Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای سال ۹۸ پیش‌بینی می‌کردیم ۸۰۰۰ مگاوات کمبود تولید برق خواهیم داشت که نیمی از آن به دلیل کاهش بارندگی سال گذشته بود. به لطف خداوند با بارش‌های امسال، این نگرانی رفع شد.

وی ادامه داد: برای ۴۰۰۰ مگاوات دیگر باید برنامه‌ریزی جهت تولید و مدیریت مصرف می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا تعداد قابل توجهی نیروگاه به مدار آمدند و برنامه‌های مدیریت مصرف نیز آغاز شده است.

اردکانیان با بیان اینکه باید حدود ۳۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف انجام دهیم، گفت: این اقدام را از مجموعه دولت آغاز کردیم و تغییر ساعت کار ادارات در راستای مدیریت مصرف برق است.

وزیر نیرو گفت: سال گذشته از ۵۷ هزار مگاوات اوج بار مصرف، ۲۳ هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های سرمایشی بود که ۴۵۰۰ هزار مگاوات از آن هم برای دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های عمومی بود.

وی تاکید کرد: امسال افزایش دما نسبت به سال گذشته هم زودتر شروع شد و هم نسبتاً فراگیر است، یعنی این‌طور نیست که یک نقطه گرم باشد و نقطه دیگر گرم نباشد. ما برای هر یک درجه افزایش دما در سطح کشور، باید ۱۳۹۰ مگاوات تولید برق بیشتری داشته باشیم.

اردکانیان گفت: درخواست ما از همه مصرف کنندگان چه بخش‌های تجاری و چه خانگی این است که رعایت لازم را بکنند. اساس ما این است که امسال بتوانیم به خوبی مصرف برق را مدیریت کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه خوشبختانه امسال بخش عمده سد‌های ما وضعیت خوبی دارند، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳۴۰ شهر کشور تحت تنش آبی بود و مشکل آب شرب داشت، ولی امسال قطعاً شرایط بهتر است.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به وضعیتی که مخزن سد زاینده‌رود دارد، با توجه به برنامه‌ریزی که کردیم می‌توانیم پس از ۱۱ سال، برای کشت تابستانه رهاسازی آب داشته باشیم. این نقش مهمی در معیشت کشاورزان دارد. البته به استاندار اصفهان اعلام شده که ما باید تا پایان تابستان ۴۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره آبی برای کشت پائیز داشته باشیم.

اردکانیان در ادامه با اشاره به موضوع مدیریت مصرف برق گفت: ما برای این مساله فقط روی افزایش تعرفه‌ها حساب نکرده‌ایم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزیر نیرو جلسه هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی

محمدباقر حیدری نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی، با اشاره به مصوبه هیأت وزیران درخصوص رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی، گفت: پیش از آنکه تعرفه‌های خدمات پزشکی در هیات وزیران مطرح شود، در ابتدا شورای عالی سلامت رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی را تصویب کرد، هرچند که با همان افزایش ۴۶ درصدی هم جامعه پزشکی توان ارائه خدمات مطلوب به جامعه مورد نیاز را نداشت، اما درنهایت رشد ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی به تصویب رسیده است.

وی افزود: عده‌ای تصور دارند که تمام مبلغ با این افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها، دستمزد پزشکان است و آن را با میزان افزایش دستمزد کارگران و کارمندان مقایسه می‌کنند، این درحالیست که کمتر از ۱۰ درصد این رقم سهم ویزیت پزشکان را شامل خواهد شد. تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی معادل دستمزد پزشکان نیست و اجزای تعرفه شامل جزء حرفه‌ای و جزء فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویر برداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است.

نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تأکید بر اینکه درخواست جامعه پزشکی این بود که بهای تمام شده خدمت را در نظر بگیرند و براساس کار کارشناسی در این زمینه تصمیم‌گیری شود، یادآور شد: طی ۱۲ سال گذشته، دستمزد اعمال جراحی پزشکان چه در بخش خصوصی و چه دولتی دو برابر نشده است، اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که کدامیک از خدمات طی این مدت چندین برابر نشده است؟

حیدری معتقد است که افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌ها باعث خواهد شد جامعه پزشکی توان ارائه خدمات مطلوب به بیماران را نداشته باشند و ادامه داد: این موضوع موجب فشار وارد شدن به بیمارستان دولتی خواهد شد. از سوی دیگر نیز بخش دولتی به تنهایی گنجایش ارائه خدمات به بیماران را ندارد. با این کار نمی‌دانم باید چه پاسخی به جامعه پزشکی داد؟.

وی بیان کرد: اگر راهکاری در این زمینه اندیشیده نشود، موجب تعطیلی مراکز درمانی یا کاهش ارائه خدمات بهتر به جامعه خواهد شد.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهرستان میبد + عکس
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!