Web Analytics Made Easy - Statcounter

الناصر در مصاحبه با خبرگزاری "رویترز" افزود: درست است که حوادث و رویدادهای اخیر در منطقه نگرانی ما را برانگیخته است، اما همچنان و با وجود ذخایر نفتی موجود، نیاز مشتری‌های خود را برطرف می‌کنیم و در این راه با چالشی مواجه نیستیم.
۲۴ اردیبهشت سال جاری یکی از خطوط اصلی انتقال نفت شرکت آرامکو از سوی هفت پهپاد یمنی مورد حمله نظامی قرار گرفت که در پی آن، پمپاژ نفت در این شرکت برای چند رور متوقف شد و قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو روز پیش از این حمله نیز در یک عملیات خرابکارانه هفت فروند نفتکش (دو فروند از این نفتکش‌ها عربستانی بودند) در «بندر الفجیره» در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند.

رئیس اجرایی شرکت آرامکو که هم اکنون برای امضای قراردادهای نفتی با شرکت‌های کره‌ای در «سئول» به سر می‌برد، اعلام کرد: آرامکو قصد ندارد سقف حداکثر تولید نفت خود را به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز برساند، هرچند که تولید واقعی این شرکت هنوز به سقف ۱۲ میلیون هم نرسیده و ما در روز ۱۰ میلیون بشکه تولید می‌کنیم.
الناصر درباره علت سفرش به کره جنوبی گفت: آرامکو به دنبال امضای قرارداد با شرکت ملی نفت کره جنوبی است و محور اصلی این قرارداد ذخیره سازی نفت خام خواهد بود.
وی افزود: هم چنین قصد داریم با امضای یک قرارداد نفتی با پالایشگاه «هیوندا اویل بانک کره جنوبی» ۱۵۰ هزار بشکه نفت را سالانه به واسطه این شرکت پالایش کنیم.
شرکت کره‌ای مذکور بخشی از شرکت صنایع سنگین "هیوندا" کره جنوبی و خصوصی محسوب می‌شود و در شهر ساحلی «دایسان» در غرب این کشور قرار دارد. این شرکت روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت پالایش می‌کند و سهامش را برای فروش عرضه کرده بود.
گفتنی است آرامکو در ماه آوریل سال جاری (فروردین – اردیبهشت ۹۸) ۱۷ درصد از سهام پالایشگاه هیوندا اویل بانک کره جنوبی را خریداری کرده است.
 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛ استان‌هایی که امروز بعدازظهر بارانی می‌شوند

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور، به‌تدریج در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق خوزستان، شرق لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز بارش آغاز می‌شود.

سه شنبه با توسعه و تقویت سامانه، علاوه بر مناطق ذکر شده در کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که در جنوب بوشهر، نیمه جنوبی، فارس، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و در جزایر واقع در مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز بارش شدت بیشتری را خواهد داشت.

فعالیت سامانه چهارشنبه (۲۹ فروردین) در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب اصفهان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود که شدت بارش در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است.

همچنین برای امروز وزش باد شدید لحظه‌ای با سرعت (۲۴ تا ۲۸ نات) و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر همراه با بارندگی و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس دور از انتظار نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • سامانه بارشی از عصر امروز در برخی استانها فعال می‌شود
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • سامانه بارشی در کدام مناطق فعال است؟
  • سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛ استان‌هایی که امروز بعدازظهر بارانی می‌شوند
  • فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!
  • امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست