Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: بنده از نزدیک با شهید بهشتی ارتباط داشتم و شخصیت شهید بهشتی درس آموزی‌های زیادی را برای ما دارد و ادب و دانش وی مثال زدنی بود.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند تکرار منش شهید بهشتی هستیم، ادامه داد: تفکر وی در اعتقاد به کار تشکیلاتی یکی از ضعف‌های امروز ماست که باید روی آن کار کرد و تروریسم کور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و توهم ایدئولوژی، این صدای حق و منطق را کور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز بحث لغو روادید میان ایران و چین در راستای سهولت ارتباط بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از مباحث، اصلاح ساختار بودجه بود که این اصلاح هم اصلاحات پارادایمی است و امیدوارم وابستگی ما در این زمینه به نفت کم شود.

وی در خصوص نحوه برخورد مأموران نیروی انتظامی با فردی که در فضای مجازی منتشر شد، بیان کرد: این موضوع به رسیدگی قضائی نیاز دارد و نوع واکنش مأموران قانون با آن مورد قطعاً مناسب نبوده و باید به سمتی برویم که رفتار و شیوه‌های مناسبی را در موضوعات مختلف داشته باشیم و فرماندهان نیروی انتظامی هم از این رفتار راضی نبودند.

ربیعی در خصوص زمان نشست خبری رئیس جمهور، افزود: قرار است در آینده‌ای نزدیک گفتگوی تلویزیونی و رادیویی رئیس جمهور را داشته باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکا در حین ملاقات ایران با نخست وزیر ژاپن پتروشیمی ما را تحریم کرد و ژست مذاکره هم می‌گیرد، گفت: این اقدامات به مردم ایران و جهانیان ثابت کرد که اجماع جهانی که آن‌ها خواستند علیه ایران ایجاد کنند تحقق نخواهد یافت و تحریم رهبری انقلاب توهین به یک ملت بود.

وی بیان کرد: این تحریم‌های جدید آمریکا در جنبه اقتصادی و عملی اتفاق جدیدی نیست و به نظرم، چون آقای ظریف گروه «ب» را علنی کرد و برخی اختلافات درونی آن‌ها را فاش کرد، در تحریم وی بی تاثیر نبود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد زنگنه وزیر نفت گفت: آمار‌های عملکرد دولت آقای زنگنه را که بررسی می‌کردم، قبل از برجام و در زمان تحریم‌ها تلاش آقای زنگنه موجب شد فروش نفت ایران به یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه افزایش یابد. به عبارت دیگر بیش از ۲۰۰ هزار بشکه فروش نفت نسبت به دولت قبل افزایش یافت.

ربیعی ادامه داد: انتقاداتی به آقای زنگنه در مورد توسعه میادین و لغو قرارداد‌ها مطرح می‌شود. تنها یک مورد لغو قرارداد وجود داشته است که چند سال قراردادشان را خوابانده بودند، در عوض ۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی انجام شده است؛ لذا اتهامات به آقای زنگنه در مورد فروش و استخراج نفت و گاز وارد نیست و معتقدم دوران آقای زنگنه، دوران سختی بوده است.

سخنگوی دولت گفت: دو روز پیش با وزارت اطلاعات تماس گرفتم و با کارشناسان ضدجاسوسی و اقتصادی وزارت صحبت کردم. در مورد دستگاه‌های پوز (کارتخوان) باید گفت که این امر ربطی به آقای زنگنه نداشته و فساد آور نیز نبوده است. همیشه سنتی بوده که به مستخدم‌ها پولی پرداخت می‌شده است، اما صاحب صلاحیت‌ترین دستگاه برای اظهارنظر در این خصوص وزارت اطلاعات است.

وی در مورد دستگیری d; جاسوس زن در وزارت نفت گفت: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است. معمولاً این شرکت‌های اروپایی و شرکت‌های خارجی در رقابت شرکتی اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌کنند. قضاوت در مورد اینکه این کار جاسوسی هست یا نه باید توسط وزارت اطلاعات و قوه قضائیه انجام شود.

ربیعی ادامه داد: برای من جالب است که نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح می‌کنند. بیان این مطالب باید از سوی وزارت اطلاعات یا قوه قضائیه انجام شود. انعکاس خبر به نحوی بود که یک زن جاسوس با ۱۶ نفر ارتباط داشته است. کیفیت ارتباط را هم به خواننده واگذار کرده بودند. این نوع بیان، بیان اسلامی نیست و با اخلاق شهید بهشتی سازگار نمی‌باشد.

سخنگوی دولت اظهارداشت: برای بررسی این موضوع باید وزارت اطلاعات تحقیقات بیشتری انجام دهد. قوه قضائیه هم پرونده را بررسی می‌کند که با شواهدی که بنده ملاحظه کرده و شنیده‌ام نشان می‌دهد یک کارمند شرکتی جمع آوری اطلاعات صنعتی از سیستم نفتی انجام داده است.

ادامه دارد…

اخبار داغ تصویری تکاندهنده از جنین دوقلو‌ها در زباله‌های رشت! فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست! زندگی تلخ دختری که در11سالگی عروس شد و حالا شوهرش پس از سالها حتی به دیدن فرزند خود نیامده

منبع: فردا

کلیدواژه: سخنگوی دولت تحریم های آمریکا ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست

علی بیگدلی در گفتگو با خبرنگاران ورود بازیگران تازه از جمله مصر و اردن به مذاکرات غیر مستقیم طرفین را بررسی کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

این دولت متوجه ظرفیت‌های ظریف نیست. فضای داخلی ایران تغییر کرده و به سوی جناح افراطی سوق پیدا کرده است. جایی برای ظهور و بروز ظریف وجود ندارد.

اظهارات ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف باعث می‌شود حوزه سیاست خارجی ایران تمرکز نداشته باشد. حتی در نماز جمعه هم درباره سیاست خارجی صحبت می‌شود. این پراکندگی کانون‌های درگیر در تدوین سیاست خارجی کار را برای ما مشکل کرده است.

خروج سفرای اروپایی چندان مهم نیست، چرا که با فروکش کردن التهابات اوضاع عادی می‌شود. شاید احساس خطر کردند و تلاش کردند با خروج خود پالس خاصی را صادر کنند تا سطح تنش‌ها در منطقه کاهش یابد.

در شرایط فعلی اگر چه تحریم‌ها توسط اروپا افزایش یافته، اما ایران باید روابط خود را با اتحادیه اروپا نوسازی کند و از آن در راستای منافعش بهره برداری کند.

سفر امیر عبدالهیان وزیر خارجه ایران به نیویورک و دیدار اعلام نشده او با وزیر خارجه مصر حکایت از این دارد که مصر در حال ایفای نقش واسطه در این بحران است. حتی برخی از مقامات اروپایی هم به صورت پنهانی با یک دیپلماسی محرمانه این وضعیت را تغییر دادند تا اسراییل اقدام غیر متعارفی صورت ندهد.

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • رابطه ربیعی و ذوبی‌ها دوباره عاشقانه شد(عکس)
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد