Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بازدار ظهر امروز چهارشنبه در جریان سفر آیت‌الله تقوی رئیس شورای عالی زکات کشور به لرستان، اظهارکرد: امسال سال پربارانی داشتیم اما پراکنش مناسبی نداشتیم بدین معنا که از اواسط فروردین به بعد بارش باران نداشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار هکتار جو دیم، ۱۹۵ هزار هکتار گندم دیم و ۹۰ هزار هکتار حبوبات دیم در لرستان زیر کشت رفته است، خاطرنشان کرد: امسال با خشکسالی کشاورزی مواجه بودیم البته به لحاظ هیدرولوژی و ذخیره آب سال خوبی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان برآورد اولیه برداشت گندم از مزارع لرستان را ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم این در حالی است که سطح زیر کشت گندم اراضی آبی لرستان ۵۰ هزار هکتار است.

بازدار با تاکید بر اینکه بیشترین خسارت سیل به کشاورزی لرستان بود، تصریح کرد: سیل هر چه در حاشیه رودخانه بود را دچار آسیب شدید کرد.

وی خدمات رسانی پس از سیل به کشاورزان را مطلوب و جهادی برشمرد و گفت: بعد از سیل ۹۰ درصد جاده‌های مزارع و کانال‌های آبیاری و ایستگاه‌های پمپاژ وارد مدار شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه فعالیت ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، ایجاد ۳۵۰ کیلومتر جاده، ایجاد ۲۵۰ کیلومتر کانال و راه‌اندازی شبکه برق با مشارکت مردم تنها بخشی از فعالیت‌های جهاد کشاورزی لرستان برای کمک به کشاورزان آسیب دیده از سیل اخیر است، اضافه کرد: تعداد ۷۰ دستگاه ترانسفورماتور را تعمیر کردیم و ۹ ایستگاه پمپاژ برای مردم راه اندازی شد.

بازدار، انجام ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری را از اقدامات مهم جهاد کشاورزی لرستان بعد از سیل پلدختر اعلام کرد و افزود: با مشارکت نیروهای جهادی ۱۰۰ هکتار باغ را زنده کردیم و این روند ادامه دارد این در حالی است که ۱۴ هزار پرونده برای کشاورزان تشکیل شده است.

کد خبر 4651571

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند