Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: آمریکا با تحریم مقام معظم رهبری به عنوان صاحب فتوای حرام بودن سلاح های هسته ای اجماع جهانی را در خصوص اینکه آنها دنبال مذاکره با ایران هستند و کشور ما مخالف مذاکره است، از دست می دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

­علی ربیعی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: رئیس جمهور آمریکا ادعای مذاکره می‌کند و نشان می‌دهد که ما می‌خواهیم مذاکره کنیم، ولی مذاکره کننده را تحریم کرده و صاحب فتوای تحریم سلاح‌های هسته‌ای را هم تحریم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من فکر می‌کنم این اقدامات هم برای مردم ما و هم برای جهانیان نقابی است که می‌خواهند با آن اجماعی که در سطح دنیا علیه ایران به وجود بیاورند و اعلام کنند که من دنبال مذاکره هستم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه این توهین به یک ملت است ادامه داد: آمریکا نهاده ها وارگانهایی را میخواهد تحریم کند که مدیران آن نهاد از دفتر رهبری انتخاب شده اند و به نظر می رسد مهم ترین آنها پتروشیمی است.


ربیعی گفت: این کار آمریکا غیر متعارف است و از جنبه اقتصادی و عملی چیز زیادی اضافه نمی کند.


وی افزود: اگر آقای ظریف را بخواهند تحریم کنند ( که البته شواهد نشان می دهد خیلی جدی نیز نیست) در حقیقت می خواهند خودشان را از گفتگو تحریم کنند.


ربیعی با بیان اینکه  ما درمقابل تحریم ها ساز و کارهای مناسب خود را داریم ادامه داد: آنها تصورمی کردند که پس از هر تحریمی نوسان بزرگی در اقتصاد ایران رخ می دهد درحالی است که نه تنها این موضوع رخ نداده بلکه اثر معکوس نیز داشته است.


ربیعی در خصوص برگزاری نشست خبری رئیس جمهور گفت: برنامه های رییس جمهور به من واگذارشده و بنا  داریم در 8 ماهه باقی مانده از  سال 98 برنامه های مقطعی برای رییس جمهور پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: من از نزدیک با شهید بهشتی ارتباط داشتم و شخصیت ایشان درس آموزی‌های زیادی را برای ما دارد و ادب و دانش وی مثال زدنی بود.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند تکرار منش شهید بهشتی هستیم، ادامه داد: تفکر وی در اعتقاد به کار تشکیلاتی یکی از ضعف‌های امروز ماست که باید روی آن کار کرد و تروریسم کور سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و توهم ایدئولوژی، این صدای حق و منطق را کور کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز بحث لغو روادید میان ایران و چین در راستای سهولت ارتباط بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از مباحث، اصلاح ساختار بودجه بود که این اصلاح هم اصلاحات پارادایمی است و امیدوارم وابستگی ما در این زمینه به نفت کم شود.


ربیعی درباره حادثه برخورد پلیس در پارکی در شرق تهران گفت: اطلاع دارم که رئیس جمهور با وزیر کشور در این زمینه صحبت کردند.

وی با بیان اینکه این موضوع نیازمند رسیدگی قضائی است، افزود: اساساً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است، ولی نوع واکنش مأموران قانون با جرم- اگر برفرض جرمی صورت گرفته- قطعاً این روش قابل قبول نیست و مطمئن هستیم رئیس شورای امنیت کشور هم در این زمینه تذکر لازم را داده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید به سمتی برویم که روش‌های مناسب را با موضوعات مختلف داشته باشیم گفت: اجازه بدهید موضوع به یک جامعیتی برسد که نتیجه آن را اعلام کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: فرمانده نیروهای انتظامی هم از این نوع برخورد راضی نبوده و همین اندازه به ما کمک خواهد کرد تا روش‌هایی اتخاذ شود که افراد نسبت به این نوع روش‌ها آگاه شوند و مأموران ما باید بدانند در کنار زحماتی که می‌کشند از روش‌هایی که غیرقانونی و غیرشرعی است استفاده نکنند، چرا که این روش‌ها از سوی نظام، دولت و فرماندهان خودشان قابل قبول نیست.

سخنگوی دولت در مورد گرانی های به وجود آمده برای اقشار مختلف مردم و عدم ارائه گزارش از سوی دولت در مورد بودجه واردات کالاهای اساسی اظهار کرد: از این 14 میلیارد دلار، یک میلیارد دلار لاستیک و کاغذ، سه میلیارد دارو، و ده میلیارد برای خوراک انسان و دام بوده است؛
در هفته گذشته در چهار ماهه اول نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و پنج میلیارد دلار آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ما هیچ تصمیمی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم، گفت: تحریم ها فشار بر مردم آورده است، در دولت یازدهم رشد به سمت بالا بود، تورم تک رقمی بود، الان هم موسسات بین الملل اعلام کردند ما سال دیگر رشد اقتصادی خواهیم داشت.

ربیعی افزود:‌ فشار روی طبقات حقوق بگیر بالاست و اگر مراقبت نشود دهک های متوسط به دهک های پایین می روند، نمی گویم همه تصمیمات درست بوده ، اما از سر دلسوزی اقداماتی صورت گرفت.

ربیعی درباره نظر مجلس و اختلاف با دولت و شکایت از دولت بابت افزایش حقوق کارمندان گفت: هم اینکه حقوق ها منتشر می شود نشان از صداقت دولت است؛ در آن حدی که می دانم برداشت های مختلف از این رویه در مجلس وجود دارد، اطلاعات تخصصی را از آقای نوبخت بپرسید.

وی در ادامه تاکید کرد که دولت تصمیمی برای کاهش زمان ساعات اداری ندارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر میان روحانی و جهانگیری گفت: قطعاً اینطور نیست و آقای روحانی با کسی تعارف ندارد و اگر کسی نتواند با وی کار کند، حتماً به سمت تعویض وی می رود. اما خوشبختانه چنین کسی را در دولت نداریم و هیچ برنامه ای هم برای تعویض در دولت وجود ندارد.

ربیعی افزود: به هر حال مشکلاتی در تعارض ساختاری میان قوا قطعاً وجود دارد و رئیس جمهور هم به عنوان فرد دوم کشور بر اساس قانون اساسی مایل نیست که سیاست های دولت حتی با سیاست های تصمیم گیری یک نفر در قوهدیگری دچار خدشه شود.

وی تصریح کرد: این بحث نیاز به توضیح بیشتر دارد و شاید رئیس جمهور در برنامه خودش به صراحت بیشتری در این باره صحبت کند. اما قطعاً آن چیزی که رئیس جمهور بیان کرده، تعابیر مختلفی از آن صورت گرفته است و آن بحث صرفاً در راستای بهتر کار کردن دولت در امور بین قوا است و نباید تعابیر مختلفی از آن شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون تشکیل وزارت بازرگانی در دولت، افزود: ما در حال حاضر اختیار بیشتری را برای معاون بازرگانی وزیر صنعت معدن و تجارت در نظر گرفته ایم که وی تحت عنوان قائم مقام وزیر صمت در بازرگانی عمل خواهد کرد و این الگو را دنبال می کنیم و اگر در مرحله بعدی نیاز باشد، تصمیمات دیگری نیز اتخاذ خواهد شد.

ربیعی درباره گزینه تصدی وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: هنوز رئیس جمهور در این باره تصمیمی نگرفته و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با قدرت کارهای خود را دنبال می کند.

وی با اعلام اینکه تخصیص رتبه بندی فرهنگیان هم اعلام شده و اولین تخصیص آن در حال پرداخت است و به زودی اجرا می شود، گفت: اما هنوز رئیس جمهور فردی را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی نکرده و فکر می کنم هنوز به فرد خاصی نرسیده است.

سخنگوی دولت در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مباحثی درباره حجاب مطرح شد، خاطرنشان کرد: بنده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور نداشتم اما در این باره سوال کردم و گفتند که صرفاً چارچوب های کلی بحث مطرح شده است که در کلیات اختلاف نظری وجود نداشته است و باید وارد جزئیات شد تا ببینیم در جزئیات دقیقاً چه مواردی در نظر گرفته شده است.

ربیعی گفت: دیدگاه رئیس جمهور و دولت در این مورد از قبل بیان شده و روشن است و امیدواریم که جنبه های فرهنگی این مسئله بیشتر مورد تاکید قرار گیرد و این جنبه ها، انتظامی و امنیتی نیست بلکه در ساحت فرهنگ باید به این مسئله پرداخته شود و خوشحالیم که در یک نهاد فرهنگی به این موضوع رسیدگی می شود.

سخنگوی دولت درباره تصمیم دولت برای سهمیه بندی حامل‌های سوخت، گفت: تصمیم گیری در این زمینه به دلیل اینکه با زندگی روزمره مردم سروکار دارد و از سوی دیگر اگر تصمیمات سخت و جانکاه را نگیریم، در درازمدت زندگی مردم بدتر خواهد شد، بسیار سخت است.

وی افزود: زندگی مردم برای تصمیم گیران در این زمینه بسیار مهم است به همین دلیل در شورای اقتصادی دولت و نشست سران قوا ساعت‌ها در این خصوص بحث شده تا تصمیم بگیریم کدام الگو در خصوص حامل های انرژی و مالیات و نظام تأمین اجتماعی و به طور کلی نظام درآمدی و هزینه ای به کار گرفته شود.

سخنگوی دولت بابیان اینکه در این زمینه نیازمند اصلاح ساختار هستیم تا بتوانیم به سمت ثبات در اقتصاد کلان و اقتصاد نفت برویم، اظهار داشت: ما به دنبال ارتقای عدالت اقتصادی هستیم، به هر حال با شرایط فعلی مردم به صورت مساوی از یارانه های تعلق گرفته به سوخت استفاده نمی کنند.

ربیعی اضافه کرد: نظر دولت در این حوزه این است که هر گونه تصمیم گیری به نفع طبقات پایین جامعه باشد. رئیس جمهور معتقد است منابع به دست آمده از اصلاح این حوزه به هیچ عنوان نباید به بودجه کشور اضافه شود، بلکه باید به صورت مستقیم در راستای کمک به قدرت خرید مردم تعلق بگیرد.

وی در خصوص اقدامات ایران با توجه به نزدیک شدن به ضرب الاجل ۶۰ روزه برای کشورهای اروپایی برای بهره مند شدن ایران از مزایای برجام، گفت: ما همچنان در حال مذاکره با طرف های اروپایی هستیم تا اروپایی ها سازوکاری را که اتخاذ کرده اند فعال کنند.

سخنگوی دولت می گوید: آنها گفته اند که به سرعت این سازوکار فعال خواهد شد و ما علائمی را در این خصوص دریافت کرده ایم، اما اگر آنها به تعهدات خودشان عمل نکنند، بنا بر آنچه اعلام کرده ایم، بالا بردن سطح غنی سازی خود را از ۳.۶۷ درصد به میزانی است که اعلام خواهیم کرد.

ربیعی با تأکید بر اینکه بنا بر فتوای مقام معظم رهبری تولید و به کارگیری سلاح هسته ای در ایران ممنوع است، گفت: ما بر اساس آنچه اعلام کرده ایم حرکت خواهیم کرد. اروپایی ها نیز ما را به سعه صدر دعوت می کنند، اما ما معتقدیم که سازوکاری که آنها می گویند باید عملکرد خود را نشان دهد.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چه برنامه ای برای کاهش نرخ ارز دارد؟، گفت: برنامه ها و سیاست های ما عدم افزایش نرخ ارز و رساندن نرخ ارز به آن قیمت واقعی جامعه است، اما میزان ارزی که به دست می آوریم و همچنین هیجانات و کنش هایی که مردم به خرج می دهند، این نوسان را ایجاد کرده است که کنترل نوسانات نرخ ارز مهمترین سیاست فعلی دولت است.

وی گفت: با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده ایم، همه تلاش این است که به شکل منطقی و با سازوکارهای بازار بتوانیم نرخ ارز را کنترل کنیم و از افزایش آن جلوگیری کرده و آن را به مرز منطقی خودش برسانیم.


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آفت ملخ هیئت دولت سخنگوی دولت بودجه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان در نشست «ازدواج آسان، عشق پایدار» که با حضور جمع کثیری از دانشجویان واحد رشت در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برکزار شد، گفت: نظامی که امروز در جهان حاکم بوده با مدیریت جریان صهیونیسم جهانی درصدد است جمعیت جهان را به سمت کاهش سوق دهند، از سوی دیگر دانشجویان با افزایش جمعیت خود و طرفدارانش می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت درراستای گسترش سرزمین‌های تحت سلطه خود اقدام کند.

وی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی از سالیان دور با برنامه‌ریزی‌های زیادی که با مدیریت سازمان بهداشت جهانی انجام داد، در کشور شروع به تبلیغ با شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» کرد که این شعار در مدتی کم خیلی پررونق دنبال و تبدیل به یک جریان شد و رفته‌رفته به فرهنگ عمومی جامعه مبدل گشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: به دنبال این مسائل، نگاه فرهنگی جامعه به سویی پیش رفت که موجب افزایش سن ازدواج شد و آنهایی که ازدواج می‌کردند تا مدت‌ها صاحب فرزند نمی‌شدند یا علاقه‌ای به فرزندآوری نداشتند.

صفوی در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه مسئله جمعیت از فاکتور‌های مهم اقتدار ملی یک کشور است، تحدید نسل، یکی از آسیب‌های جدی برای این موضوع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی به این مسئله نگاه ویژه دارند، خاطرنشان کرد: نگاه مقام معظم رهبری حرکت به سمت یک جمعیت پایدار قابل اطمینان است و امروز شاهد این موضوع در جامعه اسلامی هستیم؛ بنابراین باید روی موضوع افزایش جمعیت و طبعاً مسئله ازدواج جوانان به‌خصوص در سنین پایین‌تر تأکید بیشتری شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان تبیین کرد: این نهاد درراستای همین مسئله به‌عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین با در نظر گرفتن و برنامه‌ریزی برگزاری جلساتی با فراهم آوردن بستر‌های معرفتی و تحول در نگاه مردم به‌خصوص جوانان در موضوع ازدواج، باید منتظر اتفاقات خوبی باشیم، امیدوارم منویات مقام معظم رهبری به طور جامع و کامل در جامعه اسلامی محقق شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟