Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@16:16:11 GMT

ترامپ و قرص مفیدی به نام فوتبال

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۷۹۵۷

ترامپ و قرص مفیدی به نام فوتبال

رئیس جمهور آمریکا پس از روزهای سیاسی پرکار اخیر، مجالی برای دخالت در امور غیرسیاسی هم یافته است.

به گزارش مشرق، جام‌جهانی زنان فرصت مغتنمی برای اظهار نظر و دیدگاه‌های متفاوت در بحث برابری جنسیتی به وجود آورده اما ظاهراً قرار نیست همه بحث‌ها به این زمینه محدود شود!

نشان به آن نشان که دونالدو ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه جنگ روانی علیه کشورهای مخالف با آرمان‌هایش، مشغول انتقاد از تیم ملی زنان آمریکا و صحبت از درآمد فوتبالیست‌ها شده تا از این طریق، اندکی چهره عوض کند!

انتقاد به خاطر نخواندن سرود

رئیس جمهور آمریکا از «مگان رپینو»، بازیکن تیم بانوان کشورش به خاطر نخواندن سرود ملی در جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در یک مصاحبه گفت درست نبود بازیکن سیاتل ریگن هم تیمی‌هایش را در خواندن سرود همراهی نکرد. البته اعتراض ترامپ نسبت به کاپیتان تیم ملی در مقایسه با انتقادات قبلی‌اش خیلی شدید نبود. او در گذشته اعلام کرده بود ورزشکارانی که به نشانه اعتراض سرود ملی را نمی‌خوانند، نباید در کشور او باشند! برای متوجه شدن دلیل این کار هافبک آمریکایی باید به ۳ سال قبل برگردیم؛ زمانی که کالین کاپرنیک به نشانه اعتراض نسبت به رفتار نژادپرستانه پلیس با سیاهپوستان، هنگام نواخته شدن سرود زانو زد. کاپرنیک با انتقاد برخی رسانه‌ها آمریکایی، دولتمردان این کشور به خصوص ترامپ و فدراسیون فوتبال آمریکایی مواجه شد. در نهایت او در لیست فروس قرار گرفت اما هیچ تیم آمریکایی حاضر نشد به کاپرنیک پیشنهاد دهد. با این حال نحوه اعتراض او از بین نرفت و صدها ورزشکار به او ملحق شدند و مانند کاپرنیک اعتراض کردند. به عنوان مثال تیم بسکتبال بانوان لسآنجلس اسپارکس هنگام نواخته شدن سرود ملی در سال ۲۰۱۷ در رختکن ماند. رپینو مانند کاپرنیک شروع به اعتراض کرد. کاپیتان تیم ملی از سال ۲۰۱۶ اعتراض‌های خود را آغاز کرد تا اینکه فدراسیون فوتبال آمریکا تصمیم گرفت یک قانون بگذارد تا همه فوتبالیست‌های زن و مرد هنگام نواخته شدن سرود سرپا باشند. پس از آن رپینو مجبور شد به این قانون عمل کند اما به نشانه اعتراض سرود را نمی‌خواند.

اظهارات سیاست‌مدارانه درباره تبعیض جنسیتی

دایره دخالت‌های فوتبالی ترامپ تنها به این مورد محدود نشد. او پیش از این و همزمان با داغ شدن ماجرا تبعیض در درآمد بازیکنان مرد و زن به نوعی به کمپین ایجاد شده از سوی ماراتا، ستاره بزرگ فوتبال پیوست؛ با این تفاوت که ترجیح داد نیمه مردانه فوتبال را از خودش ناراحت نکند. به همین دلیل کاملاً سیاست‌مدارانه حرف زد: «من عاشق تماشای فوتبال زنان هستم و من فکر می‌کنم بازیکنان این رشته واقعاً با استعداد هستند. از نظر من باید در منظر اقتصادی نیز فعالیت بیشتری در مورد فوتبال بانوان انجام شده و منابع مالی بیشتری به این عرصه تزریق شود. می‌توان با جذب ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو درآمد بیش‌تری برای فوتبال مردان رقم زد اما این تبعیض و شکاف قابل قبول نیست. اگرچه من در این رابطه موضع خاصی ندارم اما باید این مساله بررسی شود!»

اعتقاد یا نمایش؟

برای یک تاجر بی‌اطلاع از فوتبال، این اظهارات کمی نمایشی به نظر می‌رسد. ترامپ هیچ پیشینه‌ای در هواداری از فوتبال ندارد و تا پیش از داغ شدن اقدامات اخیرش در عرصه سیاست، هیچ سخن خاصی از او درباره فوتبال در جراید و شبکه‌های اجتماعی به چشم نمی‌خورد اما حالا همزمان با زوم شدن رسانه‌های دنیا، سعی کرده با اظهارات فرا سیاسی، اندکی از چهره جنگ طلبانه‌ای که ساخته، فاصله بگیرد. به نظر می‌رسد این اظهارات بیش از آنکه از سر علاقه و اعتقاد شخصی باشد، نتیجه اطلاع یافتن از فواید بهترین قرص فراموشی دنیا یعنی فوتبال باشد!

منبع: وب سایت برنامه نود

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال آمریکا ترامپ جام جهانی زنان رفتار سیاستمداران سرود ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی،   در نشست با کانون‌های فعال حوزه سرود آذربایجان غربی گفت: سرود یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حفظ روحیه حماسی مردم در تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان است.   وی افزود: هویت بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه‌های سرود امری مهم و ضروری است.   رضایی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، نقده و میاندوآب در حوزه سرود پیش‌رو هستند، ادامه داد: آموزش تخصصی مربیان گروه‌های سرود و اعضای آن‌ها از اولویت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی می‌باشد.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: دغدغه ما بر این است که میزبان جشنواره سرود کشوری باشیم که ظرفیت بزرگی برای کانون‌های فرهنگی و هنری فعال خواهد بود.   رضایی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد باید بیشتر و بهتر استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی! (عکس)
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است