Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@15:41:57 GMT

معامله قرن فرصتی برای نابودی مساله فلسطین است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۸۰۱۹

معامله قرن فرصتی برای نابودی مساله فلسطین است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،«عبدالباری عطوان» روز چهارشنبه در روزنامه «رأی الیوم» نوشت: اغلب کشورهای عربی نشست اقتصادی منامه را تحریم و تنها نمایندگان کشورهای ائتلاف خود خوانده موسوم به «ناتوی عربی» در آن حضور دارند، این موضوع نشان دهنده احساسات واقعی مردم در کشورهای عربی در برابر توطئه دولت آمریکا است که اساس سیاست آن بر توهین و اهانت به ملتهای عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امت عربی نوید آن می‌دهند که این مردم بیدار و آگاهند و در آینده نزدیک به زنجیره این کرنش‌ها و تسلیم شدن‌ها از سوی برخی سران عرب در برابر واشنگتن پاسخ خواهند داد.

عطوان افزود: منتظر بودیم تا آمریکا یا دولت بحرین میزبان این نشست، اسامی شرکت کنندگان در آن را اعلام کند، اما پس از انتظار طولانی چیزی اعلام نشد و این نشست آغاز و «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سکو حاضر شد و همانند یک استاد تجربیات خود در زمینه خرید و فروش املاک را به سران عرب بازگو کرد و شرکت کنندکان از کشورهای عربی نیز تلاش می‌کردند تا جلوی لنز دوربین‌ها قرار نگیرند و رسوا نشوند.

این تحلیلگر اضافه کرد که حضار در نشست منامه با جملات کوشنر مبنی بر اینکه معامله قرن در واقع فرصت قرن است، موافق بودند. ولی این فرصتی برای شروع جا انداختن طرح نابودی مسأله فلسطین است که خود او (کوشنر)، ترامپ و صهیونیست‌ها از جمله «بنیامین نتانیاهو» در رأس نژادپرستان، قاتلان و غاصبان، معامله قرن را دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد که کوشنر در سخنان خود از فلسطینی‌ها سخنی نگفت و تنها از لفظ «مردم» برای شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه باختری و مناطق دیگر استفاده کرد، گویا اینها یک ملت نیستند، بلکه صرفاً ارقام بدون هویت و اسم هستند که باید آنها را این‌طور یاد کرد، در حالی که سروران و جنس پاک تنها اسرائیلی‌ها بودند و تعجبی نیست که پس از پایان سخنانش هیچکس او را تشویق نکرد.

عطوان در ادامه نوشت: طی چهل سال روزنامه نگاری، هیچ گاه خیال نمی کردم روزی روزنامه نگاران صهیونیست با آزادی و در امنیت در یکی از پایتخت‌های عربی جولان دهند و باعث تلخ کامی است که این روزنامه نگاران به گذرنامه های خود در برابر دوربین‌ها مباهات کنند، این امر زبان درازی آنها به روزنامه نگاران همانند من است.

وی همچنین افزود: از سوی دیگر «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس در صف اول شرکت کنندگان در این نشست بود، در حالی که هنوز آثار خون میلیون‌ها کودک، زن و مرد بی گناه عراقی بر دستان او است و این خود شاهدی است که با آن می‌توان طرح آمریکا و اسرائیل را که از منامه آغاز شده برای قرار دادن منطقه عربی تحت قیمومیت اسرائیل را درک کرد.

وی اضافه کرد: کوشنر پیش از شروع این نشست در گفت و گو با شبکه خبری «الجزیره» ابتکار عمل صلح عربی را بشدت تحقیر کرد و گفت که این طرح، صلح را تأمین نمی‌کند و در حقیقت سرزنش خود را روانه صاحبان طرح صلح عربی کرد، ولی به موضع اسرائیل و خواسته این رژیم که بلعیدن کل اراضی فلسطینی و اخراج ساکنان آن و محو آنها از روی نقشه برای همیشه است، اشاره ای نکرد.

این تحلیلگر با انتقاد شدید از کشورهای عرب برای شرکت در نشست منامه نوشت: نمی‌دانیم دولت‌های عربی چگونه در این نشست حضور داشتند، در حالی که کوشنر از اسرائیل به عنوان طرفی دارای حاکمیت یاد می‌کرد که حق دارد تا پایتخت داشته باشد که احتمالاً از نظر وی پایتخت آن باید قدس باشد. آیا مساله قدس برای مقام های عرب هیچ دارای ارزش دینی، معنوی، ملی نبود، پس عزت و کرامت و اعتقاد آنها کجا رفته است.

وی افزود: کسانی که در نشست منامه شرکت کردند، برای قدس و فلسطین و کمک به مساله عربی و اسلامی در آن حضور نیافتند، بلکه برای اعلام سرسپردگی به ترامپ و داماد وی و اعلام حمایت از جنگ قریب الوقوع با کشور اسلامی ایران بود، در حالی که در این جنگ کل این کشورها نیز در آن نابود خواهند شد و خود آنها هیزم این جنگ هستند.

عطوان تاکید کرد که حقوق عربی و اسلامی با صدور اعلامیه «بالفور، اشغال ۱۹۴۸ و شکست سال ۱۹۶۷ و نیز معامله قرن کوشنر و ترامپ و به دست دسیسه گران عرب که به سوی نشست منامه شتافتند، از بین نخواهد رفت و مساله فلسطین همچنان پابرجا است و میلیون‌ها انسان شریف از امت اسلامی و عربی آن را یاری خواهند کرد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند

تین نیوز

پس از گذشت بیش از یک سال از نوسانات بی سابقه قیمت در بازار گاز طبیعی اروپا، معامله گران دوباره مضطرب شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالی که تقاضا همچنان ملایم مانده و اروپا با بالاترین ذخایر ثبت شده از فصل گرمایش خارج شده است، بازیگران صنعت که هفته جاری در کنفرانس فلیم (Flame) در آمستردام گرد هم آمدند، شاهد ریسک های رو به صعود هستند و قیمتها هم واکنش نشان می دهند.

نگرانی ها شامل ابهامات نسبت به جریان باقی مانده صادرات گاز روسیه از طریق اوکراین و افزایش تقاضا برای گاز در آسیا است. پس از سپری شدن دو زمستان ملایم متوالی، احتمال دارد زمستان آینده سردتر از حد معمول باشد که باعث افزایش مصرف خانگی می شود.

کارا مک دونالد، مدیر تامین و منشا ال ان جی و سوختهای پاک در شرکت RWE AG در این باره گفت: آیا از بحران خارج شده ایم؟ فکر می کنم خیلی زود است که بگوییم. اگر زمستان سردی داشته باشیم، امسال، سال آینده، انعطاف پذیری در بخش تقاضا، کاهش خواهد یافت.

نگرانی ها در بازار معاملات آتی خود را نشان می دهند. قراردادهای زمستان آینده، گرانترین قراردادها در منحنی هستند.

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، اروپا تا حد زیادی واردات گاز طبیعی مایع از منابع دیگر از جمله آمریکا، خاورمیانه و آفریقا را جایگزین واردات گاز روسیه از طریق خط لوله کرد اما کشورهایی مانند اتریش و اسلواکی هنوز بیشتر سوخت خود را از طریق مسیر قدیمی از روسیه، تامین می کنند.

این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. یکی از مدیران شرکت گاز تی اس او اوکراین در اظهاراتی در کنفرانس فلیم، هرگونه توافقی را که اجازه می دهد گاز روسیه پس از اتمام مدت قرارداد فعلی در پایان سال ۲۰۲۴، ترانزیت شود را منتفی اعلام کرد. آندری پروکوفیف گفت: هیچ ظرفیتی در مرز مزایده نخواهد شد.

مارکو سالفرانک، رئیس قاره ای تجارت کالا اروپا در شرکت اکسپو هولدینگ گفت: در حالی که به نظر نمی رسد معامله گران به طور کامل برخی جریان ها را منتفی بدانند، چنین اظهارنظرهایی یک علامت سوال بزرگ ایجاد می کند.

ریسک های نوسان پس از این که قیمتها از رکورد مشاهده شده در اوج بحران انرژی نیمه دوم سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا کردند، دوباره افزایش یافته اند.

پاتریک دوگاس، مدیر تجارت ال ان جی در شرکت توتال انرژی در کنفرانس «فلیم» گفت: رقابت میان اروپا و آسیا برای ال ان جی، به قوت خود باقی می ماند.

واردات ال ان جی چین در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش یافته است و همزمان، نشانه هایی از افزایش تقاضا از سوی بازارهایی در تایلند و مصر هم وجود دارد. مانند اروپا، بیشتر خرید ال ان جی در آسیا، در فصل گرمایش نیمکره شمالی انجام می شود.

 سالفرانک اظهار کرد: اگر ما به بازار برای زمستان آینده نگاه کنیم، یک نرخ اضافی ریسک وجود دارد.

سایر مسائلی که توسط معامله گران در این کنفرانس ذکر شد، شامل اختلالات احتمالی در آمریکا در طول فصل توفان در سال جاری و مشکلات در تاسیسات تولید بود. مختل شدن فعالیت تاسیسات فری پورت در گلف کاست آمریکا یا نروژ که اکنون بزرگترین تامین کننده گاز اروپا است، قیمتهای اروپایی را در دو سال گذشته افزایش داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گرگور پِت، تحلیلگر ارشد در شرکت یونیپر در این باره گفت: مسئله آنچه که واقعا اتفاق می افتد، نیست بلکه آن چیزی است که افراد انتظار دارند اتفاق بیافتد. این مسئله، به نوبه خود باعث افزایش قیمت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟