Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رفیعی پور روز چهارشنبه در حاشیه همایش ملی روابط عمومی اداره های کل دامپزشکی کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد استان سمنان در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع بیش از ۲۷ هزار واحد مرغداری شامل مرغ تخم گذار، مادر، اجدادی، لاین و گوشتی در کشور وجود دارد که از این بین واحدهایی مانند پرورش مرغ مادر و اجداد همیشه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید وابسته به نهاده است، ابراز داشت: نهاده می‌تواند خوراک، دارو یا واکسن باشد و همه این اقلام مورد نیاز در گذشته به شکل طبیعی به اندازه مورد نیاز تامین بود و وارد می‌شد اما در یکسال گذشته تحریم، مشکلاتی را در کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با ثبت سفارش‌های لازم مانند مواد دارویی، ریز مغذی، ویتامین‌ها و غذا توانسته است مشکلات تولیدکنندگان را حل کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: وزارت جهاد کشاورزی همواره مواد و اقلام مورد نیاز تولید کنندگان برای ۶ ماه بعد را با ثبت سفارش از قبل تأمین کرده است.

ثبت سفارش ۳۰۰ هزار تن گوشت قرمز

رفیعی پور با اشاره به ثبت سفارش بیش از نیاز برای جلوگیری از وقوع مشکلات تامی ن مایحتاج مردم یادآور شد: ۳۰۰ هزار تن گوشت قرمز برای تأمین نیاز کشور ثبت سفارش شده است که از این میزان ۱۵۰ هزار تن به بازار عرضه و مشکلات کمبود رفع شد.

وی با بیان اینکه استان سمنان از استان‌های موفق در تأمین داروی دامی است، ادامه داد: در زمینه دارویی، اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان کشور برای هفت ماه آینده تأمین شده و نگرانی در زمینه کمبود وجود ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در شرایط تحریم تصمیم‌های ویژه از سوی مسئولان برای رفع موانع و تسهیل در تولید گرفته می‌شود و در ستاد، با تدابیر ویژه تحریم زدایی، برای ورود و ترخیص نهاده در گمرک تصمیم‌های خوبی گرفته شده و گمرک نیز همکاری خوبی دارد.

وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از خسارت دیدن تولیدکنندگان، از ۲ ماه پیش صادرات تخم مرغ آزاد شده و در این مدت بیش از سه هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: صدور مجوز صادرات تخم مرغ بهترین پیشنهاد برای جلوگیری از کاهش قیمت و جلوگیری از ضرر تولید کننده است، اما اگر قیمت تخم مرغ در بازار دچار نوسان شود، به منظور کنترل بازار، صادرات ممنوع می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور شرکت در همایش ملی روابط عمومی اداره های کل دامپزشکی کشور به استان سمنان سفر کرد.

۷۴۰۸/۷۳۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دامپزشکی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد به زودی تمام استان‌های ایران با تجهیز شدن واحد های سیار به کیفیت HD خواهند رسید و تصاویر مطلوب‌تری در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

جبلی نداشتن تجهیزات پخش HD در برخی از استان های کشور هنوز به این امکانات نرسیدند و در حال تجهیز واحدهای سیار برای استان های کشور هستند تا مسابقات فوتبال در تمامی نقاط ایران با کیفیت بالا پخش شود و شرایط تصویربرداری بهبود پیدا کند.

جبلی در ادامه افزود: با حضور واحدهای سیار کیفیت تصویر و کارگردانی پخش مسابقات فوتبال وضعیت بهتری پیدا کند و در تراز فوتبال ایران باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این اتفاق رقم بخورد و پیشرفت زیادی در این زمینه صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است