Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح آبخوان‌داری خراسانلو در شهرستان ابهر با تامین اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی همچنان در حال اجرا و تکمیل است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، جعفر بیات با اشاره به اینکه پروژه آبخوان‌داری روستای خراسانلو به عنوان یکی از طرح‌های اثربخش در حوزه آبخوان‌داری و آبخیزداری استان به‌شمار می‌رود، افزود: این طرح با اعتبارات صندوق توسعه ملی و با تخصیص 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در حال احداث و تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با اجرای پروژه آبخوان‌داری خراسانلو تثبیت اشتغال حدود 7000 نفر صورت می‌گیرد.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، هدف از اجرای این طرح را تعادل‌بخشی به سفره آب زیرزمینی دشت شبه بحرانی ابهر - خرم‌دره که سالانه بیش از یک متر افت دارد، اعلام کرد.

به گفته بیات، اقدامات تعادل‌بخشی در دیگر نقاط مشرف به دشت ابهر – خرم‌دره از جمله حوزه آبخیز ویستان، الوند، و والایش نیز از چند سال اخیر کلید خورده و اجرای آن همچنان تداوم دارد.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه شنا کردن در حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ممنوع است، تاکید کرد: اهالی روستاهایی که در حاشیه حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ساکن هستند، همچنین مردم غیربومی که برای گردش به این نقاط می‌روند از شنا کردن در حوزه‌های آبخیز به علت باتلاقی بودن آن‌ها خودداری کنند.

وی به بهره‌برداران حوزه‌ها نیز توصیه کرد که در حفظ و حراست تابلوهای اخطار و هشدار نصب شده از سوی اداره‌کل در حاشیه مخازن پروژه از بروز هرگونه حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج قزوین
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه