Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در حاشیه روز جهانی هیدروگرافی با بیان اینکه حوادث رخ داده برای دو نفتکش در دریای عمان باعث نشده که هیچ شرکت کشتیرانی خارجی تردد شناورهای خود را در خلیج فارس محدود کند و هیچ اعلامی نیز از سوی آنها در این رابطه صورت نگرفته است، گفت: کشتیرانی تجاری و بنادر بازرگانی ایران به روال سابق خود فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستاد با اشاره به اینکه واردات غیرنفتی کشور در سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافته است، افزود: صادرات مواد غیرنفتی نیز نسبت به بهار سال گذشته دو برابر شده و به حدود ۱۳ میلیون تن رسیده است.

وی به ذکر آماری از مراودات تجاری کشور پرداخت و گفت: سال گذشته ۱۳۵ میلیون تن کالای تجاری و در مجموع ۲۴۵ میلیون تن مراوده داشته‌ایم. امسال نیز صرفنظر از تهدیدات دشمن، همچنان روند فعالیت‌های دریایی و بندری ایران عادی است و ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روند فعالیت ناوگان کشتیرانی کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت قابل توجه بندری و دریایی کشور، تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیری بر فعالیت‌های ناوگان دریایی ایران داشته باشد.

راستاد با بیان اینکه ایران جزو کشورهای شورای مرکزی سازمان بین‌المللی هیدروگرافی است، خاطرنشان کرد: سازمان ملی هیدروگرافی از سال ۸۴ با مسئولیت سازمان بنادر شکل گرفت و در این مدت اقدامات خوبی برای تهیه نقشه‌های دریایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۶۰ سلول نقشه الکترونیکی تهیه و در مجامع بین‌المللی منتشر شده است و از فروش این نقشه‌ها حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرده‌ایم، گفت: برای تولید و انتشار نقشه‌ها به صورت کاغذی از طریق یک ناشر خارجی مذاکراتی انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن رد شایعاتی در خصوص جابه‌جایی در راس مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انتصاب دو عضو هیئت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است و تا هفته آینده نهایی می‌شود.

راستاد درخصوص شناور توقیف شده "تایدواتر" توسط کویت نیز گفت: این ماجرا هم اکنون در مرحله قضایی قرار دارد و از مرجع دریایی کشور کویت خارج شده است. هم سازمان بنادر و هم وزارت امور خارجه پیگیر حل این مشکل هستند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی کویت واردات وزارت امور خارجه بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آب گرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموعه شناورهای مواجه با شرایط مضطر موتور لنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین سانحه در عسلویه

شکیبی نسب ادامه داد: در سال یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با هفت و خارگ و دیلم به ترتیب با چهار و سه سانحه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناورهای ناجی همچنین به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین شرایط مضطر شناورها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریا روی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

فعالیت ۷ شناور ناجی

وی افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در اسرع وقت خدمات جست و جو و نجات را دریافت کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: اکنون هفت شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمد عامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

کد خبر 6087440

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی