Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از این میزان محصول برداشت شده، ۳۲۰ هزار تن گندم، ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا و ۵۰ هزار تن جو بوده که به ترتیب از سطح حدود ۱۰۵ هزار هکتار مزارع گندم، ۱۴ هزار هکتار مزارع کلزا و ۲۲ هزار و ۶۵۰ هکتار جو این شهرستان برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از مجموع محصول برداشت شده گندم تا الان ۱۳۰ هزار تن تحویل مراکز خرید دولتی و بقیه تحویل مراکز بخش خصوصی شده و از تمامی کلزای برداشت شده نیز مقدار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن تحویل مراکز خرید دولتی و بقیه هم مستقیماً توسط کشاورزان یا به کارخانه‌های روغن کشی و یا به اشخاص حقیقی تحویل شده است.

نورا تصریح کرد: محصول جو تولید شده در شهرستان نیز به دلیل پایین بودن قیمت تضمینی آنکه هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۶۰۰ ریال تعیین شده بود، کشاورزان محصول خود را یا به صورت توافقی فروخته و یا آن را برای مصارف دامی خود ذخیره کردند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: امسال برداشت محصولات پاییزه این شهرستان بدون حادثه‌ای (آتش سوزی مزارع) پایان یافت و بخش قابل توجهی از بهای محصول برداشت شده نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با ۱۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی که بخش اعظم آن به کشت گندم، جو و دانه روغنی کلزا اختصاص می‌یابد، از شهرستان‌های برتر گلستان و کشور در تولید این سه محصول، بویژه گندم است.

/‌۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول کشاورزی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب امروز در حاشیه در بازدید از مزارع کلزای این شهرستان، گفت: امسال با افزایش ۲ برابری کشت‌کلزار در مزارع این شهرستان نسبت به پارسال، در ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی محصول‌کلزا کشت و پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت‌کلزا به دلیل نیاز کشور به دانه‌های روغنی و اثربخشی مناسب این محصول در تناوب زراعی با غلات، از اولویت‌های جهادکشاورزی است، افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح، میزان هزار و ۹۰۰ کیلوگرم بذرکلزا از انواع ارقام هیبرید برای کشت در بین کلزاکاران میاندوآب توزیع شد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: در راستای بهبود تغذیه محصول‌کلزا، ۱۷۸ تن انواع کود‌های‌شیمیایی‌یارانه‌دار و از محل اعتبارات طرح افزایش دانه‌های روغنی ۸۵۰ لیتر کودریزمغذی در بین کلزاکاران این شهرستان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح روستا‌ها و فضای‌مجازی، تاکنون در ۴۱۰ هکتار از مزارع‌کلزا در ۲ مرحله با آفت‌شته مومی و در یک مرحله با علف‌های‌هرز مبازره انجام گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های تولیددانه‌روغنی در استان به شمار می‌رود، یادآور شد: دانه‌روغنی‌کلزا به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تأمین می‌شود، به منظور قطع وابستگی کشور در این خصوص و عمل به فرامین رهبر‌معظم‌انقلاب در زمینه افزایش تولید روغن در داخل کشور، توسعه و ترویج کشت این محصول استراتژیک یکی از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی بوده که در این شهرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان حدود ۹۵۰ هزار تُن از این میزان اراضی تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران