Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر دومین جشنواره سراسری موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه از راه‌یابی ۴۸ اثر به بخش نهایی این رویداد هنری در تبریز خبر داد.

«غلامرضا میرزازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از استقبال هنرمندان سراسر کشور از این رویداد هنری خبر داد و اظهار داشت: در مجموع 155 اثر در سه بخش تولیدی، گروه نوازی و سرود به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر دومین جشنواره سراسری موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه با اشاره به این‌که هنرمندان استان‌های مختلف برای شرکت در این جشنواره آثار خود را ارسال کرده بودند، افزود: هنرمندان استان‌های قم، اصفهان، خراسان جنوبی، لرستان، تهران، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، مرکزی و آذربایجان‌شرقی دراین جشنواره حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد؛ 20 اثر در بخش تولیدی، 16 گروه نوازی و 12 گروه در بخش سرود توسط هیأت انتخاب  به مرحله نهایی جهت داوری راه یافتند. مهداد کرباسی، رحیم نظری، بابک بهجت، ایوب شهبازی، محمد رنجی  و حسن جداری؛ اعضای  هیات انتخاب جشنواره بودند که کار بررسی و انتخاب آثار را انجام دادند.

میرزازاده با اشاره به این‌که گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره در روزهای ١١ و ١٢ تیرماه با اجرای زنده و در حضور هیات داوران و تماشاگران باهم به رقابت خواهند پرداخت، افزود: اختتامیه جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه با حضور هنرمندان عرصه موسیقی کشور؛ ١٣ تیر با معرفی برگزیدگان هر بخش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اسفندیار قره باغی، محمد گلریز، هادی آرزم، مهداد کرباسی، ایوب شهبازی، حسن اسکندری اعضای هیأت داوران بخش گروه نوازی و آثار تولیدی هستند، همچنین شاهرخ پناهی فرد، محمد ملکی اصل و حسین ولی پور اعضای هیأت داوران بخش سرود جشنواره خواهند بود.

دبیر دومین جشنواره سراسری موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه افزود: قرار است در اختتامیه ضمن تجلیل از برگزیدگان جشنواره، در هر دو بخش از بهترین آهنگساز، تنظیم کننده، شاعر، نوازنده و خواننده نیز با اهدای جوایزی تقدیر شود.

گفتنی است، این جشنواره به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، به همت انجمن موسیقی استان و با مشارکت معاونت فرهنگی هنری سپاه عاشورا، سازمان بسیج هنرمندان، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و حوزه هنری آذربایجان شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت مجلس مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون مساجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها میرزازاده تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • صعود شرقی‌های قاره‌کهن به مرحله یک‌چهارم نهایی