Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حیدری روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این مطلب افزود: با اضافه شدن این شیف کاری به واحدهای خدمات رسان این مرکز جامع توانبخشی در ارائه خدمات به توانخواهان، این واحدها با استفاده از برترین امکانات سخت افزاری و نیروهای مجرب، خدمات پیشرفته توانبخشی را به مددجویان و مراجعین ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر ضمن برخورداری از کلینیک‌های مشاوره تخصصی توسط پزشکان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، مغز و اعصاب، ستون فقرات، ارتوپدی اطفال، گوش و حلق و بینی، روانشناسی و روانپزشکی دارای بخش های تولید کفش طبی، ارتز و پروتز اندام تحتانی، فیزیوتراپی، هیدروتراپی، کاردرمانی کودکان و بزرگسالان، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، تغذیه و توانمندسازی ذهن و روان است.

رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: مرکز جامع توانبخشی با سابقه ۳۰ سال تلاش در راستای حمایت از نظام سلامت جامعه، همواره یکی از مراکز پیشتاز در عرصه توانبخشی افراد دارای معلولیت بوده و چون بازوی نیرومند، سازمان‌های متوی امر خطیر توانبخشی را یاری کرده است.

حیدری ادامه داد: این مرکز با بکارگیری نیروهای متخصص، مجرب و آکادمیک و نیز بهره مندی از فن آوری های روز دنیا و فن آوری نوین توانبخشی، تعداد کثیری از مددجویان از اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش توانمندسازی مغز، روان و ذهن می‌تواند به عنوان یکی از بخش های مؤثر در ارائه خدمات بازپروری مغز و روان قلمداد شود، گفت: آزمایش هوش و ارزیابی جامع توانایی‌های شناختی در این واحد انجام می‌شود که این خدمات همگی با بالاترین ضریب دقت و کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت به بیماران ارائه می‌شود
رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: همچنین درمان بیماری‌های مغز و اعصاب (سکته مغزی، ام‌اس، پارکینسون و آلزایمر)، اختلالات مغزی -رشدی (اوتیسم، ADHD، نقص‌توجه، بیش‌فعالی و اختلال یادگیری)، سنجش جامع اختلالات روانشناختی و رفتاری، اختلالات روانشناختی (اضطراب، افسردگی، وسواس و نظایر آن)، درمان‌های نوروسایکولوژیک هراس و انواع فوبیا، تقویت درک شنیداری و افزایش سرعت عکس‌العمل، مشاوره، تشخیص و درمان روانشناسی (خانواده، کودک، تحصیلی و شغلی) از خدمات دیگری است که در این بخش ارائه می‌شود.

حیدری با بیان اینکه مراجعه کنندگان به بخش توانمندسازی مغز، روان و ذهن فقط محدود به بیماران نیست، ادامه داد: طیف وسیعی از مراجعان شامل افرادی است که برای کنترل ذهن، قدرتمندسازی و توانمندسازی بیشتر، کسب توانمندی‌های شناختی حافظه و توجه و تمرکز و همچنین سنجش جامع هوش و کارکردهای مغزی مانند آگاهی از ویژگی‌های شخصیتی و نظایر آن هستند.

وی افزود: همچنین در واحد توانبخشی ارائه حرکات اصلاحی به بیماران دچار ناهنجاریهای ستون فقرات و اندام‌ها در فضایی مجزا و توسط کارشناسان مجرب انجام می‌شود.

رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر به خدمات کلینیک کار درمانی این مرکز نیز در شیف عصر اشاره کرد و گفت: این کلینیک دارای بخش های مجزای کودکان، بزرگسالان و فعالیت‌های روزمره زندگی بوده و مجهز به کامل‌ترین و جدیدترین تجهیزات از جمله لوکو استیشن، نوروکام، سیستم واقعیت مجازی، دوچرخه‌های اسپاسم شکن برقی مانیتوردار، تخت‌های ایستای برقی دو موتوره، پرس مانیتور دار پا، فریم‌های دینامیک پیشرفته ایستادن، دستگاه هوبر، دستگاه تحریک الکتریکی مغز و نظایر آن می‌باشد که در این کلینیک انواع آسیب‌های مغزی، نخاعی، ام اس، پارکینسون، انواع دیستروفی های عضلانی، فلج‌های اعصاب محیطی، انواع آسیب‌های ارتوپدیک و نورولوژیک دست، انواع اختلالات پوسچر و تعادل، اختلالات درک و شناخت در رده‌های سنی مختلف از سوی کارشناسان مجرب خانم و آقا تحت درمان قرار می‌گیرند.

حیدری گفت: در واحد کلینیک فیزیوتراپی این مرکز نیز که دارای دو بخش مجزای خانم و آقایان است، بیماران مراجعه کننده با انواع آسیب‌های ورزشی، ارتوپدی، خارپاشنه، ستون فقرات، مغز و اعصاب، سالمندی، اختلالات حرکتی و تعادلی تحت درمان فیزیوتراپی قرار می‌گیرند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون دارای ۱۴ مرکز درمانی فعال در ۱۴ کشور دنیا است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، شهرستان زیرکوه از روز چهارشنبه شاهد بارش نزولات آسمانی بود، به طوری که با شدت گرفتن بارش‌ها در ساعات پایانی روز، حجم آب در سد ۱۲ امام این شهرستان بالا گرفته است. 

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ، برای  کمک‌رسانی به ساکنین شهر حاجی‌آباد در زیرکوه  ۶ تیم کامل هلال احمر شهرستان زیرکوه در حال امدادرسانی هستند و ۱۰ تیم سیلاب نیز از تمامی شهرستان‌های استان با تجهیزات کامل برای کمک به شهرستان زیرکوه اعزام شده‌اند. 

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال شرق بیرجند است.

شهروند خبرنگار ما هم تصاویری از خیابان های شهر حاجی اباد زیرکوه برای خبرگزاری صداوسیما ارسال کرده است که سیل تردد را با مشکل مواجه کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره