Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جدید قوه قضائیه بر گلوگاه ها، مشکلات و مسائل دستگاه قضایی کشور اشراف کامل داشته و عزم خود را برای مبارزه با تمام کسانی که موجب لکه دار شدن نظام و کشور شده اند، به کار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی قربانی نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عصراترک با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه، با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده توسط رئیس جدید دستگاه قضا، گفت: با توجه به اینکه آقای رئیسی از دل قوه قضائیه بیرون آمده و فردی آشنا به دستگاه قضایی محسوب می شود، در مدت کوتاه ریاست خود کارهای بسیار خوبی را در زمینه قضایی شروع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله اقدامات قابل تقدیر آیت الله رئیسی می توان به آئین نامه لیست اموال و دارایی های مسئولان نظام اشاره کرد که بنده به شخصه کاملا موافق این طرح هستم.

قربانی افزود: هر چقدر شفافیت در جامعه بیشتر باشد، اعتماد مردم به مسئولان نظام بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات دیگر رئیس جدید دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: ایشان اصلاحاتی را در قوه قضائیه شروع کرده اند که ما نیز به فال نیک گرفته و اگر در راستای این طرح ها نیاز به همکاری مجلس شورای اسلامی باشد، آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد:  حدود دو سال از ارجاع پرونده های مفاسد اقتصادی از طریق فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، به قوه قضائیه گذشته بود و ترتیب اثری داده نشده بود تا اینکه آقای رئیسی دستور ایجاد شعبه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی در قوه قضاییه را صادر کرده تا بدون نوبت به موضوع فساد اقتصادی رسیدگی شود.

 قربانی با بیان اینکه در حال حاضر، مهم ترین مطالبه عمومی جامعه، رسیدگی به دادگاه های مفاسد اقتصادی و علنی برگزار شدن آن است، تصریح کرد: این کار می تواند اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانده و عموم جامعه از عزم جدی نظام برای برخورد با مفاسد اقتصادی اطمینان پیدا خواهند کرد و در نهایت باعث افزایش کارایی نظام اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی با هیچ شخصی در هر سمت و رتبه و درجه ای که باشد، مماشاتی نخواهد داشت ندارد، تاکید کرد: برخورد قاطع، صریح، سریع و با دقت؛ مطالبه ملت جمهوری اسلامی است چرا که این نوع برخورد در رویارویی با فساد، اعتماد را به جامعه برگردانده و مشارکت مردم در جامعه را افزایش خواهد داد.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار دو ماه قبل رئیس جدید قوه قضائیه با نمایندگان مجلس، که اولین دیدار نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی با رئیس دستگاه قضا بوده است، گفت: صحبت های آیت الله رئیسی در این جلسه نشان دهنده تسلط کافی ایشان بر قوه قضائیه، صداقت و صراحت ایشان درحفظ استقلال دستگاه قضا و نیزجدیت و قاطعیت در تمامی عرصه ها بود.

قربانی در پایان صداقت، آشنایی به مباحث فقهی و حقوقی در دستگاه قضایی و تسلط بر قوه قضائیه را از نقاط قوت آیت الله رئیسی برشمرد و افزود: رئیس جدید قوه قضائیه بر گلوگاه ها، مشکلات و مسائل دستگاه قضایی کشور اشراف کامل داشته و عزم خود را برای مبارزه با تمام کسانی که موجب لکه دار شدن نظام و کشور شده اند، به کار گرفته است.

انتهای پیام / 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسان از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راهیابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسان در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته است و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آن‌ها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده است، به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف را ارائه دهیم و تنهانفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش‌بینی انتخابات زود است، چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیشاست، بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد