Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@22:59:17 GMT

شرایط واردات و صادرات طلا تصویب شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۸۳۴

شرایط واردات و صادرات طلا تصویب شد

به گزارش خبرآنلاین، در هزار و دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای پول و اعتبار که به ریاست عبدالناصر همتی - رئیس کل بانک مرکزی - تشکیل شد، به پیشنهاد بانک مرکزی و با هدف تسهیل واردات شمش و طلای ذوب شده، صادرات مصنوعات فلزات گران‌بها و رفع موانع تسویه تعهدات صادراتی صادرکنندگان مصنوعات فلزات گران‌بها، «آیین نامه ورود، صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین» بازنگری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار ضمن تغییر نام این آئین‌نامه به «آئین نامه ورود و صدور فلزات گران‌بها» آئین‌نامه مزبور را تصویب کرد.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1273960

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سکه و طلا بازار طلا و ارز بازار جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد استان به همت دولت سیزدهم در واحد تولید کاشی در سمنان، افزود: افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد و مقوله قاچاق، خنجری بر پشت تولید به شمار می رود که مبارزه با آن می‌تواند کمک به تولید باشد. رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال مورد توجه دولت است، اضافه کرد: هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تا کنون احیا شد و به چرخه برگشته است. هدف‌گذاری شده که واحدهای دیگر هم به چرخه تولید وارد شود. وی ادامه داد: از واحدهایی بازدید کردیم که توسط بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شدند. این شایسته نیست که وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند.

واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی

امروز برخی منابع خبری از برنامه بانک مرکزی برای ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار خبر دادند. اما دقایقی روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به این خبرها اعلام کرد: ‏بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج ميلیون ريالی ندارد.

نرخ اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادله ثابت ماند

هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان داد و ستد شد. همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند. قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۶۴ تومانی به ۴۶ هزار و ۳۶۹تومان و حواله آن با افزایش ۶۰ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان قیمت خورد. اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود

حسینی هاشمی مدیرعامل اسبق بانک صادرات به این پرسش که بانک مرکزی چگونه می‌تواند ریسک تجاری را پایین بیاورد، این‌گونه پاسخ داد: بانک مرکزی، نمی‌تواند کاری انجام دهد. این مجموعه یک ساختار سیاستگزار است. بانکی است که مامور ندارد، دادگاه ندارد، سرباز ندارد و هیچ ابزاری برای کنترل ندارد. فقط می‌تواند صحبت کند. وی درباره لزوم تغییر سیاستگزاری‌ها و تک نرخی شدن ارز گفت: سیاستگذاری باید اصلاح شود و ارز تک نرخی شود. بانک مرکزی یک سیاستی می‌گذارد که دعوا درست شود. سیاست‌های ارزی به گونه‌ای است که پرونده درست می‌شود، دادگاه تشکیل می‌شود، واردکننده متخلف می‌شود و صادر کننده هم مشکل پیدا می‌کند. /اقتصادآنلاین

سکه در آخرین روز هفته گران شد

سکه تمام بهار آزادی امروز (پنجشنبه، ۳۰ فروردین) با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

افزایش تقاضای جهانی برای طلا

قیمت طلا امروز پنجشنبه (۱۸ آوریل) افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد گسترش جنگ خاورمیانه باعث افزایش تقاضا برای این فلز امن شد. بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار  رسید. در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰.۵۵ دلار رسید و پالادیوم به ۱۰۲۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

اعلام زمان حراج بعدی شمش طلا

بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ (۹ بهمن ماه)، نوزدهمین (چهارمین جلسه سال جدید) جلسه حراج شمش طلای استاندارد روز یک‌شنبه (۲ اردیبهشت)، برگزار می‌شود.

یارانه ۳۰۰ هزار تومانی واریز شد

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در اطلاعیه ای اعلام کرد: ارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین ماه ۱۴۰۳ به حساب کلیه سرپرستان خانوار دهک های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه قابل برداشت است. پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی از بهمن ماه سال گذشته، یارانه مرحله ۱۵۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر واریز و بعد از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه -۳۰ فروردین ماه - قابل برداشت است.

معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که میزان نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد کارمندان با هم تناسخی ندارد؛ گفت: افتخار همه ما در دولت این است که وضعیت معیشت کارکنان در دولت و همه مردم بهبود یابد و در حقوق و دستمزد علاوه بر 20 درصد تلاش شد تا سایر پرداخت مانند رفاهیات، عائله‌مندی و اضافه‌کاری نیز افزایش یابد. وی گفت: تلاش است امسال با پایین نگه‌داشتن تورم این امکان فراهم شود که افزایش حقوق و دستمزد به رفاه مردم منجر شود. معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر در شرایط تورم بالا، حقوق و دستمزد را افزایش دهیم و رفت‌وبرگشت بین تورم و دستمزدها باشد کمکی به افزایش رفاه و معیشت کمک نمی‌کند و همان‌طور که در سال گذشته تورم کاهش قابل‌ملاحظه داشت تلاش دولت بر این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم. /تسنیم

اخراج کارکنان تسلا 

به نقل از رویترز، محتوای یک متن ارسالی از سوی ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، به کارکنان این شرکت خودروسازی حاکی از آن است که تسلا می‌خواهد ۱۰ درصد از نیروکار خود را اخراج کند. ارزیابی‌ها حاکی از آن است که با توجه به آمار ۱۴۰ هزار نفری کارمندان تسلا، در این طرح قرار است در مجموع حداقل ۱۴ هزار نفر از کارکنان تسلا در سراسر جهان از کار بیکار شوند.

ماسک در شبکه اجتماعی X، توئیتر سابق، در این باره نوشته که هر پنج سال یکبار ما باید شرکت را برای دور بعدی رشد بازطراحی و سازماندهی کنیم. نکته جالب آنکه از آخرین باری که ماسک دست به اخرج گسترده نیروهای تسلا زده تنها ۲ سال گذشته است. در آن زمان ماسک به مدیران تسلا گفته بود که من نسبت به اقتصاد آمریکا حس بسیار بدی دارم و تعداد کارکنان تسلا نیز بیش از حد زیاد است. تسلا طی ماه‌های گذشته با افزایش شدید رقابت در بازار جهانی خودروهای برقی به خصوص از سوی تولید کنندگان چینی روبرو شده و از سوی دیگر فروش خودروهای تولیدی این شرکت در بازار آمریکا نیز کاهش یافته است.

طلب چند میلیون دلاری توانیر از یک شرکت ترکیه ای 

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر اظهار کرد: بیش از یک دهه پیش قراردادی بین شرکت توانیر از ایران و شرکت خصوصی ترکیه‌ای گنت منعقد شد که در سال‌های منتهی به ٢٠١۶ میلادی به دلیل امتناع شرکت مذکور در پرداخت بدهی بابت واردات برق از ایران، صادرات به این کشور قطع و متوقف شد. وی افزود: بر این اساس شرکت توانیر مطالباتی حدود ٢٦٣ میلیون دلار از شرکت یاد شده بابت بهای برق فروخته شده دارد که به رغم تمام پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از جمله مذاکرات طرفین و تلاش‌های دیپلماتیک از مجاری مختلف، همچنان بلا وصول مانده است. به گفته مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق توانیر، شرکت توانیر به منظور وصول مطالبات خود، قصد طرح اختلاف در مرجع داوری پیش بینی شده در توافقنامه فی‌مابین را دارد که مطابق آن مؤسسه داوری سوئیس به عنوان مرجع داوری انتخاب شده است.

 

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها خلاف قانون است
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • «وعده صادق» ضربه شصت ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطع نامه علیه ما تصویب کند