پرانرژي و باتجربه ما در بانک کارآفرين هستند که برنامه‌ها و اهداف بسيار خوبي در زمينه اعتلاي بانک دارند. از آقاي ميرقيداري نيز تشکر مي‌کنم. ايشان در طول دوره مديريت خود زحمات زيادي براي بانک کارآفرين متقبل شدند.
وي در ادامه به اهميت وفاداري کارکنان به سازمان اشاره کرد و افزود: همه ما بايد به سازمان متبوع خود عرق داشته باشيم و آن را از خود بدانيم. اگر ايرادي در اين ساختار وجود دارد، بايد براي رفع آن تلاش کنيم و تعالي بانک کارآفرين را هدف قرار دهيم. لازم است با حمايت و پشتيباني خود به مديران جوان در راستاي دستيابي به اهداف عاليه بانک کمک کنيم.
در ادامه اين مراسم افشين کريمي معاون مديرعامل در امور اجرايي ضمن قدرداني از زحمات مدير سابق توسعه سرمايه انساني بانک کارآفرين اظهار داشت: آقاي صادقي يکي از نيروهاي بسيار خوب و زبده بانک کارآفرين هستند که ما افتخار داريم امروز به طور رسمي مراسم معارفه ايشان را برگزار کنيم. انتخاب جايگزين اصلح براي آقاي ميرقيداري تصميم بسيار سختي بود، چرا که مديريت سرمايه انساني در هر سازماني يکي از حوزه‌هاي بسيار کليدي به شمار مي‌رود.
کريمي سخنان خود را اين گونه پايان داد: بدون شک مديران ارشد روزي بانک کارآفرين را ترک خواهند کرد و اين وظيفه به جوانان محول خواهد شد. همکاران جوان ما در بانک کارآفرين بايد خودباوري داشته باشند و دانش و مهارت خود را تا حدي ارتقا دهند که آمادگي پذيرفتن اين مسئوليت‌ها را داشته باشند. جوان‌گرايي استراتژي بانک کارآفرين است و همکاران جوان مورد اعتماد و وثوق مديران ارشد قرار دارند.
در ادامه اين مراسم سهراب صادقي مدير جديد توسعه سرمايه انساني بانک کارآفرين حکم خود را از تهرانفر دريافت کرد. وي ضمن تشکر از اعتماد مديران ارشد، برنامه‌هاي آتي مديريت توسعه سرمايه انساني را شرح داد و گفت: امروزه سرمايه انساني بزرگترين رکن هر سازمان به شمار مي‌رود و دستيابي به اهداف و برنامه‌هاي مدنظر سازمان، مستلزم توجه ويژه به سرمايه انساني است. تامين رضايت و امنيت شغلي نيروي انساني در سازمان، سطح بهره‌وري را افزايش خواهد داد که خوشبختانه در بانک کارآفرين اين نگاه همواره وجود داشته است.
صادقي در بخش ديگري از سخنانش افزود: توجه به سرمايه انساني علاوه بر افزايش خلاقيت و ابتکار در همکاران، پيامدهايي از جمله کاهش هزينه‌ها و تعارضات را هم به دنبال خواهد داشت. لازم است وضعيت موجود بررسي و نقاط قوت و ضعف مديريت‌ها شناسايي شود و سپس رفع مشکلات موجود در دستور کار قرار بگيرد.
شايان ذکر است که اين مراسم روز دوشنبه 3تير ماه، با حضور حميد تهرانفر مديرعامل، مسعود عزمي معاون مديرعامل در امور بانکي، محمدرضا خورسندي معاون مديرعامل در امور ارزي و بين‌المللي، افشين کريمي معاون مديرعامل در امور اجرايي، و مديران ارشد و روساي برخي شعب استان تهران در محل سالن همايش‌هاي ساختمان مرکزي بانک کارآفرين برگزار شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین

سیدحامد موسوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، نهاد خانواده را از بنیاد‌های اصلی جامعه و تاثیرگذارترین ارکان فرزندآوری و جوانی جمعیت دانست و گفت: در این راستا معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین به عنوان دستگاه متولی مدیریت سرمایه انسانی با موافقت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در اجرای لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موفق عمل کرده است.

وی افزود: این سازمان با اخذ مصوبه‌های لازم به منظور ارائه خدمات حمایتی به کارکنان شاغل خود، این طرح را به مرحله اجرا درآورد و بر همین اساس از زمان تصویب لایحه یاد شده، برای تولد فرزند اول ۴۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۶۰ میلیون، فرزند سوم ۸۰ میلیون و فرزند چهارم به بالاتر نیز ۱۲۰ میلیون ریال به عنوان هدیه تولد در نظر گرفت.

موسوی، ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه سفر برای کارکنان مشمول این قانون را از دیگر بند‌های تشویقی لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد و تاکید کرد: اعطای تسهیلات بلند مدت ۳۶ ماهه به‌ازای تولد هر فرزند با کارمزد ۲ درصد برای تولد فرزند اول به میزان ۵۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۷۰۰ میلیون، فرزند سوم یک میلیارد و فرزند چهارم به بالا ۲ میلیارد ریال نیز از تسهیلات تشویقی اعطا شده به کارکنان شهرداری قزوین است.

این مسئول با بیان اینکه حمایت‌های یاد شده در ۲ محور فرزندآوری و ازدواج طبقه‌بندی می‌شود، یادآور شد: مواردی همچون معافیت از پرداخت حق بیمه تکمیلی فرزند به مدت یک سال از زمان تولد، تخصیص مرخصی زایمان ۹ ماهه به بانوان شاغل با حقوق و فوق‌العاده‌های کاری مرتبط، اعطای دورکاری به مادران باردار حداقل به‌مدت چهار ماه، پرداخت کمک هزینه مهدکودک و کاهش ساعت کاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال، اهدای هدیه ازدواج (ربع‌سکه بهارآزادی) به کارکنانی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده‌‎اند و پرداخت تسهیلات بلند مدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به عنوان هدیه ازدواج از جمله اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در سال گذشته بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: شهرداری‌ها افزون بر ارائه بسته‌های حمایتی به کارکنان خود در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اقداماتی نظیر احداث و تجهیز اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی شهر و اجرای مستمر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و تبلیغات محیطی با موضوع ازدواج، فرزندآوری و رشد جمعیت با همکاری معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و ادارات تابعه در برنامه‌های پیش بینی‌شده خود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • چرا مدیریت پرسپولیس را به شهرداری تهران واگذار کردند؟
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه